Web Analytics Made Easy - Statcounter

اواسط سال ۸۴ بود که روزی منوچهر پورحسن، مدیر وقت  اداره کل تربیت بدنی خراسان رضوی موضوع سفرش به فیض آباد را با من مطرح کرد.

می دانم که اوایل شهرستان شدن مه ولات بود و حمید موسوی مدیرکل فعلی امورفرهنگی زائرین استانداری عهده دار اداره فرمانداری تازه تاسیس مه ولات بود. زمان سفر پورحسن به فیض آباد مشخص شد و من نیز همراه او در بازدید از امکانات و شرایط ورزش شهرستان مه ولات بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدیدی که اول و آخرش فقر امکانات ورزشی در این شهرستان به وضوح در آن نمایان بود!

جلسه با فرماندار هم با درخواست‌های متنوع بود برای رسیدگی به وضعیت ورزش مه ولات. اما عمر مدیریت پورحسن بعد از آن بازدید چندان دوامی نداشت و مرداد ۸۵ افشین داوری جایگزین او شد. روال همان رویه قدیم بود. روزمرگی در اداره ورزش و جوانان و دلخوش کردن به برگزاری مسابقات ورزشی که گاها خود ورزشکاران هم می‌توانستند شاید خیلی بهتر آن‌ها را برگزار کنند. از امکانات ورزشی و تحول آن همچنان خبری نبود.

سالن‌های احداثی از دوره اول ریاست جمهوری احمدی نژاد به قدر اندکی بر فضای ورزشی شهرستان افزود با این شرایط هنوز هم جا برای کار زیاد بود. کشتی تنها ورزش سرپا مانده جوانان مه ولات بود که با همت مربی کهنه کارش مهدی غضنفری از سال ها با تمام کاستی‌ها و مشکلات سرشاخ شده و دوام آورده بود.

فوتبال دور تسلسل می‌زد، ورزش‌های توپی دیگر در تور بی توجهی گیر افتاده بودند و هر از گاهی ورزشکاری آن هم در سطوح بالا در همان رده‌های ابتدایی در تک رشته‌های دیگری خودنمایی می‌کرد و بعد از مدتی خبری از او نبود!

بعد از سالن‌های احداثی زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد مه ولاتی‌ها در زمان مدیریت دکتر هاشمی جواهری بر ورزش استان صاحب اولین استخر شدند استخری که انتظار می‌رفت حداقل بتواند زمینه بروز رشته‌ای جدید در بین جوانان شهرستان باشد اما این استخر جز تجاری سازی و دست به دست شدن در بین مستاجرانی که برایش در این سال ها آمد عاید دیگری برای ورزش مه ولات نداشت!

به مجموعه اماکن ورزشی اضافه شدن گود زورخانه را هم باید لیست کرد که همین چند ماه گذشته و قبل از رفتن کوروش صبوریان افتتاح شد. گودی که روشنایی نداشت و ورزشکاران برای گرفتن امتیاز برق کلی دوندگی کردند تا سرانجام از سوت و کور بودن در آمد!

افتخارات ورزشکاران رزمی کار هم که در قالب تیمی به دست آمده اگر نبود حمایت و هزینه‌ای که باشگاهداران کردند قطعا به دست نمی‌آمد! سؤال بزرگ این است که چه اقدامی برای پرورش و ارتقاء همین استعدادها بعد از شکوفایی آن‌ها شد؟

شنیدیم مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی امروز مهمان مه ولاتی هاست. اجازه بدهید بی غرض و اغراق بگوییم شرایط فعلی ورزش مه ولات با سال ۸۴ با توجه به تحولات ورزش در سایر شهرستان‌ها چندان تفاوتی نکرده است. هنوز که هنوز است اداره ورزش و جوانان مه ولات نیروی رسمی ندارد! هر روز ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان مستأجر مکانی جدید است و ساختمانی مستقل و در تملک خودش ندارد!

آقای فتاحی این‌ها برای ورزش یک شهرستان درد بزرگی است. در کنار این همه کم توجهی و اختلافات درونی که در ورزش مه ولات وجود دارد همان کور سوی امیدها را هم کورتر کرده است!

آن روز که منوچهرپورحسن رو در روی حمید موسوی به عنوان مدیرکل تربیت بدنی استان و فرماندارمه ولات نشستند یادم می‌آید فرماندار جوان شهرستان به پورحسن رک و راست از کمبود امکانات سخن گفت و اعلام کرد برای بهتر شدن شرایط نیاز به همراهی مدیران استان دارد اما آقای فتاحی مطمئن باشید امروز و در سفر به مه ولات آمار و ارقامی به شما خواهند داد و کارنامه‌ای را جلو روی شما خواهند گذاشت که خیلی رویایی‌تر از این حرفهاست. درخواست ورزشکاران مه ولاتی امروز از مدیرکل ورزش و جوانان استان دیدن شرایط ورزش این شهرستان از پشت عینک واقعیت هاست. فقط همین.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد

ایسنا/تهران نصرت الله اسلامی به عنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد منصوب شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس حکمی از سوی علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، جناب آقای نصرت الله اسلامی به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد منصوب شد.

همچنین طی جلسه ای با حضور آقایان حسین پور و طوسی معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و سهیل غلامی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان ملارد از زحمات ۴ ساله رسول ضابطیان رئیس سابق این اداره تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان ملارد معارفه شد
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار