Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطع شدن برق در یکی از مناطق بیجار و به دنبال آن قطع شدن سیگنال های تلویزیون در چند مدت گذشته با اعصاب مردم بیجار بازی می کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، یکی از دستاوردهای نظام ارتقاء شبکه های صدا و سیما در مناطق محروم از طریق راه اندازی شبکه های دیجیتال در چند سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرستان بیجار نیز از این امر مستثنی نبود و قریب پنج سالی است که این سیستم دیجیتالی در این شهرستان راه اندازی شده است.

 

در این مدت شبکه های آنالوگ کم کم جای خود را به دیجیتال داد و مردم به فکر خرید دستگاه دیجیتال و دریافت تصاویر باکیفیت بودند، غافل از اینکه روزی می رسد که می گوییم صد رحمت به شبکه های آنالوگ و این روزها گلایه های زیادی از شهروندان این شهرستان در خصوص قطعی شبکه های دیجیتال به گوش می رسد و این قطعی شبکه ها رفته رفته به یک معضل بسیار بزرگ تبدیل شده است.

 

در عصر ارتباطات که غول های رسانه ای به رقابت با یکدیگر می پردازند در قسمت های مختلفی در شهرستان بیجار صدا و سیما نتوانسته به خوبی وظیفه خود را انجام دهد.

 

نبود شبکه های دیجیتالی در برخی روستاهای دوره افتاده و قطعی مکرر آن موجب نارضایتی مردم شهرستان بیجار شده است.

 

شبکه های دیجیتال از روز راه اندازی در بیجار روی خوشی به مردم نشان نداده و نمایان شدن جمله سیگنال موجود نیست اعتراض شدید بسیاری از خانواده های بیجاری را در پی داشته است.

 

این معضل تنها مختص به خود شهر بیجار نیست زیرا پس از گذشت 40 سال  از عمر با برکت انقلاب اسلامی ،خیلی از بخش ها و روستاهای بیجار از داشتن نعمت کانال تلویزیونی داخلی محروم هستند و همین امر موجب گرایش آنها به شبکه های های ماهواره ای شده است.

 

جایگزین کردن شبکه دیجیتالی در بخش های مختلف شهرستان بیجار و جمع آوری شبکه های آنالوگ نوید بخش دریافت شبکه های داخلی صدا و سیما برای اهالی شهرها و روستاهای شهرستان  بود.

 

اما شبکه های دیجیتالی نیز نتوانست نیاز برخی بخش های شهرستان را برآورده سازد و با مشکلات فراوانی رو به رو هستندو همین امر موجب شده است تعداد کثیری از اهالی بخش های مختلف برای دریافت شبکه های ایرانی و استانی اقدام به خریداری آنتن ماهواره نمایند.

 

آن چیزی که این روزها شاهد آن هستیم قطع شدن مکرر برق در یکی از مناطق شهر بیجار و به دنبال آن قطع شدن شبکه های دیجیتال است.

 

با توجه به شروع فصل سرما و نبود مراکز تفریحی در سطح شهر ، شبکه های تلویزیونی تنها دلخوشی و سرگرمی مردم است که متاسفانه بعلت ندانم کاری و بی توجهی مسئولان این سرگرمی هم از مردم گرفته شده است.

 

باید این نکته را بیان کنیم که اولین مزیت شبکه های دیجیتالی جمع آوری ماهواره ها توسط خود مردم بود ، چرا که با وجود شبکه های دیجیتالی و تعداد زیاد آن نیازی به وجود ماهواره نبود ، اما با این تفاسیر در حالیکه مسئولان صدا و سیمای کردستان فراهم کردن زیر ساخت های 100 درصدی را برای استان و شهرستان های تابعه در گزارش هایشان بیان می کنند ، قطعی مکرر شبکه های دیجیتالی در شهرستان بیجار می تواند مردم را به استفاده مجدد از بشقاب های مسموم ترغیب کند.

 

با وزش یک نسیم و بارش باران شبکه های دیجیتال بیجار قطع می شود


محمدزاده یکی از شهروندان بیجاری در گفتگو با خبرنگار ما با اظهار گلایه مندی و انتقاد شدید از خرابی شبکه های دیجیتال ، گفت: مسئولان مرتب از خطرات ماهواره و نحوه تاثیر پذیری آن بر روی خانواده اطلاع رسانی می کنند اما ابتدایی ترین زیر ساخت های آن را برای مردم فراهم نیست.

 

وی گفت: با وزش یک نسیم شبکه های دیجیتالی بیجار قطع می شود و متاسفانه هر بار که میخواهیم برنامه های ورزشی و یا سریال های تلویزیونی را ببینیم با جمله سیگنال موجود نیست رو به رو می شویم.

 

مسئولان فکری به حال تنها سرگرمی مردم بیجار بکنند


یکی دیگر از شهروندان بیجاری بیان داشت: با توجه به نبود مکان های تفریحی و اینکه تلویزیون تنها دلخوشی ما در فصل های سرد سال است حداقل خواست مردم بیجار  دریافت تصاویر با کیفیت مناسب است که امیداورم مسئولین این شرایط را فراهم کنند تا مردم کمتر مجبور به استفاده از ماهواره نشوند.

 

فرستنده های دیجیتال در بیجار مسئول ندارد

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیجار در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به قطعی چند روز گذشته شبکه های دیجیتال در بیجار گفت: بعلت وزش باد شدید پنجشنبه شب کابل اصلی برق بیجار در منطقه سراب قطع شد که تعمیر آن یک روز طول کشید و همین عامل اصلی قطعی شبکه های دیجیتال در بیجار شد.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه فرستنده های دیجیتال در شهرستان بیجار مسئول ندارد ، بیان داشت: صدا و سیمای استان کردستان باید یک نفر متخصص که به تمام کارهای تعمیر و راه اندازی فرستنده های دیجیتال مسلط باشد در شهرستان بکارگیری کند.

 

محبیان ادامه داد: در حال حاضر خبرنگار صدا و سیما در بیجار در نوبت های مختلف به صورت افتخاری برخی کارهای فرستنده دیجیتال را انجام می دهد که ضرورت دارد هر چه سریعتر صدا و سیمای استان در این خصوص تدبیری داشته باشد.

 

این مسئول تصریح کرد: امیدواریم صدای و سیمای کردستان به صورت جدی برای رفع این مشکل در شهرستان اقدام نماید تا مردم ما کمتر با مشکل قطعی دیجیتال ها مواجه شوند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

صدراله بابلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراسم گرامیداشت عملیات غرور آفرین بازی‌دراز و یادواره شهدای این عملیات هر سال در اردیبهشت‌ماه در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم امسال با توجه به برنامه‌ریزی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: شهرستان سرپل‌ذهاب آمادگی کامل برای اجرای این مراسم و میزبانی شایسته از زائران آن را دارد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای این مراسم از سال گذشته آغاز شده و کمیته‌های شش‌گانه تشکیل و شرح وظایف آن‌ها مشخص و ابلاغ شده و با نظارت سپاه شهرستان تمام برنامه‌های مقدماتی اجرا شده و ما آماده میزبانی از رهروان شهدا هستیم.

بابلی یادآور شد: از مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در فراهم کردن مقدمات برگزاری مراسم تلاش کردند و همچنین از مردم شریف و مهمان‌نواز شهرستان که در این مراسم همراه و همدل ما هستند تقدیر و تشکر می‌کنم.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: در سال گذشته ۴۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند و امسال نیز از تمامی ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف بسیج و مردم ولایت‌مدار کشور دعوت می‌کنیم که در این مراسم که مختص به شهدا است شرکت کنند.

کد خبر 6088938

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود