Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-02@21:24:14 GMT

نصب ۲۰ هزار کنتور فهام برق در استان

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۵۵۳۵۲

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: براساس برنامه زمان بندینصب ۲۰ هزار کنتور فهام تا پایان سال ۹۸ شده ۲۰ هزار کنتور دیماند و سه فاز برق برای نخستین بار تا پایان سال ۹۸ از راه دور قرائت، قطع و یا وصل می‌شوند.
داود راهزادی افزود: این کنتور‌ها در حال حاضر توسط ماموران اداره برق، خوانده، قطع و یا وصل می‌شوند که در آینده این کار از راه دور انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سه هزار و ۳۰۰ کنتور دیماندی بالای ۳۰ کیلووات دارای تعرفه‌های صنعتی، کشاورزی، تجاری و عمومی در استان به کنتور فهام، تغییر و امکان قرائت، قطع و وصل آن‌ها از راه دور فراهم شده است.
راهزادی ادامه داد: تمامی این کنتور‌ها بالای ۳۰ کیلووات بوده و همه آن‌ها مجهز به سیستم فهام شده اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه نصب کنتور فهام با هدف قرائت، قطع و وصل از راه دور است گفت: علاوه براین، بیش از ۱۶ هزار کنتور سه فاز زیر ۳۰ کیلوواتی غیردیماندی تا پایان سال ۱۳۹۸ در قالب طرح فهام تغییر می‌کنند.
راهزادی از نصب ۲۰۰ کنتور برق سه فاز غیردیماندی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در هفته آینده خبر داد و عنوان کرد: بعد از نصب کنتور‌های سه فاز غیردیماندی، تلاش می‌شود که کنتور‌های خانگی را نیز تغییر دهیم.
وی گفت: با نصب کنتور‌های فهام دیگر نیازی به حضور ماموران قرائت و قطع و وصل در محل اشتراک وجود ندارد و از سویی مشترکان نیز می‌توانند به نحو بهتری از بدهی و یا طلب خود از شرکت توزیع نیروی برق آگاه شوند.
گفتنی است بیش از ۲۶۰ هزار مشترک برق در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند

مجید زارع بیدکی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر و زارچ گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری کلیه بهره برداران ۱۰۰ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۹۸ درصد از چاه‌های صنعتی شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

وی افزود: همچنین با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۲۹ حلقه چاه غیر مجاز که تعدادی از آن‌ها مربوط به چاه‌های شناسایی شده سال‌های گذشته بوده است، پر و مسدود شدند که این امر صرفه جویی ۲۹۴ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۸ مورد اقدام حفاظتی از سوی ابن اداره انجام شده است، گفت: ۴ دستگاه حفاری و ادوات غیر مجاز نیز در این مدت توقیف شدند. 

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ یزد بیان کرد: ۲۸ کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی و صنعتی در سطح شهرستان نیز با پیگیری این اداره رفع عیب شدند. 

زارع بیدکی در پایان با بیان اینکه در این مدت ۴۵ مورد تمدید پروانه بهره برداری صورت گرفته است، ابراز کرد: ۱۵۱ مورد مجوز مربوط به بهره برداری از منابع آبی نیز صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند