Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش، گفت: لایحه نظام رتبه‌بندی تا ۳ هفته آینده به مجلس تقدیم می‌شود و ردیف مستقلی برای آن در بودجه ۹۸ قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۶ دی ماه) برای پاسخ به سوال حسن کامران نماینده مردم اصفهان درباره نظام رتبه‌بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص‌ها و شایستگی‌ها در مجلس حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تقدیر از پیگیری نمایندگان مجلس درباره نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: این پیگیری‌ها در نتیجه بعد از ۵ سال بسیار مؤثر بوده و امروز نظام رتبه‌بندی معلمان به مرحله عملیاتی شدن، نزدیک شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از آثار مهم نظام رتبه‌بندی معلمان افزایش کیفیت کار آموزش و پرورش و شایسته سالاری است که رتبه‌بندی معلمان در سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه نظام آموزش و پرورش مورد تأکید قرار گرفته است.

بطحایی تأکید کرد: با وجود حمایت رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه ردیف مستقلی برای نظام رتبه بندی معلمان در لایحه بودجه سال ۹۸ پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با درج ردیف اختصاصی در لایحه بودجه ۹۸ عملاً اجرای رتبه بندی آغاز شده و در سال جدید مراحل عملیاتی شدن این نظام آغاز خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ کسی نیست که به نقش معلمان در ساختن آینده کشور واقف نباشد، گفت: اگر شرایط برای آن‌ها مهیا نباشد، آینده نظام که برای آن زحمات زیادی کشیده شده در هاله‌ای از ابهام فرو خواهد رفت.

بطحایی اظهار کرد: لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان دقیقاً بر اساس مفاد قانون برنامه ششم تهیه و تنظیم شده است و با دستور رئیس جمهور در اوایل شهریور ماه در دستور کار کمیسیون‌های دولت قرار گرفت و در کارگروه‌ها هم بررسی شد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصادی کشور که نگرانی‌هایی برای درآمد سال ۹۸ وجود دارد، موجب شد تا تهیه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان مورد مناقشه قرار بگیرد که با حمایت روحانی و معاون اول رئیس جمهور این لایحه در دستور کار دولت قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در ۶ ماده آماده ارائه به مجلس است، گفت: کلیات این لایحه طی یک جلسه با حضور رئیس جمهور بررسی شد و بر اساس قانون برنامه ششم دولت خود را مکلف به ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس می‌داند. بر این اساس این لایحه قبل از آغاز سال ۹۸ به مجلس ارائه می‌شود.

بطحایی تأکید کرد: حداقل اعتبار برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در یک ردیف در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است. بهبود نظام پرداخت‌های فرهنگیان یکی از مهم‌ترین آثار نظام رتبه‌بندی است، اما نباید فراموش کرد که اینگونه نظامات منابع انسانی شرایط شایسته سالاری و ارتقاء کیفیت کار نیروی انسانی را تعیین می‌کند.

وی اظهار کرد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان بیشترین تأثیر را در اجرای اهداف آموزش و پرورش خواهد داشت و این لایحه موجب می‌شود تا یک فرد شایسته نسبت به همکار مشابه خود از نظر مدرک و سابقه حقوق بالاتری دریافت کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سایر دستگاه‌های اجرایی شایعه شده که با اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان می‌خواهند حقوق‌ها را افزایش دهند، خیر اینگونه نیست بلکه این نظام برای ارتقاء شایسته سالاری و کیفیت نیروی منابع انسانی است.

بطحایی تصریح کرد: امیدواریم لایحه نظام رتبه بندی معلمان طی ۳ هفته آینده به مجلس تقدیم شود تا بعد از بررسی لایحه بودجه، مورد بررسی قرار بگیرد تا ما بتوانیم از آغاز سال ۹۸ آماده اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در میان فرهنگیان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به درخشش دانش‌آموزان این استان در المپیادهای مختلف، گفت: کیفیت آموزش و پرورش استان به‌عنوان یک مجموعه تعالی‌بخش روبه افزایش است.

ابوالقاسم اکبری در مراسم محوری هفته معلم که امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: در این سال تحصیلی، ۵۰۹ نفر دانش‌آموز در مرحله نخست المپیادها حائز رتبه شدند و در المپیاد ریاضی نیز ۱۰ درصد کل مقام‌های المپیاد ریاضی را کسب کردند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان استان ما توانستند در المپیادهای ادبی، جغرافیا؛ علوم و زمین موفق عمل کنند و حائز ۹ مدال ملی و سه مدال جهانی شوند که این‌ها نشان از ارتقای سطح آموزش‌ها در مدارس استان و بهبود عملکرد نظام تعلیم و تربیت دارد.

او تاکید کرد: آموزش و پرورش، پیشران توسعه کشور در تمام حوزه‌هاست و نقش بی بدیلی در تعلیم نیروی انسانی در فرآیند رشد کشور ایفا می‌کند.

اکبری با بیان اینکه مدرسه کانون اصلی تعالی‌جویی و حرکت به سمت تعالی است، گفت: دکترین حرکتی ما، سند تحول آموزش و پرورش است که در آن، مدرسه را محور اصلی نظام تعلیم و تربیت می‌دانند و در مدرسه نیز معلم محوری‌ترین عنصر فعالیت، الگو و اسوه شناخته می‌شود.

وی رتبه هفتم آموزش و پرورش استان در کشور را مرهون تلاش همکاران فرهنگی استان در این مجموعه دانست و افزود: زیرساخت‌های تعلیم و تربیت استان به لطف دولت و پیگیری‌های بسیار در حال بهبود است. در ۲.۵ سال گذشته ۷۰ پروژه با ۳۰۰ کلاس درس به اتمام رسیده و اکنون نیز ۸۵ پروژه با ۳۷۰ کلاس درس در حال ساخت است.

تعلیم و تزکیه، دو بال مهم نظام آموزشی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های هدفمند معلمان و استادانی است که فداکارانه در ترویج و اشاعه فرهنگ دانش و پژوهش نقش‌آفرینی می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده گفت: این روزها بیشتر یاد و نام معلمان که مانند شمعی فروزان، پرتلاش و خستگی‌ناپذیر و در عین حال با انگیزه و با نشاط، ساز و کار تعلیم و تربیت نسل حاضر را بر دوش می‌کشند، شنیده می‌شود و به همین اعتبار پویش‌های متعدد و اقدامات نمادینی در شرف انجام است تا حداقل گوشه‌هایی از این خاطرات مهم و ارزشمند به یادگار بماند.

وی افزود: فراموش نشود که ایثار و از خود گذشتگی فقط در میدان رزم متبلور نمی‌شود، بلکه با اقدام و عمل درخور تحسین، درخشان و مفهوم‌ساز جامعه معلمان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، به بهترین شکل به منصه ظهور رسیده است.

او بیان کرد: تربیت و تزکیه، بال دیگری است در که نظام آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد. در غیر این صورت، علم و دانشی که تولید می‌شود مانند بمب‌های اتم بر ضد بشریت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقام عالی قضایی استان با اشاره به مهمترین ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی و رفتاری شهید مطهری، گفت: اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی، مرهون مجاهدت‌های هدفمند معلمان و استادانی است که فداکارانه در ترویج و اشاعه دانش و پژوهش به‌طور مؤثر، سازنده و راهگشا نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی اظهار کرد: مسلک و مکتبی که استاد شهید مرتضی مطهری بانی آن بود و از خود به یادگار گذاشت، از چنان قابلیت و ظرفیتی بهره‌مند است که آثار پر خیر و برکت آن در نسل‌های این مرز و بوم، مشهود و نهادینه شده است و به همین اعتبار باید اذعان داشت و افتخار کرد که هنوز بزرگانی هستند که در راه اعطا و اهدای بینش وسیع معرفت‌شناسی، بیش از پیش اهتمام ورزیده‌اند و در همه احوال، والاترین سرمایه‌های انسانی خود را وقف ارتقا و بهبود آینده دیگران می‌کنند و با این کار، نام‌شان را همراه نام انبیا و اولیای الهی بر کتیبه تاریخ به منصه ظهور می رسانند.

تجلیل از مقام شامخ معلمان و قدردانی از تلاش‌های آنها از مهمترین محورها و پایان‌بخش این برنامه‌ها بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم