Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه ریزی و راهبردی وزارت بهداشت با اشاره به واگذاری بیمارستان‌ها به پزشکان گفت: این اقدام سبب روشن شدن مخارج بیمارستان می‌شود.

علی اکبر حق دوست معاون برنامه ریزی و راهبردی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هیئت امنایی شدن بیمارستان‌های سراسر کشور یا مستقل شدن این مراکز در راستای کاهش تصدی‌گری دولت انجام شده است و این کار سبب  می‌شود دولت کمتر به طور مستقیم در کارهای اجرایی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دخیل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروزه بیمارستان‌هایی متعدد در سراسر کشور وجود دارند که نقش حاکمیتی داشته و به مردم خدمات بهداشتی، درمانی ارائه می‌دهند، این بیمارستان‌ها را نمی‌توان به معنای واقعی خصوصی سازی کرد.

دولتی بودن مراکز درمانی سبب کاهش راندمان می‌شود

حق دوست اضافه کرد: از طرف دیگر دولتی نگه داشتن این مراکز سبب کاهش راندمان کاری خواهد شد و این مسئله با سیاست گذاری و دستورالعمل‌های کشوری تناقض دارد.

معاون برنامه ریزی و راهبردی وزارت بهداشت تأکید کرد: سپردن کارهای بیمارستان به پزشکان شاغل در این مراکز به نوعی تسکین دهنده مسائل و کارهاست و این موضوع مشکلات را درمان نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: واگذاری بیمارستان‌ها به خود پزشکان با تشکیل هیئت مدیره می‌تواند انجام شود و این کار سبب می‌شود تا دخل و خرج بیمارستان‌ها مشخص شده و اگر سودی حاصل شود مستقیم به خود افراد می‌رسد.

حق دوست اضافه کرد: در این بین مستقل کردن بیمارستان‌ها با چالش‌هایی مختلف روبه‌رو است؛ وقتی یک بیمارستان به صورت خصوصی اداره می‌شود در هر زمانی می‌تواند بنابر میل سهامداران تعدیل نیرو کرده یا پرسنل خود را افزایش دهد.

معاون برنامه ریزی و راهبردی وزارت بهداشت ادامه داد: افرادی که در استخدام دولت قرار دارند باید تا پایان بازنشستگی در همان مرکز فعالیت کنند و این‌گونه مراکز از قدرت مانور بالایی برخوردار نخواهند بود.

وی ادامه داد: در صورت پیاده‌سازی کامل طرح مستقل شدن بیمارستان‌ها، بسیاری از مشکلات فعلی برطرف شده و این طرح باعث افزایش راندمان کاری می‌شود زیرا انتظار داریم با منابع مالی موجود اداره بیمارستان بهتر از قبل انجام شود.

کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی بهتر، ارمغان مراکز مستقل

حق دوست اظهار کرد: به دلیل آن که بیمارستان به نوعی برای خود پزشکان شاغل در این مرکز می‌شود دلسوزانه‌تر فعالیت خواهند کرد و این مسئله که طرح استقلال بیمارستان‌ها باعث کاهش بودجه دولتی و صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود بسیار بعید و غیر ممکن است.

معاون برنامه ریزی و راهبردی وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح استقلال بیمارستان‌ها سبب می‌شود مراکز درمانی با همان بودجه قبل، بهتر اداره شود و خود مرکز ایرادات را به بهترین نحو برطرف کند.

سطح بندی بیمارستان‌ها به طور جدی دنبال می‌شود

وی افزود: موضوع سطح بندی بیمارستان‌ها به طور جدی دنبال می‌شود و در این زمینه کارهایی مفید انجام گرفته است.

حق دوست عنوان کرد: البته به موضوع سطح بندی و نظام ارجاع شکایت‌هایی وارد است زیرا مثلا اگر کسی دچار سر درد است تنها حق دارد به پزشک عمومی مراجعه کند که خود این این مسئله باعث ایجاد ناراحتی و بروز شکایت می‌شود.

معاون برنامه ریزی و راهبردی وزارت بهداشت ادامه داد: در موضوع سطح بندی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی با مشخصاتی که در لایه دوم قرار دارد،برخی  وظایف را باید انجام دهد و برای انجام کارهای دیگر مجاز نیست همچنین می‌توانند بعضی از عمل‌های جراحی خاص را انجام دهند و حق ارجاع بیماران به دیگر مراکز را ندارند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود