Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@13:34:24 GMT

خانه پدری تختی به تریکوبافی تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۵۷۳۸۶

حجت نظری، رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران در مورد وضعیت خانه پدری تختی و زورخانه پولاد، اظهار داشت: مرحوم غلامرضا تختی که به حق لقبی شایسته‌تر از جهان پهلوان را نمی‌توان بر او گذاشت، یکی از اسطوره‌های ورزش ایران و نماد فرهنگ اصیل پهلوانی است که با کسب افتخارات جهانی، نامش در خارج از مرزهای کشور نیز درخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هفدهم دی‌ماه سال‌روز وفات این ورزشکار محبوب کشورمان بهانه‌ای است برای یاد کردن از آن بزرگ‌مرد و راه رسمی که باید به بهانه‌هایی مدام یادش کنیم. متاسفانه اما این روزها دو یادگار باقیمانده از غلامرضا تختی در شهر تهران، یعنی خانه پدری تختی در محله خانی‌آباد قدیم (خیابان تختی) واقع در منطقه12 و زورخانه پولاد در خیابان وحدت اسلامی واقع در منطقه11 شهرداری تهران وضعیتی مناسب ندارند.

نظری گفت: خانه پدری تختی که می‌تواند به عنوان موزه تختی و یکی از جاذبه‌های گردشگری ورزشی شهر تهران برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، متاسفانه امروز به تریکوبافی تبدیل شده است و از دیگر سو، زورخانه پولاد که تختی در آنجا به ورزش باستانی می‌پرداخت، امروز تبدیل به باشگاه بیلیارد شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: این درحالی است که شورای اسلامی شهر تهران، در مصوبه بودجه سال 1397 شهرداری تهران، مبالغ 20 و 15 میلیارد ریال را برای تملک زورخانه پولاد و خانه تختی  اختصاص داد و مناطق 11 و 12 مکلف شدند این دو ملک را تملک کنند که متاسفانه این مهم تحقق نیافته است.

وی افزود: حال به عنوان رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، از شهرداری تهران می‌خواهم که در زمان باقیمانده تا پایان سال 1397، نسبت به تحقق این دو ردیف اعتباری اقدامات لازم را انجام دهد. متاسفانه در بازدیدهایی که از محلاتی که زورخانه پولاد و خانه پدری تختی در آن واقع شده داشتم، متوجه شدم که بسیاری از ساکنان آنها به‌خصوص نسل جوان و کودکان هیچ اطلاعی از  پیشینه محله خود ندارند و یقینا اطلاع از قدمت و پیشینه یک محله، در افزایش حس تعلق و ارتقا مشارکت‌های شهروندی نیز موثر است.

نظری بیان داشت: همچنین از مسئولان محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز می‌خواهم تا نسبت به ثبت این دو بنای ارزشمند، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جهان ایران شهرداری تهران موزه گردشگری شهر تهران گردشگران داخلی و خارجی باستانی شورای شهر تهران شورای اسلامی شهر بودجه شهرداری شورای اسلامی نسل جوان کودکان صنایع دستی و گردشگری باستانی تغییر کاربری جهان شورای اسلامی شهر تهران صنایع دستی و گردشگری حجت نظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان و ۲۲۸۰ روز شکست ناپذیری در خانه پرسپولیس

تیم فوتبال سپاهان فردا در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رود که بیش از دو سال است که در خانه این تیم شکست نخورده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نبرد سپاهان و پرسپولیس را به طور قطع می‌توان مهم‌ترین دیدار هر فصل فوتبال ایران پس از دربی تهران بر شمرد. دیدار تیم‌های پرطرفدار تهران و اصفهان که در بعضی از فصول در دو دهه اخیر از دربی تهران هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است پر از ماجرا و داستان‌های متنوع است که لازمه هر جدال سنتی به شمار می‌رود.

در ۸۵ رویارویی دو تیم در همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان ۲۱ بار و پرسپولیس ۲۸ بار پیروز شده‌اند، ضمن اینکه ۳۶ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. همچنین تاکنون ۱۹۲ گل در بازی‌های دو تیم زده شده است که ۸۶ گل سهم سپاهان و ۱۰۶ گل سهم پرسپولیس بوده است.

دو تیم فردا در حالی برای چهل‌وششمین بار در رقابتهای لیگ برتر به مصاف هم میروند که در ۴۵ تقابل قبلی لیگ برتری، سپاهان عملکرد بهتری داشته است و ۱۶ برد مقابل رقیب سنتی داشته است و در سوی مقابل پرسپولیس ۱۲ بار پیروز شده است. دو دیدار اخیر دو تیم در لیگ برتر با یک گل به سود سپاهان به پایان رسیده است.

همچنین دو تیم در مجموع ۴۱ بار در تهران به مصاف یکدیگر رفتهاند که ۱۹ برد برای پرسپولیس، هفت برد برای سپاهان و ۱۵ تساوی حاصل کار بوده است.

نکته جالب در مورد تقابل فردای دو تیم در ورزشگاه آزادی این است که سپاهان در پنج بازی گذشته به میزبانی پرسپولیس برابر این تیم شکست نخورده است. آخرین بار پرسپولیس با مربیگری برانکو ایوانکوویچ در لیگ هفدهم موفق به شکست سپاهان در ورزشگاه آزادی شد، پیروزی که با نتیجه دو بر صفر و با گل‌های علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده رقم خورد. از آن بازی ۲۲۸۰ روز می‌گذرد و سپاهان در پنج دیداری که پس از آن شکست به میزبانی پرسپولیس برگزار کرده به سه برد و دو تساوی رسیده است.

آمار ویژه رویارویی‌های سپاهان و پرسپولیس

کد خبر 749298

دیگر خبرها

  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • سپاهان و ۲۲۸۰ روز شکست ناپذیری در خانه پرسپولیس
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • ژاوی: برای فصل بعد همه باید پیشرفت کنیم/ «لِوا» الگوست
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!