Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@15:10:08 GMT

سرنوشت مبهم لایحه جنجالی در نظام قانون‌گذاری

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۵۵۹۱۱

سرنوشت مبهم لایحه جنجالی در نظام قانون‌گذاری

ساعت24-رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تعیین تکلیف نهایی لایحه CFT در جلسه امروز کمیسیون امنیت خبر داد و گفت: در نهایت کشور تصمیم خود را درباره این لایحه خواهد گرفت.

 لوایح مرتبط با FATF در حالی هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند که فرصت کوتاهی تا پایان مهلت تعیین شده برای ایران از سوی کارگروه ویژه اقدام مالی باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان اگرچه لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی تعیین تکلیف شده اما لوایح CFT و پالرمو همچنان در بیم و امید تصویب و عدم تصویب به سر می‌برند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره آخرین وضعیت لایحه CFT به خبرآنلاین گفت: لایحه CFT ابتدا در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد، شورای نگهبان اما ۲۲ ایراد به لایحه مذکور وارد دانست بنابراین برای اصلاح و تامین نظر شورای نگهبان به مجلس ارسال شد.

وی با بیان اینکه مجلس برای رفع ایرادات جلساتی را با حضور مسئولانی از دستگاه‌های مختلف اعم از شورای نگهبان، وزرات خارجه، وزارت اطلاعات و مجمع تشخیص و ... برگزار کرد، ادامه داد: بعد از بررسی‌های صورت گرفته مجلس برای رفع ایراد، دو مورد را اصلاح عبارتی و برای ۱۲ مورد اصلاح شروط انجام داد و ۷ مورد ایرادات را نیز به مجمع تشخیص ارسال کرد.

فلاحت پیشه با بیان اینکه بعد از رفع ایرادات انجام شده لایحه مجدد به شورای نگهبان ارسال شد، افزود: حال شورای نگهبان با ارجاع مصوبات به مجلس اعلام کرده است که فقط ۳ مورد از ایرادات برطرف شده و بقیه به قوت خود باقی است البته باید به ایرادات مورد نظر شورای نگهبان، ۷ مورد ایراد مجمع را هم که مربوط به استرداد و احکام دادگاه‌ها خارج از ایران بود و بر اساس رویه قانونگذاری در ایران به مجمع تشخیص ارجاع می شوند، افزود.

فلاحت پیشه با بیان اینکه با این تفاسیر ۱۹ مورد از ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT باقی است تصریح کرد:  بررسی این موضوع در دستور کار امروزکمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی با حضور نمایندگانی از شورای نگهبان قرار دارد و کمیسیون نظر و رای نهایی خود را درباره CFT به صحن علنی ارسال می‎کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه با توجه به فرصت کوتاه تا پایان مهلت ۴ ماهه FATF آیا امکان تعیین تکلیف آن در این مدت زمان وجود دارد، گفت: فکر می‌کنم بله، در نهایت کشور تصمیم خود را درباره لایحه خواهد گرفت.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد».

کد خبر 6090832 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری