Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ماده ۲۰ طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مبنی بر ایجاد هیئت نظارت به منظور حسن اجرای این قانون طی تذکری شفاهی، گفت: متاسفانه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در همه حوزه‌ها اعم از بیمه، خدمات، تولید، ارز، صادرات و واردات و حتی رابطه کارگر و کارفرما وارد می‌شود و در مورد هر کدام از این موارد بند‌های قانونی را می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کمیسیون همه نظامات کشور را به هم می‌ریزد و درست نیست در همه زمینه‌ها وارد شود، ادامه داد: در کل بنده مخالف طرح مذکور هستم و کاش از ابتدا تصویب نمی‌شد.

نماینده مردم ورامین ضمن انتقاد از ماده ۲۰ طرح مذکور، تصریح کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت چند گروه بازرسی وجود دارد و ضرورتی ندارد برای اجرای این قانون، هیئت نظارت مجزایی تشکیل شود و این مساله صرفا منجر به تعدد نظارت‌ها و بازرسی‌ها می‌شود که نیاز نیست.

نقوی حسینی تاکید کرد: در هر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها، یک گروه بازرسی وجود دارد و آن‌ها امر نظارت را انجام می‌دهند و این قانون هم، قانونی مثل قوانین دیگر است و نیازی نیست برای آن هیات نظارت تشکیل شود.

در ادامه جلسه، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در پاسخ به نقوی حسینی گفت: اگر شما در علوم سیاسی متخصص هستید پس نباید در حوزه اقتصاد صحبت کنید.

وی ادامه داد: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی صرفا در مواردی ورود کرده است که روی زمین مانده و کمیسیون‌های تخصصی انجام نداده اند و صحن علنی آن امور را به این کمیسیون محول کرده است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ با بیان اینکه این کمیسیون در حوزه‌هایی که کمیسیون‌های عادی ورود نداشته اند، وارد شده است، تصریح کرد: برای مثال در مجلس دهم اموری، چون حمایت از تولید ملی، نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و بهبود فضای کسب و کار و اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی به این کمیسیون محول شده است و ما در راستای وظایف خود ورود می‌کنیم.

فولادگر در پایان خاطرنشان کرد: البته به خاطر ارادتی که به آقای نقوی حسینی داریم کم لطفی او را می‌پذیریم.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون حمایت از تولید ملی جدال نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید باقری معاون شهردار تهران بیان کرد: سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد. مطرح کردن این موضوع که شهرداری نظارت گریز است با این سامانه نقض می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲ هزار مکاتبه با شهرداری انجام شده؛ تلاش ما این است که مشی پیگیری تذکرات را دنبال کنیم. این حجم از نظارت‌ها و بازدید از سطح مناطق و برگزاری جلسات کمیسیون‌ها نشان‌دهنده تعامل سازنده شهرداری برای نظارت شوراست و سعی ما اثرگذاری پاسخ‌ها است.

معاون شهردار تهران گفت: میزان پاسخ به مکاتبات بسیار بالاست. این سامانه مشخص می‌کند که اجرای کدام مصوبات و کدام مکاتبات عقب افتاده است. در پاسخ و پیگیری تذکرات ما جدی هستیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد، جلسات پیرامون آن برگزار می‌شود و ما بی‌تفاوت نیستیم.

کد خبر 6097084

دیگر خبرها

  • تلگرام تحت نظارت بلژیک
  • اعتراف دیرهنگام یک نماینده مجلس: برخی نمایندگان نه یکی بلکه چندتا شاسی‌بلند گرفته‌اند
  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی