Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- رئیس انجمن سفالگری مهدیشهر خشت سفالینی مزین به حدیث نبوی «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» را به موزه حضرت عباس(ع) در کربلا اهدا کرد.

به گزارش ایرنا، حبیب الله دانایی فرد روز یکشنبه به خبرنگاران سمنان گفت: اثر سفالین «حسین(ع) خورشید عالم هستی» به صورت نقش برجسته و در ابعاد 52 در 46 سانتی متر طراحی و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در کارهای هنری خود همواره از آموزه های دینی، قرآن و اهل بیت(ع) الهام گرفته ام، بیان کرد: خشت سفالی ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه هفته گذشته به موزه حضرت عباس(ع) اهدا شد.
وی با اشاره به فعالیت های هنری خود در زمینه سفالگری، افزود: اثر سفالی اهدایی همچنین به اشعار «مهر تو را به عالم امکان نمی دهم/ این گنج پر بهاست من ارزان نمی دهم / جان می دهم شوق لقای تو یا حسین/ تا بر سر قدم ننهی جان نمی دهم» در وصف حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) مزین شده است.
به گزارش ایرنا، حبیب الله دانایی فرد هنرمند برجسته استان سمنان از سال ٧٣ تاکنون در رشته سفال فعالیت دارد، تاکنون بیش از پنج اثر سفالی از این هنرمند رونمایی شده است که ظریف ترین خشت سفالین جهان از جمله آثار این هنرمند مهدیشهری است.
این خشت سفالی با ابعاد 35 در 40 به نازکی دو دهم میلیمتر و به مدت ٤٥ روز کار شد و نام مقدس علی بن موسی الرضا (ع) بر روی آن حک شده است.
خشت منقش به زیارت عاشورا، قرآن سفالی از جزء اول تا آیه ١٤١ و در ١٣ برگ و گل نرگس با مضمون یا اباصالح المهدی(عج) از دیگر آثار سفالی این هنرمند است که تاکنون رونمایی شده است.
7356م/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگ و ارشاد سفال اهداي اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه میانگین میزان بارندگی استان در سال آبی جاری تاکنون به ۲۰۵ میلیمتر رسیده است، گفت: تاکنون ۸۲ درصد از میانگین بارندگی سالانه استان تحقق یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر میانگین بلندمدت بارندگی استان بوشهر را 251 میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: در سال آبی جاری تاکنون میزان بارش باران در استان بوشهر به 205 میلیمتر رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 82 درصد از میانگین بارندگی سالانه استان تحقق یافته است به میزان ذخیره‌سازی آب باران در سازه‌های آبی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: مجموع آبگیری سازه‌های آبی استان بوشهر از جمله سد رئیس علی دلواری، باغان، تنگ ارم، خاییز و دیگر آبگیرها و بندها در این سامانه بیش از 25 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر سد باغان در دشتی را یکی از سازه‌های آبی مهم استان دانست و گفت: سد باغان در سفر دوم ریاست جمهوری به استان بوشهر به مرحله آبگیری رسید و برای نخستین بار با آبگیری بیش از 4 میلیون مترمکعب از روان آبها، حجم ذخیره آب این سد به 7 میلیون مترمکعب رسید.

محمدی ظرفیت ذخیره‌سازی سد باغان دشتی را 32 میلیون مترمکعب دانست و تصریح کرد: سد تنگ ارم دشتستان به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین‌کننده آب شرب بخش ارم با آبگیری 100 درصدی در بارش‌های اخیر به حجم ذخیره 4.5 میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به فعال شدن یک سامانه بارشی دیگر در استان بوشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم سازه‌های آبی دیگر استان بوشهر از جمله سد اخند، خاییز، ارغون و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی در سامانه جدید بارشی در هفته جاری آبگیری شوند تا بخشی از کمبود آب سطحی و زیرزمینی استان از این طریق جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر ضرورت مدیریت مصرف آب را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: لازم است همه بهره‌برداران آب اعم از کشاورزان، صنایع، خدمات آب بر و دیگر حوزه‌ها استفاده از آب را به‌صورت بهینه در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • "قبرستان نو" قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • قبرستان نو قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان+ فیلم
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس