Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- استاندار تهران با بيان اينکه بايد حمايت از اشتغال موجود ، راهبرد اصلي بدانيم،گفت: اقتصاد دستورپذير نيست و عرضه و تقاضا و رقابت سالم بايد قيمت را مشخص مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان تهران، امروز(يکشنبه) با حضور محسني‌ بندپي، استاندار تهران، امامي‌امين، معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار، صادقي، مديرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان و جمعي از توليدکنندگان واحدهاي توليدي در محل استانداري تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انوشيروان محسني بندپي، استاندار تهران در اين نشست، اظهار داشت: هم توليد و هم اشتغال امر مقدسي است. هر کسي که در روز براي يک امر توليدي قدم بر مي‌دارد، ارزشمند است. شعار سال مورد اشاره از سوي رهبري معظم انقلاب، بايد به شکل شايسته‌اي مورد توجه قرار بگيرد تا شاهد شکوفايي توليد در داخل باشيم.
وي افزود: در اعتلاي کالاي ايراني نتوانستيم به نحو احسن موفق باشيم و همين امر موجب کند شدن روند ارتقاي کيفيت توليد شده است. بر همين اساس نيز برخي از توليدکنندگان دلسرد شده‌اند و بايد در راستاي حمايت از توليد قدم‌هاي جدي و مداومي برداريم.
مقام عالي دولت در استان تهران خاطرنشان کرد: تمام کشورهايي که شرايط مشابه با کشور ما دارند، حمايت از اشتغال موجود را راهبرد اصلي خود قرار دادند. اقتصاد دستورپذير نيست و عرضه و تقاضا و رقابت سالم بايد قيمت را مشخص مي‌کند. هر وقت به سمت دستور رفتيم، تبعات جدي داشته است.
محسني‌بندپي تصريح کرد: اگر در بحث کارشناسي نرخ ارز مديريت مي‌کرديم، در اين حد بالا نمي‌رفت. در همه جاي دنيا، توليدکننده داخل از حمايت برخوردار است تا بتواند فعاليت خود را در جميع حوزه‌ها توسعه دهد. يکي از مشکلات چند سال اخير، اخذ تسهيلات با بهره بالا بوده و بسياري از توليدکنندگان را در ورطه ورشکستگي قرار داده است. بانک‌ها بايد نسبت به بنگاه‌هاي توليدي رويکرد حمايتي داشته باشند.
استاندار تهران تصريح کرد: ارزش افزوده در تمام دنيا وجود دارد. در مجلس هم همين بحث بود که هرکس به تناسب خريد خود، ارزش افزوده را پرداخت مي‌کند. اين بحثي است که بايد در کشور نهادينه شده و اقتصاد را با همکاري مجلس به اين مسير هدايت کنيم.
وي ادامه داد: اين مسئله به عدالت هم نزديک‌تر است. هرکس به ميزان درآمد خود ماليات پرداخت کند و اين را بايد به شکل يک قانون داشته باشيم.
بايد به دولت مجلس پيشنهاد بدهيم که طبق گزارشات کارشناسي توليدکنندگان بتوانيم اقتصاد را از حالت دستوري خارج کرده و مشکلات مربوط به ماليات از ارزش افزوده را مرتفع کنيم. بانک‌ها نيز بايد تعامل لازم با واحدهاي توليدي را داشته باشند تا بتوانيم اخلال در روند توليد را برطرف کنيم.
محسني بندپي در ادامه ضمن اشاره به لزوم تعجيل در روند رسيدگي به موانع توليد، تصريح کرد: در خصوص قيمت خودرو، اقدامات دير صورت مي‌گيرد و بايد رابطه منطقي ميان نرخ مواد اوليه و قيمت نهايي توليد برقرار کنيم تا تبعات بعدي گريبان توليدکننده و مصرف‌کنندگان را نگيرد.
وي ادامه داد: فعالان اقتصادي در تهران، نماينده فعالين اقتصادي کل کشور هستند و دغدغه توليدکنندگان در حوزه‌هاي مختلف، دغدغه‌هاي ملي است.
مقام عالي دولت در استان تهران همچنين تاکيد داشت: تجديد نظر در نحوه وصول ماليات ارزش افزوده از مسائلي است که بايد در آن واکاوي کرده و به خروجي مناسبي از آن برسيم.
وي در پايان تصريح کرد: مسايل توليدکنندگان به وزراي کشور، صمت و مجلس شوراي اسلامي منعکس شده و نظر کارشناسي توليدکنندگان جهت امر تصميم‌سازي به اين نهادها ارسال خواهد شد.
نگراني براي تامين کالاهاي اساسي شهروندان وجود ندارد
استاندار تهران: همه راهکارها و تمهيدات در نظر گرفته شده است و هيچ نگراني بابت تامين نيازهاي شهروندان وجود ندارد.
انوشيروان محسني بندپي، افزود: ظرفيت‌ مراکز پرورش مرغ، 14 درصد افزايش پيدا کرده و در بقيه مسائل نيز در حوزه تامين کالاهاي اساسي و مواد غذايي مردم هيچ مشکلي وجود ندارد.
وي افزود: بايد تدابير لازم براي تامين مواد غذايي مورد نظر مردم براي شرايط ويژه در نظر گرفته شود واين مسئله به عنوان تکليف دولت و مسئولين بوده و ما نيز به عنوان استاندار تهران، تدابير ويژه‌اي را در اين حوزه در ابعاد متخلف به کار گرفته‌ايم. در کل طول سال و به ويژه ايام منتهي به عيد نوروز نيز اين تدابير پابرجا خواهد بود.
مقام عالي دولت در استان تهران همچنين در ادامه، ضمن اشاره به بحث استقلال ستاد تنظيم بازار استان از ستاد کشوري، يادآور شد: ما به دنبال اين هستيم که همه اموري که در استان‌ها به صورت مستقل رسيدگي مي‌شود، در تهران نيز به سبب لزوم رصد و رسيدگي مقام عالي دولت در استان به شکل مستقل مورد رسيدگي قرار بگيرد. به مرور اين مسئله را دنبال کرده و پيگير آن هستيم.
محسني بندپي خاطرنشان کرد: کالاهاي اساسي مانند دارو، مواد پروتئيني و لبني و امثال آن، جزو ملزومات ويژه شهروندان هستند که استانداري تهران، تامين و تسهيل دسترسي به اين کالاها را براي مردم در دستور ويژه کار خود قرار داده است.
وي همچنين ضمن اشاره به نررخ کالاهاي عرضه شده نيز تصريح کرد: کالاهاي اساسي از ارز يارانه‌اي برخوردارند و نرخ آن‌ها چندان دستخوش تغيير نشده است. با اين حال در شرايط ضروري نيز براي کالاهايي نظير مواد پروتئيني، گوشت گرم قرمز و گوشت سفيد، وزارت جهاد کشاورزي، انسجام خوبي را در راستاي تمهيدات مورد نياز به کار گرفته است.
استاندار تهران در پايان نيز گفت: قيمت‌ها اکنون در کنترل بوده و تحت مديريت هستند تا مشکلي براي تامين نيازهاي اساسي مردم ايجاد نشود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توليد و کالاي ايراني حمايت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۵۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر

با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت در استان همدان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مراسم اختتامیه جشنواره جوانان پرچمدار استان با حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان و جمعی از مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

علی حقیقی در این مراسم با اشاره به اینکه جوانان در اولویت قرار دارند، اظهار داشت: این جوانان هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و هدف اقدامات ما باید این قشر از جامعه باشد‌. اداره ورزش و جوانان با همکاری نهادها و سازمان‌های مرتبط برنامه های متنوع و زیادی انجام داده است و تا کنون بیش از 7میلیارد تومان اعتبار در این حوزه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: این جشنواره در 10 سرفصل برگزار و 189 نفر در استان همدان آثار و مدارک خود را به جشنواره ارسال کردند و در نهایت داوری نفرات زیر نظر 64 داور در تهران انجام گرفت و 30 نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه  تمام تلاش ما این است که بتوانیم بهترین هارو برای جوانان استان رقم بزنیم گفت: وی با تقدیر از حمایت های استاندار همدان از حوزه ورزش و جوانان در سال 1402 گفت: با حمایت دکتر قاسمی فرزاد و تلاش و پیگیری همکاران، سازمان های مردم نهاد و هیات های ورزشی سال 1402 سال پرباری برای ورزش و جوانان استان بود.

در این مراسم از 30 جوان برتر استان همدان در ده حوزه مختلف در قالب جشنواره جوانان برتر ایران زمین با عنوان جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت تجلیل به عمل آمد که اسامی آنها شامل؛ علیرضا صفاریان، محمد داوریان و مهدی برنده در بخش قران و خادم اهل بیت(ع)، از دیانا حیدری، حامد پری‌زاده و سیدمیثم حسنی در بخش فیلم، امیرعلی سلیمانی، ریحانه نوری و سیدابوالحسن صباح حسینی در بخش ادبیات، حامد چهاردولی، جواد کرمی و مجتبی اسماعیلی در بخش کارآفرینی، مهرداد مرادی، میلاد سوری و میلاد جباری در بخش ورزش، بهنام محمدی، علی ایزدی و حمید یادگاری در بخش فعال جهادی، علی معتبرنیا، وحید علی نجیمی و میثم ترکمان در بخش فعال اجتماعی، امید پوره‌ای، میلاد فراهانی علوی و مهدی عرب زاده در بخش دانش‌بنیان، مهدی چناری، اسماعیل اسدی و حمید رضا نظریی حاتم در بخش موسیقی و فاطمه حیدری، شکیبا کولیوند و محمدحسن مؤمنی در بخش کنشگر رسانه و فضای مجازی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد