Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا- ایرنا- وزارت کشور ترکیه طی اطلاعیه اعلام کرد که سال گذشته میلادی 294 هزار و 480 نفر از پناهجویان سوری حاضر در ترکیه به کشور خود بازگشتند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شواهد نشان می دهد که با گسترش تسلط دولت مرکزی دمشق بر خاک سوریه و بازگشت امنیت به این کشور در پی شکست تروریست ها، رغبت پناهجویان سوری برای بازگشت به موطن خود افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به اطلاعیه وزارت کشور ترکیه، پارسال همچنین 90 پناهجوی سوری که از طریق مسیرهای دریایی غیرقانونی قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی را داشتند، در آبهای ساحلی ترکیه غرق شده و جان خود را از دست دادند.
وزارت کشور ترکیه همچنین در تشریح خدمات ارائه شده به اتباع خارجی حاضر در ترکیه اعلام کرد که در سال گذشته برای 853 هزار و 274 نفر تبعه خارجی اجازه اقامت قانونی صادر شده و 268 هزار مهاجر غیرقانونی نیز در مناطق مختلف ترکیه دستگیر شدند.
بنا به این اطلاعیه، دولت ترکیه در سال گذشته میلادی 55 هزار و 594 مهاجر غیرقانونی را که اغلب آنها اتباع افغانستان، عراق، پاکستان و سوریه بوده اند، به کشور خود مسترد کرده است.
وزارت کشور ترکیه همچنین در اطلاعیه خود اعلام کرده است که در سال 2018 میلادی 6 هزار و 278 قاچاقچی مهاجر در ترکیه بازداشت شده اند.
به گفته مقامات ترکیه، بیش از 3.6 میلیون پناهجوی سوری در ترکیه اقامت دارند که از این تعداد کمتر از 10 درصد در اردوگاه های پناهجویان اسکان داده شده و مابقی نیز در شهرهای مختلف ترکیه سکونت دارند.
روزنامه خبر تورک سال گذشته میلادی بر اساس نتایج یک تحقیق اعلام کرد که 650 هزار نفر از مهاجران سوری در ترکیه مشغول به کار هستند که تنها 20 هزار نفر از این افراد روادید کاری دارند.
این رسانه نوشت: نتایج تحقیق نشان می دهد تعداد 8100 شرکت توسط پناهجویان سوری در ترکیه ثبت شده است و قدرت خرید هر پناهجو روزانه به کمتر از 2 دلار می رسد.
بیشترین تعداد پناهنده‌های سوری در کشورهای ترکیه،‌ اردن و لبنان پناه گرفته‌اند و ترکیه با پناه‌دادن به بیش از 3.6 میلیون آواره جنگ داخلی در سوریه، بیشترین بار در اسکان پناهجویان سوری را بر دوش گرفته است.
در این سالها شهرهای ترکیه مملو از مهاجران سوری شده است و مردم بی‌خانمان که بیشترشان نمی‌توانند به زبانی به غیر از عربی صحبت کنند، به کارهایی مثل دستفروشی و کارگری می‌پردازند.
دو سال پیش اتحادیه اروپا در قبال ارائه برخی امتیازات به ترکیه از قبیل فعال کردن فرآیند پذیرش ترکیه در اتحادیه اروپا، لغو مقررات روادید برای شهروندان این کشور در سفر به کشورهای این اتحادیه و کمک سه میلیارد یورویی به آنکارا برای هزینه کردن جهت اسکان پناهجویان، از دولت ترکیه خواست تا به طور جدی از عبور پناهجویان از طریق این کشور به اروپا جلوگیری کند.
بر این اساس، اتحادیه اروپا در سال 2016 ارائه بسته حمایتی سه میلیارد یورویی به دولت آنکارا برای اسکان پناهجویان سوری و جلوگیری از مهاجرت آنها به اروپا را تصویب کرد که بنا به اعلام مقامات ترکیه، تنها 850 میلیون یورو از این مبلغ پرداخت شد.
در سال 2015 و پیش از امضای این قرارداد، بیش از یک میلیون پناهجوی سوری از مسیرهای دریایی و زمینی عازم کشورهای اروپایی شده و صدها نفر از آنها در مسیر مهاجرت در دریا و رودخانه ها غرق شده و جان خود را از دست داده بودند.
اتحادیه اروپا حدود 6 ماه پیش نیز پرداخت یک بسته کمک مالی سه میلیارد یورویی دیگر به ترکیه را برای پناهجویان سوری تصویب کرد، ولی بنا به اعلام مقامات ترکیه، هنوز مبلغی به این کشور پرداخت نشده است.
مقامات ترکیه اعلام کرده اند که هم اکنون بیش از 3.6 میلیون پناهجوی سوری در این کشور ساکن هستند و دولت آنکارا برای ساماندهی، مدیریت و ارائه خدمات به این پناهجویان بیش از 35 میلیارد دلار هزینه کرده و این کشور در حال حاضر به تنهایی میزبان بیش از نیمی از پناهجویان سوری است.
خاورم/1905**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پناهجويان سوري تركيه بازگشت به سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری

وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران زخمی شده بود، عیادت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای وی از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرده بود.

افتتاح ساختمان جدید بخش کنسولی ایران در دمشقامیرعبداللهیان: آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت مسئول است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند