Web Analytics Made Easy - Statcounter

ازوجی با اشاره به اینکه سهم شاغلین در بخش دولتی از ۱۹ درصد به ۱۷ درصد رسیده است، گفت: اشتغال در بخش عمومی و دولتی بسیار محدود شده است و از آنجا که ۹۴ درصد ایجاد اشتغال از طریق بنگاههای کوچک و متوسط است باید از این بخش حمایت شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «علاء الدین ازوجی» با حضور در برنامه تتیر امشب (شنبه 15 دی ماه) درباره اقدامات انجام شده دولت برای اشتغالزایی گفت: «طبق برنامه ششم توسعه هدف گذاری ایجاد 970 هزار شغل بود که به دلیل عدم تحقق از سال قبل، این رقم به یک میلیون و 33 نفر رسید که از پاییز پارسال تا پاییز امسال حدود 610 هزار شغل ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از طریق طرح کارورزی 19 هزار نفر و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی بیش از 50 هزار نفر اشتغال پیدا کرده اند، افزود: «از سوی دیگر از طریق اجرای قانون اشتغال روستایی و عشایری هم تا پایان سال 180 هزار شغل ایجاد می شود که تاکنون 150 هزار شغل از این طریق ایجاد شده است.»

 

وی با اشاره به اینکه سهم شاغلین در بخش دولتی از 19 درصد در سال گذشته به 17 درصد کاهش یافته است، گفت: «این امر این پیام را به جامعه می دهد که اشتغال در بخش عمومی و دولتی بسیار محدود شده است. بالای 94 درصد ایجاد اشتغال ما از بنگاههای کوچک و متوسط است و باید از این بخش حمایت شود.»

 

ازوجی از ثبات اقتصادی به عنوان پیش شرط برای ایجاد اشتغال و تحقق اهداف برنامه ها یاد کرد و گفت: «باید با ثبات اقتصادی سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری کرد و باید به سمتی برویم که نظام اجرایی و آموزش عالی ما کارآفرین باشد.»

 

در ادامه این برنامه «امیدعلی پارسا»، رئیس مرکز آمار در تایید صحبتهای ازوجی با بیان این که واحدهای کوچک اقتصادی بار عظیمی از اشتغال را بر دوش می کشند، گفت: «باید حمایت بیشتری از بنگاه های کوچک و متوسط صورت گیرد.»

 

وی با بیان اینکه طبق آمار، میزان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ما افزایش یافته است، گفت: «سهم فارغ التحصیلان از کل بیکاران کشور حدود 40.5 درصد افزایش یافته است. نرخ بیکاری جوانان حدود 27 درصد است و در مجموع در 9 ماهه امسال حدود 550 هزار شغل ایجاد شده که عدد خوبی است اما نسبت به برنامه و نیاز کشور که حدود 900 هزار شغل است کم است.»

 

رییس مرکز آمار با اشاره به اینکه مردم علاقمند به اشتغال در بخش دولتی هستند، گفت: «مسیر ایجاد اشتغال و راه اندازی کسب و کار مسیری دشوار و طولانی است و نسبت به میزان طبیعی و جهانی آن چند برابر بیشتر زمان می برد که ناشی از بروکراسی تو در توی اداری است. در استان ها اگر پنجره واحد سرمایه گذاری ایجاد شود، استانداری ها در کنار ادارات برنامه و بودجه استانی می توانند زمینه اشتغال بیشتر و جذب سرمایه را فراهم کنند و این فقط عزم و اراده و هماهنگی بین ادارات و مسئولان را می خواهد.»/

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خبرگزاری شبستان مراجع و علماء مجلس خراسان جنوبي حماسه 9 دی انقلاب اسلامی استان بوشهر مراجع اصفهان شغل اشتغالزایی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه  توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای 171 نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با بیان اینکه  برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ  2 میلیارد و 108 میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود 100 ، 150 و یا 200 میلیون تومان بوده که با سود 4 و 7 درصد و بازپرداخت 7 ساله اعطا شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغلهای ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان ، میوه فروشی، خواربار فروشی ، کشاورزی و دامداری است. 

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است