Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شهرداری اراک گفت: از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۲۸۰قلاده سگ در حاشیه شهر رهاشده‌اند و در حال حاضر نیز دو اکیپ زنده گیر فعال داریم که قرار است اکیپ دیگری نیز به آن‌ها اضافه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ طوفان محمدی رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط‌زیست و بهداشت و سلامت شورای اسلامی کلانشهر اراک شامگاه شنبه در صحن علنی شورا ضمن تأکید بر اینکه کشتارگاه شهر سنتی است و معایب بسیاری دارد گفت: متأسفانه تقریباً برای ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان این کشتارگاه از شهریور سال ۹۶ تابه‌حال مشکلاتش حل‌نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ضمن اینکه ۹۰ درصد کار تصفیه‌خانه کشتارگاه سال پیش انجام‌شده بود عنوان کرد: برای ده درصد یک سال و نیم کار باقی ماند. ولی تجهیزات خریداری‌شده است اما با توجه به تغییرات در قیمت ارز اختلاف قیمت به وجود آمد و مسئله ایجاد کرد.

وی بیان کرد: فضای کشتارگاه نیاز به ترمیم دارد ولی متأسفانه یک سال و پنج ماه است که به جد دنبال هستیم. قبلاً مبالغی درجاهای دیگر خرج می‌شد ولی اینجا که برای سلامت مردم هست و مبلغی برای ترمیم ابنیه باید خرج شود انجام‌نشده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری ضمن اشاره به نامناسب بودن کشتار گاوی در کشتارگاه و نیاز به ارائه طرح‌ترمیم ابنیه توسط مشاور اظهار کرد: مکان‌یابی یک کشتارگاه صنعتی برای پوشش استانی را می‌خواستیم ولی تابه‌حال کاری شکل نگرفته است.

وی مطرح کرد: مقرر شد برای مسائل زیست‌محیطی که کشتارگاه تابه‌حال داشته است، تا احداث سالن جدید، خون آبه جدا و به قسمت دیگر حمل شود.

مناسب‌سازی معابر عمومی برای معلولین در اراک بسیار ضعیف است

محمدی ضمن بیان اینکه متأسفانه اراک یکی از شهرهایی است که در حوزه مناسب‌سازی شهر برای معلولین کم‌ترین کار را انجام داده است اظهار کرد: با توجه به ۶ مصوبه برای مناسب‌سازی شهر برای معلولین و همچنین با توجه به اینکه این مصوبه‌ها در راستای حل مشکل معابری که برای معلولین مشکل‌ساز هستند بوده است، حتماً باید تا پایان سال ۹۷ مکان‌هایی مانند ورودی سازمان‌ها، ادارات و دیگر مکان‌ها مناسب‌سازی شوند. 

وی تشریح کرد: مقررشده بود که ورودی پارک ملت به‌عنوان پایلوت برای معلولین مناسب‌سازی شود که تابه‌حال انجام‌نشده است. همچنین مناسب‌سازی پیاده راه‌های خیابان‌های سیدالشهدا(ع) و شهید شیرودی برای معلولین پیاده‌سازی انجام‌نشده است. همچنین در اتوبوس‌های حمل‌ونقل با توجه به اینکه فقط معلولین را نداریم و برهه‌هایی از زمان افراد دچار ناکارآمدی‌هایی می‌شوند، راهکاری برای این مسئله وجود ندارد.

محمدی بیان کرد: شهرداری برای صدور پروانه ساختمان‌های جدید باید مناسب‌سازی را لحاظ کند و همچنین در مراکز پزشکی و ورودی‌های شهرداری‌ها نیز باید این مهم رعایت شود.

وی به مسئله سگ‌های ولگرد پرداخت و گفت: برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد نیاز به کمک‌های گسترده در سطح شهرداریم تا بتوانیم ساماندهی انجام دهیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری به سمن‌های تندرو در حوزه دفاع از حقوق حیوانات اشاره کرد و افزود: با افراد زنده گیر سگ‌ها برخورد فیزیکی و توهین لفظی شده است و حتی فرزندان افراد مسئول در این حوزه را تهدید کرده بودند. وقتی به این شکل کار می‌شود سازمان پسماند عقب است و نیاز است که حتماً دادستانی وارد شود و به این مسئله کمک کنند.

وی عنوان کرد: اگر منابع طبیعی زمینی اختصاص دهد می‌تواند با کمک‌گیری از سمن‌ها غذادهی به این سگ‌ها در خارج از شهر انجام شود.

محمدی ضمن تأکید بر اینکه در این حوزه نیاز به کمک مرکز بهداشت داریم تصریح کرد: کاری است که مدیریت شهری در کنار یکدیگر باید انجام دهند، درست که شهرداری موظف است ولی ارگان‌ها دیگر نیز باید در این زمینه کمک کنند.

سرپرست شهرداری اراک:

دو اکیپ برای زنده گیری سگ‌های ولگرد فعال هستند

ابوالفضل شالی بگ سرپرست شهرداری اراک در بخشی از این جلسه گفت: در رابطه با موضوع کشتارگاه قرار شد که از شنبه گذشته خروجی برای پساب نداشته باشیم که در حال حاضر هیچ خروجی نداریم و در مخازن خون و پساب جدا می‌شود و قرار است طبق توافق به خارج از محوطه منتقل شوند.

شالی بگ ضمن بیان اینکه در کشتارگاه ۵ صافی برای آشغال‌گیری نصب‌شده است عنوان کرد: مبلغی را پیمان‌کار خط دو کشتارگاه گاوی طلب داشت که دستور پرداخت آن صادرشده است تا خط دو کشتارگاه گاوی را با دستگاه‌های واردشده انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در صورت بهبود شرایط هوا کار تصفیه‌خانه را جمع‌آوری می‌کنیم  بیان کرد: مقرر شد مابه‌التفاوت افزایش قیمت دستگاه‌های وارداتی برای تصفیه‌خانه را در نامه‌ای برای مجوزگیری به شورا بیاوریم تا این مشکل موقت حل شود.

سرپرست شهرداری اراک به مسئله سگ‌های ولگرد پرداخت و تصریح کرد: از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۲۸۰قلاده سگ  در حاشیه شهر رهاشده‌اند و در حال حاضر نیز دو اکیپ زنده گیر فعال داریم که قرار است اکیپ دیگری نیز به آن‌ها اضافه شود.

وی مطرح کرد: کار عقیم‌سازی سگ‌ها زیر نظر دام‌پزشکی و مرکز بهداشت در حال انجام است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: فصل گرده افشانی درختان نخل خرما یکی از مهم ترین و حساس‌ترین عملیات های باغی نخلداران است  وتا دو ماه ادامه دارد. 

محمد علی معقول  تاکید کرد: به همه کشاورزان، باغداران و نخلداران از شیوه گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده کنند.

 وی با اعلام مزایای گرده افشانی مکانیزه تصریح کرد: در گرده افشانی مکانیزه و صنعتی راندمان بیشتر و هزینه کمتر و از همه مهمتر خطر های احتمالی از جمله سقوط از نخل  نیست ودر این روش عملیات گرده افشانی با دستگاه مکانیزه از روی زمین انجام می‌شود در صورتی که در روش سنتی با چندین مرتبه حتی تا ۵ مرتبه کار گرده افشانی در بالای درخت و در ارتفاع انجام‌می‌شود. 

 مدیر جهاد کشاوری بم درباره استفاده  نکردن کشاورزان و باغداران از روش مکانیزه و صنعتی را اینگونه بیان کرد: گرده افشانی سنتی در منطقه سال‌های سال انجام می‌شده و در سال‌های اخیر گرایش به سمت گرده افشانی صنعتی بیشتر می‌شود و خود کشاورزان باید استقبال کنند.

وی افزود: کشاورزان نیاز به ترویج و آموزش دارند و جهاد کشاورزی هم کمک‌های لازم را برای استفاده از گرده افشانی مکانیزه و صنعتی به کشاورزان ارائه می‌کند.

 حاصل کار گرده افشانی نخلداران شهرستان بم، تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن خرمای معروف جهان (مضافتی بم) است که سالانه به بیش از ۷۰ کشور جهان صادر می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟