Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:44:31 GMT

اجرای ترانه‌های گیلکی در تالار وحدت

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۰۷۱۵

اجرای ترانه‌های گیلکی در تالار وحدت

کنسرت گروه موسیقی «هم‌آوایان تاسیان»، با اجرای ترانه‌های گیلکی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، گروه موسیقی هم آوایان تاسیان گیلان با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی به سرپرستی و خوانندگی حسین تقی‌نژاد ۲۵ دی ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت میزبان علاقه‌مندان موسیقی محلی و فولکلور گیلکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اجرا قطعات شروه ـ بی کلام، بلامیسر ـ ایروز دو روز نیه سالانه ساله، وقت قرار ـ روخانه از آب لبلالب نیه، اوهوی زاکون ـ گول پسرون چیسه اجون، گیله مرد ـ تومون لیگه جور گیتن، نازبداشته ـ گیله مردی تو برار، بوگو بله ـ اوی لاکوی چقد حولو تکون، شرط خاش ـ اوزمان کوچیکانی، کوبلی ـ من کی کوچیک بوم اوزمان، آها بوگو ـ می جانه یاری، حیرون ـ حیرون حیرونی، رعنا ـ تی دامن گله کشای، کاغذ نویس ـ بینیویس کاغذ نیویس، مهتاب شبان ـ پامج پامج رادکف بیا، نی لبک نوازی محلی گیلان و کمانچه نوازی تالشی نواخته می‌شود.

حسین تقی‌نژاد، سنتور وهم خوان، عباس ادراکی، کمانچه و هم خوان، سروش شجاع طلب، قیچک آلتو، فرهاد یحیی پور، نی وهم خوان، آرمین امیری، سه تار، آرین قلی پور، تنبک، کیارش عشقی، دف ودایره، ملاحت حداد، نقاره و همخوان، زهرا زلفا، بمتار وهمخوان، سوگند رئوفی، کوبه‌ای و همخوان هنرنمایی می‌کنند.

گروه موسیقی هم آوایان تاسیان گیلان از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرد و در ۹ سال گذشته بیش از ۶۰ ترانه فولکلور گیلکی اجرا و ۲۵ ترانه جدید ساخته است.

این گروه در فرهنگسرای نیاوران، تالار اندیشه، تالار وحدت و همچنین در فستیوال های داخلی و خارجی اجرای برنامه داشته است و انتشار دو ترانه گیلکی با مجوز رسمی دفتر موسیقی با عنوان تاسیان و بلامیسر در کارنامه کار خود دارد. ترانه بلامیسر جدیدترین اثر منتشر شده این گروه با صدای حسین تقی‌نژاد برای اولین بار در این کنسرت به صورت زنده اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است

به نقل از شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید از پروژه مونوریل و ایستگاه مطهری متروی قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حضور به همراه استاندار محترم در این پروژه نشان دهنده عزم شهرداری قم برای رفع مشکلات است.

وی افزود: شهرداری قم به وظایف خود در عمل به مصوبات سفر ریاست جمهور در پروژه مونوریل عمل کرده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه اختلافی میان شهرداری و دولت در موضوع مونوریل وجود ندارد اضافه کرد: مباحثی که تا امروز مطرح بوده اختلاف نیست بلکه نگرانی‌های فنی و اقتصادی است که باید برطرف شود.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه بحث‌ها راجع مونوریل تماماً فنی است و سمت و سوی دیگری ندارد گفت: ما می‌خواهیم یک کار با صرفه و صلاح برای مردم قم انجام دهیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که در دفتر معاونت اجرای ریاست جمهور برگزار شد، موانع اجرای مونوریل دسته بندی شد و برای رفع این موانع برنامه‌ریزی صورت گرفت.

شهردار قم با اشاره به تصمیمات مشترک دولت و مدیریت شهری برای منوریل اضافه کرد: در فاز نخست، ۴.۷ پروژه مونوریل به بهره برداری خواهد رسید و در فاز دوم ۶.۸ این پروژه به اتمام می‌رسد.

سقائیان نژاد معتقد است که ادامه این پروژه پس از ۶.۸ کیلومتر یعنی از پارک سوار شمالی تا مصلی نیازمند اقدامات کارشناسی و مطالعاتی برای یک تصمیم به صرفه است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای مونوریل، خط B متروی قم حذف خواهد شد گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهیم یک پروژه راه بیفتد و یک پروژه تعطیل شود.

شهردار قم اظهار کرد: خط A و B مترو جز لاینفک حمل و نقل ریلی در شهر قم است که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم نیز به آنها تاکید شده و قطعاً استاندار محترم برای حفظ این خط همراه مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • تجلیل از مقام معلم در اجرای دوقلوی آواز ایران در اصفهان
  • نخستین گروه از زائران استان برای عمره مفرده اعزام شدند
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / موعود شمخانی؛ داستان یک بازداشت بزرگ
  • اسب‌های خراسان شمالی در کورس گنبد کاووس خوش درخشیدند