Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران،  محمد بطحایی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال حسن کامران نماینده اصفهان در خصوص رتبه‌بندی فرهنگیان، اظهار کرد: این لایحه در حال حاضر در دستور کار دولت است و تا پایان سال ۱۳۹۷ تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد که امیدواریم گام مهمی برای ارتقای کیفیت نظام آموزش و پرورش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شایعه شده بود که با اجرای این قانون فقط حقوق ها بالا می‌رود، در حالی که ارتقاء شایستگی، توانمندی و تعهد شغلی و حرفه‌ای معلمان مدنظر است و در برخی موارد یک فرد با مدرک تحصیلی و سابقه و کار مساوی با دیگری دو برابر فرد دیگر دریافتی خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان این‌که پیگیری‌های نمایندگان در خصوص موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان در حصول نتیجه موثر بوده، یادآور شد: بعد از پنج سال که این موضوع مطرح بود امروز به مرحله‌ی عملیاتی رسیده است. از مهم‌ترین آثار این اقدام ارتقای کیفیت نظام آموزش و پرورش و ارتقای شایستگی و توانمندی نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین رکن آموزش و پرورش است.

وی با بیان این‌که رتبه‌بندی فرهنگیان در سند تحول بنیادین به کرات مورد تاکید قرار گرفته، اظهار کرد: بعد از آنکه این لایحه آماده شد به دولت فرستاده شد و با عنایت رییس جمهور و همکاری مجدانه سازمان برنامه و بودجه در بودجه ۱۳۹۸ ردیف مستقل برای آن پیش‌بینی شد و این مهم‌ترین گامی بود که می‌شد برداشت. همچنین اگر بضاعت اجازه دهد از حمایت نمایندگان برای پربارترکردن این ردیف استفاده می‌کنیم.

بطحائی خاطر نشان کرد: این لایحه با عنایت رییس جمهور در کارگروه‌های مختلف هیات دولت مطرح شده و در دستور کار هیات وزیران است و حالا با درج ردیف‌های اختصاصی در لایحه بودجه ۱۳۹۸ عملا اجرای آن آغاز شده است و معلمین از ثمرات آن برای ارتقاء کیفیت استفاده می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معلمی که رضایت شغلی نداشته باشد و از شایستگی و توانمندی لازم برخوردار نباشد، آینده جامعه را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد. آنچه که امروز به عنوان لایحه رتبه‌بندی معلمین در دستور کار هیات دولت است نیز آن چیزی نیست که پنج سال پیش وعده‌اش داده شده بود، بلکه دقیقا براساس مفاد برنامه تهیه و تنظیم شده و از اوایل شهریورماه در کارگروه‌های مختلف دولت بررسی شد.

وی با بیان این‌که شرایط فعلی کشور و نگرانی ها در مورد درآمدهای سال آینده لایحه رتبه‌بندی معلمان را مورد مناقشه قرار داد، اضافه کرد: اگر حمایت رییس جمهور و معاون اول نبود این لایحه در دستور کار دولت قرار نمی‌گرفت. همچنین کلیات لایحه یک جلسه با حضور رییس جمهور بررسی شد و اختصاص ردیف مستقل در بودجه نیز باعث می‌شود به تاخیر افتادن ارائه‌ی آن لطمه‌ای به اجرا نزند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که لایحه رتبه‌بندی معلمان مکانیزم لازم برای ارتقای شایستگی نیروی انسانی را پیش‌بینی کرده، تصریح کرد: با اجرای این قانون نیروی انسانی که بیشترین تاثیر را در تحقق اهداف آموزش و پرورش داشته باشد نسبت به فرد مشابه خود از نظام پرداخت بالاتری برخوردار می‌شود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها رتبه بندی معلمان محمد بطحایی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!

علی بهادری جهرمی گفت: الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانون در زمینه مقابله با بی حجابی نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

روزنامه کیهان نوشت:

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت طی گفت‌وگویی درخصوص اظهاراتی مبنی بر موکول کردن ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب به پذیرش بار مالی آن از سوی دولت، تاکید کرد: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً درخصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

وی افزود: دولت طبیعتاً با اقدامات حمایتی در حوزه‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگ‌سازیِ مقوله‌های مرتبط با حجاب و عفاف و حمایت از بنیان خانواده موافق است و بحثی در این‌زمینه وجود ندارد. درخصوص کلّیت لایحه عفاف و حجاب نیز قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرائی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضائی روشن است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و همچنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضائی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

دیگر خبرها

  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال