Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر موسسه «مصاف» با بیان اینکه مهدویت انقلابی، آن نگاهی است که موجب تغییر و تحول می شود تا ظهور را محقق کند، گفت: با نزدیک شدن به آرمان های حکومت مهدوی در بستر انقلاب اسلامی باید ماکتی از آن را به عنوان هدف غایی شیعیان به جهان عرضه کنیم.

«علی اکبر رائفی پور»  در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان  و در پاسخ به این سوال که منتظر انقلابی در بستر انقلاب اسلامی چگونه می تواند زمینه ساز ظهور باشد، اظهار کرد: زمینه سازی ظهور نیازمند گفتمان تمدنی است و این گفتمان امروز در بیانات مقام معظم رهبری مشهود است که برای آن صدر و ذیل مشخص کرده اند و براین اساس ایشان دستیابی به این تمدن را نیازمند گذر از چند مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی دانسته اند که این تمدن یا با ظهور محقق می شود و یا زمینه ساز ظهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر موسسه «جنبش سایبری مصاف» اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما بسیاری هنوز درک نکرده اند که دولت اسلامی مقدم بر جامعه اسلامی است و یا برخی نیز بر این باورند که جامعه اسلامی زمینه سازی ظهور است و اعتقادی به تمدن سازی ندارند.

 

رائفی پور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروز در کشور محقق شده است، تصریح کرد: از سال 57 تا 67 انقلاب تحت آزمایش قرار گرفت و مشکلات متعددی را متحمل شد که تنها در دو سال اول درگیر تجزیه طلبی شد که امروز مشابه آن، سوریه را به زمین زده است و بعد از آن درگیر جنگ تحمیلی شد اما کشور ما در مرحله سوم یعنی ایجاد دولت اسلامی باقی مانده است.

 

دولت اسلامی مجری سازوکارهای اسلامی است

 

این کارشناس مهدوی در تعریف دولت اسلامی گفت: دولت اسلامی یعنی دولتی که سازوکارهای برگرفته از اسلام را به منصه ظهور برساند و معتقدم در چهل سالگی انقلاب باید این مطالبه عمومی شود، انقلاب امروز به یک بلوغ رسیده است و امنیت لازم را برقرار کرده است لذا باید کار اصلی خود را آغاز کند و حرف خود را برای اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ... در جهان بیان کند.

 

وی ادامه داد: حوزه های علمیه پایه اسلامی را دارند اما برنامه ندارند و دانشگاه های ما برنامه دارند اما اسلامی نیستند یعنی دانشگاه های ما برگرفته از غرب است لذا خروجی اش نیز غربی است که در نهایت با مردمانی امروز رو به رو هستیم که ریش دارد اما به گونه ای لیبرال عمل می کند.

 

رائفی پور تاکید کرد:  امروز با سه گروه روبرو هستیم، برخی می گویند کاملا باید غربی شویم و برخی نیز می گویند باید حدوسط را نگه داشت و دسته سومی نیز می گویند که اسلام راهکار دارد و باید آنها را پیدا کرد و ما جزء این دسته سوم هستیم.

 

مدیر موسسه «جنبش سایبری مصاف» گفت: در چهلمین سال انقلاب اسلامی باید مردم به ضرورت دولت سازی در کشور دست یابند و این ادبیات باید عمومی شود تا انقلاب بعد از 40 سال بتواند در برابر فساد در کشور بایستد.

 

وی با بیان اینکه مهدویت انقلابی، آن نگاهی است که موجب تغییر و تحول می شود تا ظهور را محقق کند، تصریح کرد: امروز در کشور فرانسه حرفی از انقلاب کبیر فرانسه زده نمی شود و به تاریخ پیوسته است اما در کشور ما همچنان از انقلاب اسلامی گفته می شود زیرا انقلاب هنوز به هدف اصلی خود یعنی ظهور نرسیده است.

 

انقلاب اسلامی ماکت کوچک حکومت مهدوی شود

 

رائفی پور ادامه داد: با نزدیک شدن به آرمان ها و ویژگی های حکومت مهدوی در بستر انقلاب اسلامی باید الگو و ماکت کوچکی از آن را به عنوان هدف غایی شیعیان به جهان ارائه کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ظلم ستیزی انقلاب اسلامی به جهانیان منتقل شده و در سطح جهان تاثیرگذار است و در زمینه صدور این روحیه به جهان موفق بوده ایم به طوری که در سفرهایم به دیگر کشورها یا در ملاقات هایم از این دستاورد انقلاب اسلامی تقدیر می کنند.

پایان پیام/376

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مراجع و علماء خبرگزاری شبستان حماسه 9 دی مجلس مراجع دیدار با مراجع بارش برف انقلاب اسلامی اردبیل علی اکبر رائفی پور دولت اسلامی زمینه سازی ظهور مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۶۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه و محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه طی پیام تسلیتی ماموستا فخری امام جمعه سابق جوانرود را از علمای پیشتاز در تبیین حقایق انقلاب دانستند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إنّا لله و إنّا الیه راجعون

خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملأ احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تألم این‌جانبان گردید.

آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.

ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.

این‌جانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نمائیم.

کد خبر 6088605

دیگر خبرها

  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • شهربانو منصوریان در 39 سالگی طلایی شد
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل