Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:42:14 GMT

نخست وزیر ژاپن: قانون اساسی اصلاح می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۱۶۴۲

نخست وزیر ژاپن: قانون اساسی اصلاح می شود

پکن- ایرنا- نخست وزیر ژاپن با اشاره به ضرورت اصلاح قانون اساسی کشورش اعلام کرد تمام تلاش خود را برای بازبینی قانون اساسی ژاپن در سال 2019 بکار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا از تلویزیون ان.اچ.کی ژاپن، 'شینزو آبه' روز یکشنبه در جمع طرفدارانش در شهر شیمونوسکی یادآور شد سال 2019 آخرین سال دوره تقویم کنونی ژاپن به نام «هِیسِی» است و قرار است امپراتور آکیهیتو در پایان ماه آوریل از مقام امپراتوری کناره گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آبه اظهار داشت می خواهد با رسیدگی به بازبینی در قانون اساسی و نیز ابتکار عمل های دیگر، به فراسوی دوره «هیسی» بنگرد.
دوره 'هیسی' از 8 ژانویه 1989 نخستین روز پس از مرگ امپراتور هیروهیتو آغاز شد.
وی در ادامه گفت امیدوار است در مذاکرات انعقاد پیمان صلح با روسیه نیز پیشرفت ملموسی حاصل شود.
آبه تصریح کرد این مسئله به مرحله خطیری رسیده است و او مصمم به همکاری با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در راستای فیصله یافتن این مسئله است.
طبق معاهده پیمان صلح ژاپن و روسیه، جزایر «شیکوتان» و «هابومای» - دو جزیره از چهار جزیره تحت سلطه روسیه – به ژاپن تحویل داده خواهد شد به این شرط که آمریکا در این جزایر پایگاه نظامی ایجاد نکند.
این جزایر که به عنوان قلمرو شمالی در ژاپن و جنوبی در روسیه شناخته می شود، پس از تسلیم ژاپن در جنگ با شوروی سابق، 15 آگوست 1945 توسط روسیه تصاحب شد.
نخست وزیر ژاپن همچنین بیان داشت از دید او حل و فصل مساله ربوده شدگان اتباع ژاپن توسط کره شمالی، یک وظیفه مهم است.
آبه افزود که در پی آن است تا این قبیل مسائل دیپلماتیک حل نشده پس از جنگ جهانی دوم را در سال میلادی جاری حل و فصل نماید.
ژاپن معتقد است کره شمالی 17 شهروند این کشور را ربوده است توکیو همچنین پیونگ یانگ را به دست داشتن در ناپدید شدن شماری از اتباع این کشور متهم کرده است.
از 17 شهروند ربوده شده ژاپنی 5 نفر آنها در نخستین گفت و گوی کویزومی نخست وزیر وقت ژاپن در سال 2002 میلادی با کره شمالی، آزاد شده و به ژاپن برگشتند.
اما کره شمالی می گوید 8 نفر از ربوده شدگان نیز فوت شده اند ولی از 4 نفر دیگر خبر ندارد و معتقد است این افراد اصلا وارد کره شمالی نشده اند.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ژاپن اصلاح قانون اساسي شينزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی گفت: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نقی کریمی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تشکر از حمایت‌های ویژه از مدیریت شهری در مواقع مختلف که قابل توجه است، اظهار کرد: من چهار سال در دوره اول شورا شهردار ارومیه بودم، در آن زمان به ندرت جلسات کمیسیون ماده ۵ تشکیل می‌شد اما با مدیریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری این کمیسیون در سال ۱۴۰۲ و در جهت رفع موانع و مشکلات شهری بیش از ۱۷ جلسه برگزار کرده که واقعاً قابل توجه بوده است و جای تقدیر و تشکر دارد و این نشان از حمایت و نگاه ویژه مقام عالی استان به موضوع مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر توان بالایی برای کمک به مأموریت دولت دارند، گفت: امروز در تهران نگاه‌ها به شوراهای شهر نگاه تمرکزگرایی است تا تمرکز زدایی و از این رو از شخص استاندار آذربایجان‌غربی انتظار می‌رود تا پیگیر این موضوع و پیاده‌سازی آن در استان باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شوراهای اسلامی به نحو احسن در تمام زمینه‌ها استفاده کرد، یادآور شد: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود، می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

کد خبر 748634

دیگر خبرها

  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد