Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@15:02:54 GMT

افزایش میزان بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۵۶۰۷۸

افزایش میزان بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به آمار شاغلان گفت: طبق آمار، میزان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ما افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار بیان کرد: سهم فارغ التحصیلان از کل بیکاران کشور به حدود ۴۰.۵ درصد افزایش یافته است.
وی نرخ بیکاری جوانان را حدود ۲۷ درصد اعلام کرد و افزود: در مجموع در ۹ ماهه امسال حدود ۵۵۰ هزار شغل ایجاد شده که عدد خوبی است، اما نسبت به برنامه و نیاز کشور که حدود ۹۰۰ هزار شغل است، کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: ارائه آمار قابل تامل از سوی وزیر اقتصاد +جدول نرخ بیکاری پاییز ١١.٧ درصد شد رئیس مرکز آمار با اشاره به علاقه مردم و جوانان برای اشتغال در بخش دولتی تصریح کرد: متاسفانه مسیر ایجاد اشتغال و راه اندازی کسب و کار مسیری دشوار و طولانی است و نسبت به میزان طبیعی و جهانی آن چند برابر بیشتر زمان می‌برد که ناشی از بروکراسی تو در توی اداری است.

پارسا گفت: در استان‌ها اگر پنجره واحد سرمایه گذاری ایجاد شود، استانداری‌ها در کنار ادارات برنامه و بودجه استانی می‌توانند زمینه اشتغال بیشتر و جذب سرمایه را فراهم کنند و این فقط عزم و اراده و هماهنگی بین ادارات و مسئولان را می‌خواهد.

وی نیز با بیان این که واحدهای کوچک اقتصادی بار عظیمی از اشتغال را بر دوش می‌کشند، خواستار حمایت بیشتر از بنگاه‌های کوچک و متوسط شد و ثبات اقتصادی و جذب سرمایه را از شرایط ایجاد شغل پایدار دانست.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 جام ملت های آسیا اشتغال بیکاران راه اندازی شاغلان فارغ التحصیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت

مؤسسه آمار ترکیه گزارش داد که تورم این کشور در چهارمین ماه از سال ۲۰۲۴ میلادی به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، گزارش جدید مؤسسه آمار ترکیه که صبح امروز (جمعه ۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، نشان می‌دهد نرخ تورم ترکیه در ماه آوریل ۲۰۲۴ به ۶۹.۸ درصد افزایش یافته که بالاترین رقم در ۱۷ ماه اخیر است. طبق این گزارش، تورم ماهانه ترکیه در آوریل ۲۰۲۴ به ۳.۲ درصد رسید.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که طی ۱۲ ماه گذشته، تورم در هیچ یک از گروه‌های کالا و خدمات در کشور ترکیه، کمتر از ۵۰ درصد نبوده است. در میان گروه‌های هزینه‌ای نیز، بالاترین تورم مربوط به گروه آموزش با ۱۰۳.۹ درصد است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس