Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@12:56:43 GMT

باند صید و قاچاق پرندگان در مشهد متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۰۷۹۳

باند صید و قاچاق پرندگان در مشهد متلاشی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف ۳۰ بهله پرنده شکاری و انهدام سه باند قاچاق این پرندگان ارزشمند در استان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی  اظهار داشت: یگان ویژه محیط زیست استان ۳۹ صیاد متخلف را درفصل بازگیری به قانون معرفی کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه یگان ویژه حفاظت محیط زیست استان که برای دستگیری متخلفین صید پرندگان شکاری آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند، با گشت‌های مستمر در نقاط حساس استان و همکاری مردمی، بازگیران حرفه‌ای که عمدتاً از استان‌های جنوبی کشور به خراسان رضوی آمده و با ادوات و شگردهای خاص اقدام به شکار و صید و قاچاق پرندگان شکاری به خارج از استان می‌کنند را دستگیر و به مراجع قضایی هدایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: ۴ بهله پرنده با ارزش شکاری از نوع بالابان، ۲۲ بهله دلیجه، سه بهله لیل و یک بهله ترمتای لیل از این متخلفین کشف و ضبط شده است.  ۳۵ قطعه از پرندگان وحشی نیز همچون قمری، کبوتر و فاخته که جهت طعمه استفاده می‌شدند نیز از متخلفان کشف و ضبط شده است.

همتی به کشف و معدوم سازی ادوات صید پرندگان شکاری از متخلفین یاد شده اشاره و افزود: ۲۱ رشته تور پرنده‌گیری،۳۰ عدد دام (شبچه)، ۱۹ مورد دام(کوخط) در این کشفیات بوده و  ۶ دستگاه موتور سیکلت نیز از صیادان متخلف توقیف شده است.  سه باند قاچاق پرندگان شکاری نیز در همین راستا متلاشی شده و متخلفان طی ۱۵ پرونده مجزا به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: فصل بازگیری، از اواخر مردادماه شروع و تا پایان پاییز و سرد شدن هوا ادامه دارد و در این فصل علاوه بر پرندگان شکاری بومی استان، مهاجرت گونه‌های شکاری دیگر را هم شاهد هستیم و  این موضوع متخلفان سودجو را به زیستگاه‌های مطرح پرندگان شکاری در استان همچون کوهستان‌ها و دشت‌های شهرستان‌های مشهد، چناران، قوچان، درگز، کلات، فریمان، سبزوار و سرخس می‌کشاند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: باند قاچاق پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدان اظهار کرد: پاکسازی منطقه چهلمیر همراه با پیاده روی با حضور دوستداران محیط زیست در راستای افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از انفال به مناسبت هفته زمین پاک و در راستای اجرای پویش «مسیر سبز _ ایران پاک» برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری در پاکسازی تندوره بیان کرد: علاوه بر این افزون بر ۲۰۰ نفر از گروه‌های خود جوش مردمی در این زمینه همکاری کردند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام ارزشمند در هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین»، به منظور حفظ طبیعت و پاکسازی محیط زیست به عنوان یک فرهنگ عمومی صورت گرفت.

یزدان جو گفت: در این ویژه برنامه محیط زیستی بخش قابل توجهی از مسیر دره چهلمیر که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل، بز و گربه سانان و پرندگان ارزشمند است، پیمایش و پس از پیاده روی سبک، پاکسازی و حجم زیادی از پلاستیک‌ها و زباله‌های رها شده در طبیعت و رودخانه چهلمیر جمع آوری و پاکسازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان