Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-منابع مطلع در عراق گفتند، بخشی از نظامیان آمریکایی که از سوریه خارج شدند، در پایگاهی در غرب عراق مستقر شده‌اند.

 منابع عراقی که نامشان فاش نشد، امروز به شبکه خبری «آر.تی» روسیه گفتند که بخشی از نیروهای نظامی آمریکا که در سوریه بودند، از این کشور خارج شده و در پایگاه «عین الاسد» عراق مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه هوایی عین‌الاسد در استان الانبار در غرب عراق واقع شده و بعد از پایگاه هوایی البلد، دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق قلمداد می‌شود.

این منابع به «RT» گفتند «حرف و حدیث‌ها از اینکه نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه به استان اربیل (در کردستان عراق) رفته‌اند، همه حقیقت نیست. بخش بزرگی از این نیروها به پایگاه عین الاسد در استان الانبار رفته و بخشی دیگر به پایگاه‌های نظامی در استان‌های دیگر [عراق]».

به گفته این منابع، «هنوز نیروهای آمریکایی در مرز عراق و سوریه حضور دارند و به طور کامل از خاک سوریه خارج نشده‌اند». 

دونالد ترامپ بیست و ششم دسامبر به مناسب سال نو جدید میلادی، به طور سرزده به عراق سفر کرد. ترامپ به پایگاه هوایی عین الاسد در الانبار رفت و ضمن دیدار و سخنرانی، عکس‌های یادگاری با نظامیان آمریکایی گرفت اما سرزده بودن این سفر و عدم دیدار او با مقامات عراقی در بغداد، خشم نمایندگان مجلس این کشور را برانگیخته است.

احزاب سیاسی و جریان‌های سیاسی عراق خواستار بررسی خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان هستند. 

«محمد البلداوی»، یک نماینده ائتلاف «البناء» در پارلمان عراق روز شنبه خبر داد، کمیسیون حقوقی پارلمان عراق پیش‌نویس طرح اجبار کردن دولت بغداد به اخراج همه نیروهای خارجی از این کشور از جمله نیروهای آمریکایی را تحویل کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان داده تا مقدمه‌ای برای به رأی گذاشتن آن در پارلمان باشد.

به نوشته وبگاه خبری «المعلومه» عراق، البلداوی گفت: همزمان با افزایش حضور نظامیان آمریکایی در عراق و اقدام آمریکا در خارج کردن نیروهایش از سوریه به سمت غرب و شمال عراق و احداث پایگاهای نظامی بیشتر در عراق ، تمام فراکسیون‌های سیاسی عراق تمایل دارند  این طرح  سریعا تصویب شود و نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند.

این عضو پارلمان عراق با بیان اینکه عراق نمی‌تواند سیاست منطقه‌ای و جهانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تحمل کند، افزود: برکناری جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا و نماینده مبارزه با تروریسم و دیگر اتفاقات از این دست نشانه سردرگمی آشکار آمریکا در اداره منطقه است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیروهای فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیروهای ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

به نقل از رپوبلیکا، وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشورهای اروپایی با طرحش موافقند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد