Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:44:36 GMT

عاشقانه‌های تاجیکی به ایران رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۵۵۹۵۹

عاشقانه‌های تاجیکی به ایران رسید

«افسانه عشق»، شامل گزیده‌ای از عاشقانه‌های تاجیکی از سوی نشر نگاه به چاپ دوم رسید. ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مجموعه‌ «افسانه عشق» گزیده‌ای از عاشقانه‌های امروز کشور تاجیکستان است که با مقدمه، انتخاب و برگردان رضا کیانی تدوین است که به تازگی چاپ دوم این اثر از سوی نشر نگاه روانه بازار کتاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توضیح پشت جلد کتاب به نقل از خسرو احتشامی هونه‌گانی، شاعر و پژوهشگر ادبیات آمده است:

به‌گزینی در ادبیات پارسی شاید به دیرینگی طلوع شعر باشد. در درازنای ادبیات ما این گزینه‌ها جایگاهی ویژه دارند. از «اختیارات» علی ابن احمد، از شاهنامه گرفته تا امروز... .

در عصر سرخ‌کلان‌ها به‌گزینی رواج بیشتری یافت. با عنوان‌هایی چون بیاض، سفینه،‌ جُنگ، گلچین و انتخاب. علیقلی خان واله در ریاض‌الشعرا معتقد است که از انبوه غزل‌های میرزا بیدل باید گزینه‌ای صورت گیرد و می‌گوید: اگر زباندانی صرف اوقات نموده، انتخابی از کلیات میرزا بردارد. معلوم می‌شود که صاحب چقدر مایه است. از عصر مشروطه تا روزگار ما هم مجموعه‌های فراوانی از شاعران بزرگ و کوچک عرضه گردیده که از مشهورترین این گزیده‌ها می‌توان به انتخاب حیدر علی کمالی از دیوان مولانا صائب اشاره کرد...

«شرح گل سوری»؛ مخالفان و موافقان آدونیس درباره او چه می‌گویند؟سروده‌ یک شاعر تاجیک در رثای شهدا

قبول اینگونه آثار به قریحه و ذوق و سلیقه و شناخت برگزیننده بازمی‌گردد. استقبال اهالی ادب هم از کتابی که شیرازه می‌بندد با ذوق شخصی بی‌رابطه نیست.

مجموعه «افسانه عشق» به‌گزینی از عاشقانه‌های امروز کشور تاجیکستان است که دوست فرهیخته فاضلم جناب آقای دکتر رضا کیانی با عرق‌ریزی روح برای دستیابی به بهترین‌های شعر امروز تاجیکی انجام داده‌اند. این مجموعه، نوعی آنتولوژی زیباشناختی از ادبیات معاصر تاجیکستان است. نگاه این گزینه از آغاز بر شاعرانگی آثار بوده تا در مسیر شکل‌گیری کتاب، خواننده هنگام خوانش به زوایای ظریف هنر شاعران تاجیک رسوخ کند. نهایت آن که این سیر و سفر شاعرانه در مقصود خویش موفق بوده است.

این اثر برای جوانان علاقه‌مند به شعر ما غنیمتی است ارزشمند. با خواندن مجموعه‌ حاضر می‌شود نقبی به بهترین‌های شعر معاصر تاجیکی زد و لذت هم برد... .

انتشارات نگاه چاپ دوم این اثر را در 200 صفحه و به قیمت 18 هزار  تومان روانه بازار کتاب کرده است.

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT3 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر دوشنبه در دیدار با روح الله فیروزآبادی معاون علمی رییس جمهور گفت: یکی از دلایلی که سبب شد ما به توان داخلی متکی باشیم، تحریم ها علیه کشور بود که البته این بدان معنا نیست که ما از تحریم استقبال می کنیم، اما این امر سبب شد تا کشور به توان داخلی تکیه کند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر محدودیت ها وجود نداشت ما همواره وابسته بودیم و اعتماد به نفس نداشتیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه پس از عملیات وعده صادق نگاه دنیا به ایران تغییر کرد افزود: این عملیات قدرتمندانه سبب شد تا برخی ها که با انقلاب اسلامی همراه نبودند به خود بیایند.

وی تصریح کرد: امروز نسل جوان ما باید با توکل به خدا به آینده امیدوار باشند و به جذابیت های کاذب غرب دل خوش نباشد.

امام جمعه قم عنوان کرد: امروز طلاب و پژوهشگران حوزوی زیادی داریم که امیدهای آینده حوزه علمیه هستند که البته این افراد نیز همانند سایر اقشار مشکلات معیشتی دارند که باید شرایط برای کار علمی و بدون دغدغه نخبگان فراهم شود.

در ابتدای این دیدار نیز معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گزارشی از فعالیت ها در حوزه های علمی و موضوعات دانش بنیان ارایه کرد

کد خبر 6092630

دیگر خبرها

  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • مجموعه «نون خ ۵» از نگاه مردم
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • بحران ادبیات داریم
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد