Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مدرس راهنمایان گردشگری گفت: گردشگری ادبی در دنیا به صورت مکانهای واقعی، خیالی و دست ساز توانسته گردشگران را جذب کنند مثلاً حتی در موزه‌های ادبی برای سیگار آن نویسنده مشهور شرایط بازدید برای توریست فراهم می‌کنند و از گردشگر پول دریافت می‌کنند. ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ اجتماعی تهران سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

آرش نورآقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درخصوص پتانسیل گردشگری ادبی در ایران اظهار داشت: متاسفانه هنوز در کشورمان تورهای ادبی گردشگری به معنای واقعی شکل نگرفته است یعنی رفتن به سرقبر سهراب سپهری صرفاً تور گردشگری ادبی محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم باید در زمان چالش‌های اقتصادی سفر ارزان بروند/ دولت مسافرت را در بسته خانوار بگنجاندچرا ایران نباید مقصد ارزان سفر معرفی شود/ چگونگی درآمدزایی از گردشگران خارجی

وی ادامه داد: گردشگری ادبی در دنیا به صورت مکانهای واقعی، خیالی و دست ساز توانسته است گردشگران قابل توجه ای را جذب کند، بطوریکه مثلاً حتی در موزه‌های ادبی برای سیگار فلان نویسنده مشهور - شرایط بازدید برای گردشگران فراهم می‌کنند و در قبال آن از توریست بلیط گرفته می‌شود ولی در ایران حتی ما یک موزه ادبی به معنای واقعی در حوزه گردشگری نداریم و یا خانه برخی نویسندگانمان اصلاً مشخص نیست.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگری راهنمایان گردشگری استان تهران با انتقاد از وضعیت نابسامان گردشگری ادبی در کشورمان تصریح کرد: مثلاً وقتی بنده با پول شخصی، زمانی که نخستین تورهای ادبی در حوزه گردشگری را اجرا کردم چرا کسی حمایت نکرد؟ تا تورهای بعدی اجرا شود و حتی آنقدر حمایت صورت نپذیرفت که امروز باید کتابی که در حوزه گردشگری ادبی چاپ کردیم بیاییم و رایگان بین مردم توزیع کنیم.

تهران را طهران ببینصحنه‌های جنگ مار و لک لک که دیگر تهرانی‌ها نمی‌بینند/ ماجرای جغد تنهای میدان مشق

نورآقایی بیان داشت: با این وجود ادبیات کشورمان پتانسیل توسعه برای رشد و رونق گردشگری ایران را دارد، ولی باید در این زمینه تولید محتوا صورت پذیرد، و به توریست خارجی - ادبیات مان را در برابر ادبیات شان مقایسه و به آنان معرفی کنیم و آنها را متوجه کنیم که ادبیات ایران و اروپا مشترکاتی در حوزه گردشگری دارد و بعد با طراحی تورهای ادبی گردشگری با جذب توریست بتوان درآمدزایی کرد.

وی در پاسخ به این مسئله که با این وجود راهنمایان گردشگری نیز آنچنان به مباحث طراحی تورهای ادبی گردشگری اشراف ندارند،  تصریح کرد: مثلاً وقتی در حوزه گردشگری ادبی از نظر سخت افزاری ضعیف هستیم از نظر نرم افزاری نیز دچار کمبودهای هستیم، ولی حرف ما این است که ادبیات ایران به مانند جواهری است که باید از این پتانسیل به خوبی استفاده کرد و سخن بنده نیز صرفاً معطوف به سازمان میراث فرهنگی نیست بلکه همه گروه‌ها و نهادها باید در این زمینه ورود کنند.

صحنه‌های جنگ مار و لک لک که دیگر تهرانی‌ها نمی‌بینند/ ماجرای جغد تنهای میدان مشقسفر از خصلت های مهم حکیم های ایرانی/ساخت هتل از روی کتاب هفت پیکر نظامی

انتهای پیام/

R1014143/P/S2,25,1416/CT1 واژه های کاربردی مرتبط موزه‌های جهان موزه‌های ایران گردشگری سازمان میراث فرهنگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موزه های جهان موزه های ایران گردشگری سازمان میراث فرهنگی موزه های جهان موزه های ایران گردشگری سازمان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان در تاسیسات ولایت هرات با ۳ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده افتتاح شد.

شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.

والی هرات گفت اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

شیخ اسلام جار از مردم و تجار خواست برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.

همچنان والی هرات می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.

ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسئولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.

از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و گفت این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات