Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم مظفری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اظهار داشت:در بیشتر کشورهای در حال توسعه به دلیل پایین بودن سطح پس‌انداز، روند افزایشی جمعیت و به تبع آن رشد فزاینده مصرف داخلی، منابع مورد نیاز برای تولید محصولات در داخل کشور موجود نبوده و نیاز به تأمین منابع مالی خارجی است که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی یکی از راه‌های آغاز به کار بخش صنعتی اقتصاد به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از عواملی که رغبت سرمایه‌گذار خارجی را برای به‌کارگیری سرمایه خود در یک منطقه تقویت می‌کند بحث امنیت اقتصادی آن  بوده و فراهم آوردن شرایط اطمینان برای سرمایه‌گذار در حیطه وظایف سیاست‌گذاران کلان دولت است که با به حداقل رساندن نوسانات شاخص‌های اقتصادی از قبیل نرخ ارز، تورم، نرخ سود بانکی و... امنیت اقتصادی سرمایه‌گذار را تأمین می‌کنند. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان  بیان کرد: با ترویج فرهنگ مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاران خارجی و ایجاد اطمینان خاطر برای صاحبان سرمایه از نظر تضمین اصل و سود سرمایه‌گذاری و اقدام به ثبت حق مالکیت و انتقال سرمایه به محل دلخواه، می‌توان سرمایه‌گذاران را متقاعد کرد که منطقه مورد نظر برای سرمایه‌گذاری آنها امن و بی‌خطر است. 

مظفری افزود: از دیگر عوامل تأثیرگذار در جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تأمین زیر ساخت‌های لازم است که در این خصوص ایجاد شهرک‌های صنعتی تخصصی سرمایه‌گذاران خارجی و توسعه این شهرک‌ها از لحاظ وسعت و رده‌های زیست‌محیطی به‌طوری که پاسخگوی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در زمینه صنایع مادر و بزرگ باشند، ضروری است.

انتهای پیام/ع

جذب سرمایه گذاری خارجی در اردبیل


 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برپایی نمایشگاه‌ ایران اکسپو فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، گرچه تعدادی از آنها آمادگی خود را در امر سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرده‌اند.

غلامعلی حیدری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و بازدید از غرفه استان اظهار کرد: حضور در این گونه نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌های استان و محصولاتی که در قالب زنجیره ارزش قرار گرفته‌اند، است.

وی افزود: باید محصولات دیگر در زنجیره ارزش قرار گیرند تا از این طریق اشتغال ایجاد شود.

حیدری تاکید کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است گرچه تعدادی از آن‌ها آمادگی خود را در امر سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محور نمایشگاه زنجیره‌های ارزش است، بیان کرد: چهارمحال و بختیاری به صورت علمی روی بحث بادام و آبزیان کار کرده است که می‌توان این اقدام را گسترش داد تا در امر صادرات و ایجاد اشتغال موثر واقع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی