Web Analytics Made Easy - Statcounter

بطحایی با بیان اینکه لایحه نظام رتبه بندی معلمان در دولت تدوین شده است، گفت: این لایحه قبل از سال ۹۷ برای تصویب به مجلس ارایه می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «سیدمحمد بطحایی» در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 16 دی و در پاسخ به سوال حسن کامران در مورد اقدامات این وزارتخانه در بحث رتبه بندی معلمان گفت: پیگیری شما نمایندگان در مورد نظام به بندی معلمان موثر بود و بعد از پنج سال امروز این موضوع عملیاتی شده است و از مهمترین آثار آن ارتقای کیفیت نظام آموزش و پرورش و شایستگی نیروی انسانی به عنوان مهمترین رکن آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز لایحه رتبه بندی معلمان با عنایت به تاکیدات رییس جمهور و همکاری سازمان برنامه و بودجه آماده است و البته در لایحه بودجه 98 نیز ردیف مستقلی برای این موضوع در نظر گرفته شده است که بحث رتبه بندی معلمان را دربر دارد.

 

وی تصریح کرد: اختصاص این ردیف مستقل امروز در دستور کار هیئت دولت و هیئت وزیران قرار دارد که اجرایی شود

 

وی خطاب به حسن کامران گفت: از دغدغه شما سپاسگزارم که با ردیف اختصاصی در لایحه بودجه 98 اجرای متولی آغاز شده است و به زودی شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود که معلمان و آموزش و پرورش می توانند از این رتبه بندی استفاده کنند.

 

وی گفت: می دانم دغدغه آقای کامران دغدغه همه مدیران آموزش و پرورش است چرا که هیچ کس نیست در کشور که به نقش معلم و جایگاه آن در ساختن آینده کشور اعتراف نکند، معلمی که رضایت شغلی نداشته باشد و از شایستگی های لازم برخوردار نباشد قطعا نمی تواند در اعتلای نظام آموزش و پرورش موثر باشد.

 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آن چیزی که به عنوان لایحه رتبه بندی در دستور کار هیئت دولت قرار دارد آن چیزی نیست که 4 الی 5 سال قبل وعده داده شده بود این لایحه بر اساس مفاد قانون برنامه ششم تهیه شده است و از شهریور نیز با دستور رییس جمهوری در دستور کار کمیسیون های دولت قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: از ملزومات نظام رتبه بندی منابعی است که طبق آنها باید این طرح اجرایی شود و در شرایط فعلی و نگرانی هایی که برای درآمد کشور وجود دارد تهیه لایحه مورد مناقشه قرار گرفت اما در نهایت با حمایت رییس جمهور در دستور کار کمیسیون های دولت قرار گرفت و این لایحه در حال حاضر آماده ارایه به مجلس است.

 

وی گفت: البته در لایحه بودجه 98 نیز دولت ردیفی را برای بحث رتبه بندی معلمان در نظر گرفته است اما باز هم تاکید می کنم که لایحه نظام رتبه بندی معلمان قبل از اینکه سال 97 به پایان برسد به مجلس ارایه می شود و امیدواریم مجلس گام موثری برای ارتقای کیفیت نظام آموزش و پرورش بردارد.

 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: هر زمانی که صحبت از رتبه بندی می شود بحث آثار آن نیز مطرح است که از جمله آثار آن بهبود نظام پرداخت برای معلمان است.

 

وی اضافه کرد: با اجرای نظام رتبه بندی نیروی انسانی ای که بیشترین تاثیر و تلاش را برای کیفیت نظام آموزش و پرورش و اجرای برنامه های آموزش و پرورش داشته باشد نسبت به فرد مشابه اش در سیستم ممکن است حقوق دو برابر دریافت کند یعنی دو فرد با مدرک یکسان، خدمت یکسان و کار مساوی ممکن است حقوقی یکسان دریافت نکنند و یکی از آنها دو برابر فرد اول حقوق دریافت کند چرا که زیربنای نظام رتبه بندی شایسته محوری در حوزه منابع انسانی است.

 

وی تاکید کرد: اجرای نظام رتبه بندی فقط بحث بالا رفتن حقوق نیست بلکه هر کس که متعهدتر باشد از ارتقای پرداخت برخوردار می شود.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مراجع و علماء اردبیل خراسان جنوبي اصفهان خبرگزاری شبستان مجلس مراجع کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند سید محمد بطحایی معلمان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل و کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت هفته معلم با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دیدار کردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی امروز در دیدار با شماری از معلمان مناطق ۱۵ گانه استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش وظیفه دارد در جهت تضمین آینده نظام اسلامی نخبه‌پروری در تراز انقلاب را در دستور کار خود قرار دهد. زیرا هر جامعه‌ای باید برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه و واقعی، توجه به آموزش و پرورش را جزو اولویت‌های برنامه‌های کلان خود قرار دهد.

او افزود: منشاء تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و متولیان امر از جمله آموزش و پرورش وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند. اساس آموزش و پرورش معلم است و گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اصلاح نظام پرداختی کشور پرداخت و افزود: تعدد نظام‌های پرداختی در کشور یکی از مشکلات ریشه‌ای است و تجمیع قوانین پرداختی باید در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)