Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@00:01:57 GMT

موسیقی ما برگزیدگان خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۵۶۱۱۶

موسیقی ما برگزیدگان خود را شناخت

پنجمین جشن سالانه موسیقی ما با تجلیل از استاد حسین قنبری مهرف حسین خواجه امیری، پری زنگنه، محمد صالح علا و معرفی آلبوم های برتر موسیقی در سال گذشته در ژانرهای مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم  پنجمین جشن سالانه موسیقی ما شامگاه شنبه شب ۱۵دیماه با حضور اهالی فرهنگ و هنر در برج میلاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معرفی برگزیدگان بخش کارشناسی آلبوم موسیقی معاصر  و ارکسترال

اهدای جوایز با حضور محمد جواد ضرابیان، حمیدرضا نوربخش، ارشد طهماسبی، اوفلیا پرتوی و پروین بهمنی بر صحنه از برگزیدگان بخش کارشناسی آلبوم موسیقی معاصر  و ارکسترال  به آلبوم«امشب کنار غزال های های من بخواب » فردین خلعتبری و همایون شجریان و افشین یداللهی اهدا شد.

همایون شجریان بعد از دریافت این جایزه گفت: این آلبوم مدیون شعرهای زیبای افشین یداللهی هستم روحش شاد.در بخش آهنگساز تلفیقی  و تجربی در سال ۹۶ جایزه کارشناسی به آلبوم «حرف بزن» و «نقطه پرگار» میلاد درخشانی اهدا شد.میلاد درخشانی پس از ددریافت این جایزه گفت: باید از بچه های موسیقی ما تشکر کرد که هر سال بهتر از سال گذشته این جشن را برگزار می کنند.

جایزه  تک قطعات برگزیده موسیقی ایرانی و معاصر در سال ۹۶ انتخاب مردمی به قطعه  «چهار راه استانبول» به علیرضا قربانی، سامان صمیمی مسعود کلانتری و غلامرضا صادقی اهدا شد.

علی رضا قربانی پس از دریافت این جایزه گفت:  آنچه در این جشن با همه کم  و کاستی هایی که دارد وجود دارد  همت و غیرتی است که برپا کنندگان این جشن با همه سختی ها دارند ، می شود گفت با همه سختی هایی که در این روزگار وجود دارد در بین اهالی موسیقی هنوز همدلی وجود دارد.

 

آلبوم برگزیده پاپ در سال ۹۶  جایزه کارشناسی به  آلبوم «جز عشق نمیخواهم» علی رضا عصار تعلق گرفت و این هنرمند در مراسم حضور نداشت؛ در همین بخش جایزه انتخاب مردمی به آلبوم «شانزه لیزه» فرزاد فرزین اهدا شد.

 

فرزاد فرزین پس از دریافت این جایزه گفت: خوشحالم که جایزه مردمی را از کسانی که برایشان کار میکردم گرفتم ار بچه هایی که در این آلبوم با من کار کردند به خصوص روزبه بمانی تشکر میکنم.

آلبوم برگزیده موسیقی نواحی در سال ۹۶  به انتخاب کارشناسی به آلبوم «نوایی 2» از مرتضی  و مجید یگانه راد و غلامعلی پورعطایی اهدا شد.

 

سپس فیلمی از  زندگی و فعالیت هنری  حسین خواجه امیری  ملقب به ایرج پخش شد و از یک عمر فعالیت هنری ایرج با حضور محمد اصفهانی، علیرضا قربانی، تهمینه میلانی، اصغر همت، استاد محمدعلی شیرازی  بر صحنه تقدیر شد.این هنرمند در هنگام دریافت این جایزه گفت:  تشکر میکنم از مردم ایران که احساس میکنم خیلی من را دوست دارند.

 

 

حضور احسان خواجه امیری بر صحنه و اجرا در کنار پدرش؛ احسان خواجه مدیری درباره پدرش گفت:  امشب همه استاد های زندگیم در این سالن حضور دارند  و اجرا خیلی سخت است، صحبت کردن  از استاد ایرج خیلی کار مشکلی است من روزی که کار موسیقی را شروع کردم با یک حجم انبوهی نوسیقی  روبرو بودم فکر میکنم در قله آواز ایران کسی همانند استاد ایرج وجود داشته باشد  از پدرم تشکر میکنم ممنونم که هستید.

 

استاد حسین خواجه امیری  در پاسخ به فرزندش گفت: من می دانم که تو آواز میخوانی ولی نمی دانم چرا در موسیقی  پاپ اجرا میکنی احسان آواز هم خیلی خوب میخواند.

 

سپس احسان خواجه امیری و گروهش  قطعاتی را اجرا کردند.

 

با حضور جواد مجابی، محمدعلی بهمنی ، طهمورث پورناظری، عباس سجادی ، جواد میر علینقی بر صحنه از استادمحمد  صالح علا تقدیر شد.

 

 

در بخش ترانه سرایی در سال ۹۶  جایزه ترانه سرای برگزیده  به انتخاب کارشناسان به  زنده یاد افشین یداللهی اهدا شد . برادر افشین یداللهی در هنگام دریافت این جایزه گفت: من  خیلی خوشحالم  با اینکه افشین در سفر اخرت است اما آثارش در دل تمام خاک ایران رسوخ کرده است، این جایزه در بنیاد افشین یداللهی  نگهداری خواهد شد.

 

 در ادامه جایزه ترانه برگزیده در بخش کارشناسی در سال ۹۶ به ترانه«کحا باید برم » به روزبه بمانی اهدا شد.جایزه آلبوم برگزیده موسیقی تلفیقی و تجربی در سال ۹۶ به انتخاب کارشناسان به آلبوم «بشنو از نو» بهرام دهقانیار اهدا شد.وی  درهنگام دریافت جایزه اش گفت: انتظار این حایزه را نداشتم و از برگزار کنندگان جشن سالانه موسیقی ما و کلیه همکاران در این البوم تقدیر کنم.

 

جایزه آلبوم موسیقی تلفیقی و تجربی  در بخش انتخاب مردمی در سال ۹۶  به آلبوم  «مدونای» گروه دنگ شو  اهدا شد. خواننده گروه دنگ شو گفت: جایز گروه دنگ شو رادبه زلزله زدگان کرمانشاه اهدا کرد.

 

جایزه  البوم موسیقی مدرن، کلاسیک در سال ۹۶ به انتخاب کارشناسان  مشترکا به البوم های  «کوارتت شهرزاد » شهرداد روحانی ، «موسیقی برای تار و پیانو» میلاد محمدی و هوشیار خیام  اهدا شد، هوشیار خیام پس از دریافت این جایزه گفت: موسیقی تار و پیانو بدون حضور میلاد محمدی شکل نمی گرفت و به استاد حسین علیزاده تقدیم می شود.

 

جایزه تنظیم کننده برگزیده موسیقی پاپ و تلفیقی در سال ۹۶ به انتخاب کارشناسان به سعید زمانی اهدا شد .

 

با نمایش چهره هنرمندان  درگذشته موسیقی در سال ۹۶ قطعات موسیقی به صورت زنده اجرا شد.  سپس گروه تلفیقی قطعاتی را اجرا کردند،  سپس با حضور صدیق تعریف، استاد سپهر، استاد میرعلینقی میلاد کیایی  بر صحنه  جایزه قطعه برگزیده موسیقی تلفیقی تجربی در سال ۹۶  انتخاب مردمی  به قطعه  «باورم کن» علی زند وکیلی،  علی رضا افکاری، سعید زمانی و سعید میرزایی اهدا شد.علی زند وکیلی در هنگام دریافت جایزه اش گفت: خدا را شکر کاش پدرم بود و این صحنه را می دید فرزند هنر باش نه فرزند پدر فرزند هنر زنده کند نام پدر سپس ترانه سرای این قطعه گفت:یکی از افتخارات من همکاری با علیرضا افکاری آوردن تجربیاتم در حوزه غزل  به موسیقی است.

 

 

جایزه برگزیده آهنگساز پاپ  در سال ۹۶ به انتخاب کارشناسان  به «علیرضا افکاری» اهدا شد وی پس از دریافت حایزه اش گفت: از سایت موسیقی ما تقدیر میکنم، به انتخاب کارشناسان این اتفاق برای چندمین بار برای من رقم بخورد.

 

جایزه آلبوم موسیقی سنتی و کلاسیک در سال ۹۶ به انتخاب کارشناسان موسیقی  به آلبوم «امشب کنار عزل های من بخواب» به فردین خلعتبری و همایون شجریان اهدا شد.

 

جایزه قطعه برگزیده موسیقی پاپ در سال ۹۶ به انتخاب مردمی  مشترکا به قطعات «ماه پیشونی» هوروش بند و  «یه لحظه نگاهم کن» از ماکان بند اهدا شد .

 

مجمع صنفی ناشران موسیقی جایزه ناشر برگزیده سال۹۶ را به موسسه پرده  هنر  موسیقی به امیر عباس ستایشگر اهدا کرد؛ امیر عباس ستایشگر در هنگام دریافت این جایزه گفت: من در ۲۰ سالی که کار موسیقی میکنم اگر مشکلی در موسیقی پیش می آمد با نوشتن مقاله ای ان را گوشزد میکزدم اما الان هنرمندان  موسیقی باید پیکیر مشکلاتشان باشد الان فیک البوم موسیقی شهرام نآظری و محمدرضا شجریان درتمامی شهرستان ها به فروش می رود و کسی پیگیر این سرقت نیست؛ ما اهالی موسیقی با یکدیگر تفاوت داریم اما باید خودمان به خودمان کمک کنیم .

 

همچنین جایزه کنسرت گذار برگزیده موسیقی در سال ۹۶ به انتخاب مجمع صنفی ناشران موسیقی به موسسه «ترانه شرقی» محسن رجب پور اهدا شد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مراجع و علماء خبرگزاری شبستان اردبیل خراسان جنوبي اصفهان مراجع مجلس شیراز بارش برف موسیقی در سال گذشته پنجمین جشن سالانه موسیقی ما معرفی برگزیدگان برج میلاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،   ۱۰۰۰ تیم در ۳۰ لیگ و ۱۵ رشته، در جشنواره خلاقیت‌های علمی - پژوهشی شرکت داشتند که در نهایت ۸۴ تیم حائز مقام‌های برتر شدند.

تیم‌های برگزیده می‌توانند در مسابقات جهانی عمان که در آذرماه امسال برگزار خواهد شد، شرکت کنند.


 

دیگر خبرها

  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان