Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@05:39:54 GMT

فراخوان جایزه جهانی گوهرشاد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۵۸۵۵۷

فراخوان جایزه جهانی گوهرشاد اعلام شد

فراخوان چهارمین دوره جایزه جهانی گوهرشاد از سوی آستان قدس رضوی منتشر شد. ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در راستای اجرای بند 4 حکم مقام معظم رهبری به تولیت محترم آستان قدس رضوی و به منظور جریان‌سازی فرهنگی درباره نیکوکاری و مطالبه‌گری از غرب با محوریت زنان، طرح برگزاری جشنواره و اعطای «جایزه جهانی گوهرشاد» تدوین شد تا با تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در سراسر جهان در ذیل نام مبارک حضرت ثامن‌الحجج (ع) و به یاد یکی از خادمان آن حضرت (بانو گوهرشاد) هر سال به هشت نفر بانوی نیکوکار در داخل و خارج کشور اقدامات چشمگیری داشته‌اند جایزه جهانی گوهرشاد در ماه ذی‌القعده اهدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا امسال فراخوان چهارمین دوره جایزه جهانی گوهرشاد به همت آستان قدس رضوی با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری و با تأکید بر سیره رضوی برای تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در محورهای: ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی- آموزشی، علمی، پژوهشی- فرهنگی، هنری، رسانه ای- وقف و امور خیریه - امور عمرانی - امور پزشکی و مدیریت و کارآفرینی در ایام ولادت با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود.

روایتی شنیدنی از کرامت امام رضا(ع)

 

بانوان علاقه‌مند می‌توانند با ثبت‌نام در سایت این دبیرخانه به نشانی Goharshad.aqr.ir نسبت به ارسال رزومه خود در این فراخوان جهانی شرکت کنند. همچنین می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره دبیرخانه 02188498589 تماس بگیرند.

به گزارش تسنیم، تاکنون 24 بانوی برگزیده از ایران و کشورهای نیجریه، کنیا، عراق، ترکیه، روسیه، کویت، بحرین، انگلیس، تانزانیا و تایلند طی سه سال برگزاری انتخاب و از آنان تقدیر شده است.

مهلت ارسال مستندات تا پایان فروردین ماه 1398 است و داوطلبان می‌توانند ضمن تکمیل فرم پیوست مدارک خود را به این سایت ارسال کنند.

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط آستان قدس رضوی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آستان قدس رضوی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته به دستور وزیر امور خارجه و با مسؤولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و امسال نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهر مشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست در مشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین حضور مؤسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در این نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه مؤسسات و تشکل‌های مردمی در اقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 6088522

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد