Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این آیین مناسک مذهبی و برنامه های متنوع فرهنگی با حضور کشیش از شورای خلیفه گری تهران و شمال برگزار شد و خانواده های ارمنی استان مرکزی آغاز سال نو را جشن گرفتند.
ششم ژانویه در بین پیروان مذهب گریگوری با آغاز سال نو میلادی پیوند خورده و ارامنه استان مرکزی نیز در این ایام با آیین ها و رسوم خاص محلی به استقبال سال جدید میلادی می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارامنه استان مرکزی از ارامنه شاخه گریگوری هستند که سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) را شش روز پس از آغاز سال نو میلادی و نه یک هفته پیش از شروع سال جدید جشن می گیرند.
فرماندار شهرستان اراک در حاشیه این جشن با تبریک این ایام به هموطنان مسیحی گفت: ارتباط خوبی بین اقوام و ادیان مختلف در کشور وجود دارد و برای اقلیت های دینی جایگاه اجتماعی برابر قانون اساسی پیش بینی شده است.
«حسین بختیاری» افزود: ادیان الهی در ایران اسلامی زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم دارند و در اراک نیز مسلمان در کنار ارامنd زندگی اجتماعی خوبی دارند.
وی اظهار داشت: خدمات ارامنه استان مرکزی در بخش های مختلف برکسی پوشیده نیست و این عزیزان در دوران جنگ تحمیلی نیز همراه با سایر مردم در جبهه ها شرکت کردند و فرزندانشان را در راه اعتلای نام ایران اسلامی تقدیم کردند.
فرماندار اراک گفت: برادران ارامنه اعتقاد راسخی به ائمه از جمله امام حسین(ع)، حضرت زهرا(س) و ابوالفضل العباس(ع) دارند و بدون حب و بغض و با صداقت به وحدانیت خدا ایمان دارند.
کشیش شرکت کننده در این آیین نیز گفت: ادیان الهی تحت لوای پرچم توحید در کنار هم زندگی می کنند و به هنگام حمله دشمنان مسلمانان و ارامنه دوشادوش هم از خاک و مرز ایران اسلامی حراست کردند.
«گریگریس» افزود: تا زمانی که ایثار و فداکاری در بین اقوام ایرانی وجود دارد سرزمین ایران اسلامی از هر گزندی محفوظ است.
در این آیین ضمن خواندن دعا و نیایش، خانواده های ارامنه در کنار درخت تزئین شده برای سلامت خود و مردم ایران و جهان دعا کردند و بابانوئل با حضور در بین کودکان ارمنی به آنان هدیه داد.
ارامنه استان مرکزی شاخه ای از ارامنه مهاجر ایران در زمان صفویه هستند که به صورت اجباری به اصفهان کوچانده شدند و در مناطق مرکزی کشور از جمله استان مرکزی پخش شدند.
هم اینک بیش از100 هزار ارمنی در ایران زندگی می کنند که 120 نفر آنان در اراک سکونت دارند و برگزاری آیین های مذهبی و فرهنگی آنان با حضور کشیش از شورای خلیفه گری ایران برگزار می شود.
ارامنه استان مرکزی اغلب در مشاغل فنی، تخصصی و تجارت فرش فعالیت دارند.
6991/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ایران و جهان برنامه های متنوع فرهنگی حضرت زهرا سال نو کودکان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور ۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، نعیمی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان برگزار می‌شود.

در این نشست که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود حاضرین پس از ارائه تجارب موفق خود در حوزه دانشجویی به تبادل نظر در خصوص پیش‌نویس آیین‌نامه جامع اسکان در سرا‌های دانشجویی، پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی خواهند پرداخت.

در بخش دوم این نشست دو روزه شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی تحلیل آسیب‌های روانی- اجتماعی دانشجویان که از سوی دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد؛ شرکت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از مدیران دانشجویی شایسته مناطق با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز | متقاضیان حداکثر چند شمش می‌توانند خریداری کند؟
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • آغاز تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص‌شده در اصفهان