Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@06:29:56 GMT

حذف صفر از پول ملی نیاز به مصوبه مجلس دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۵۵۰۷۳

حذف صفر از پول ملی نیاز به مصوبه مجلس دارد

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر حذف ۴ صفر از واحد پول ملی، گفت: این موضوع جدید نیست و در دولت‌های نهم تا یازدهم، هم این موضوع مطرح بود، اما هیچ گاه عملیاتی نشد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم تصویب شد که واحد پول ملی از ریال به تومان تغییر کند، افزود:، اما عملا این موضوع اجرا نشد و اگر قرار بود تا این اتفاق بیفتد باید کلیه اسکناس‌ها و سکه‌ها تغییر می‌کرد که این اتفاق نیفتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: تاکنون بحثی در مورد حذف ۴ صفر از واحد پول ملی از سوی نمایندگان دولت، بانک مرکزی و یا وزارت اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح نشده است.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه حذف صفر از پول ملی به منظور تقویت ارزش آن انجام می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه ارزش پول ملی بسیار کاهش یافته، لذا اقداماتی مانند حذف صفر یا تغییر عنوان واحد پول ملی، چندان مؤثر نخواهد بود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در پاسخ به این پرسش که حذف صفر از واحد پول ملی نیاز به مصوبه مجلس دارد، گفت: قطعا دولت برای این کار باید مصوبه به مجلس بدهد تا در کمیسیون‌های تخصصی مجلس یعنی کمیسیون اقتصادی، برنامه وبودجه و برخی از کمیسیون‌های مجلس بررسی شود، در صحن علنی تصویب و به تایید شورای نگهبان نیز برسد.

منبع: فردا

کلیدواژه: حذف صفر پول ملی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

به گزارش قدس آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی