Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر مکانیزمی برای کاهش فساد اداری و افزایش بهره وری در دستگاه های اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام «محمد حسین توانایی» امروز یک‌شنبه 16 دی ماه سال جاری در دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در استانداری اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر مکانیزمی برای کاهش فساد اداری و افزایش معروفات در دستگاه های اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: به منظور کاهش تخلفات اداری و افزایش بهره وری کارگاه های متعددی در سازمان ها و دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

 

وی با یادآوری اینکه یکی از راهکارهای افزایش بهره وری در دستگاه ها امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: در دانشگاه ها هم کارگاه هایی مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر و با عناوین سبک زندگی اجرا می شود.

 

حجت الاسلام توانایی با طرح سوالاتی مرتبط با انتقادپذیری و راهکارهای توسعه و ترویج این فرهنگ، گفت: آموزش، افزایش ظرفیت و صعه سدر و تربیت خانوادگی می تواند از راهکارهای ترویج این فرهنگ در جامعه باشد.

 

معاون نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: منتقدان انسان های مچ گیری نیستند، بلکه به دنبال محبت و دستگیری از همکاران هستند در حالی که متاسفانه در برخی از سازمان ها به منتقدان در دستگاه ها چنین دیدگاهی وجود دارد.

 

به گفته وی، متولیان امر به معروف و نهی از منکر در سازمان ها بایستی زمینه ای ایجاد کنند تا از طریق محبت، موضوعات مربوطه را به افراد منتقل کنند.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر راه و روش خاص خود را دارد، افزود: باب امر به معروف و نهی از منکر باب رحماینت حق است.

 

وی به فرمایش امام علی(علیه السلام) در نهج البلاغه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه پیامبران هم برای یادآوری به بشریت مبعوث شده اند؛ چرا که انسان خود عقل دارد ولی در پیچیدگی های زندگی دچار فراموشی می شود، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر هم برای یادآوری حضور دارند.

 

معاون نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به واقعه کربلا و عدم یاری مردم به امام حسین(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: یکسال پس از عاشورا واقعه حره رخ داد و سه شبانه روز جان و مال مردم برای سربازان یزید آزاد بود.

 

حجت الاسلام توانایی به شیوه های اثرگذار انتقاد اشاره کرد و ادامه داد: انتقاد در زمان و مکان مناسب، عامل بودن منتقد، داشتن لحنی همراه با عطوفت و مهربانی، رعایت آداب انتقادی، اخلاص در انتقاد، رعایت حرمت و جایگاه اشخاص از اهم آن است.

 

وی همچنین به مسئولیت اجتماعی و ابعاد آن اشاره کرد و گفت: بهتر است به جای اصطلاح «من مامورم و معذور» از اصطلاح«من مامورم و مسئوول» استفاده کرد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شهامت مدنی بالاترین نشان در کشور آلمان است، گفت: این نشان به افراد یا خانواده ای اعطاء می شود که مسئولیت بالایی از خود نشان داده و در این راه آسیب دیده باشد.

 

معاون نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در خصوص جرایم علیه عدالت که تنها در کشور فرانسه اجرا می شود هم اشاره و خاطرنشان کرد: جرایم علیه عدالت به جرایمی اطلاق می شود که مانع از اجرای عدالت در جامعه می شود؛ بی تفاوتی در قانون فرانسه جرم است و اگر شهروندی شاهد وقوع جرمی باشد و اقدامی نکند و این موضوع برای دادگاه ثابت شود، جریمه خواهد شد.

 

وی به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و لزوم آگاهی افراد با این قوانین تاکید کرد و گفت: شورای امر به معروف در سازمان و ارگان‌ها هیچ ارتباطی با حراست در سازمان ها ندارد و تنها یک کار دینی، انسانی و همراه با محبت است.

 

این دوره آموزشی به همت شورای امربه معروف و نهی از منکر استان و با حضور مدیران، رابطان و اعضای شوراهای امربه معروف و نهی از منکر استان در استانداری تشکیل شد.

 

 90 دستگاه اجرایی استان زنجان شورای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل داده و اقدامات خوبی در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام داده اند و در مراحل بعدی بعدی طلایه داران معروف شناسایی و در سامانه امین ثبت خواهند شد.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مجلس مراجع و علماء کلیسا بارش برف نابینا حجاب خطبه نماز جمعه مراجع دیدار با مراجع فریضه امر به معروف و نهی از منکر ستاد امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • راهکارهای رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی