Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر تهران به تشریح جزییات مصوبه‌های صدودوازدهمین جلسه شورای شهر پرداخت. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی اعطا در پایان صدو‌دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران به دستور جلسات بررسی شده اشاره و اظهار کرد: طرح الزام شهرداری به ارایه لایحه جامع مشارکت و سرمایه گذاری شهر تهران یکی از دستور جلساتی بود که به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی هدف از تصویب این لایحه را بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی از طریق سرمایه گذاری داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: شهرداری تهران موظف است تا ظرف ۳ ماه لایحه‌ای را به این منظور ارایه دهد و در نهایت یک سامانه راه‌اندازی شود تا شهروندان از طریق آن بتوانند فرصت‌های سرمایه گذاری را پیشنهاد دهند. ضمن اینکه سالانه یک اطلس سرمایه‌گذاری هم برای اطلاع و بهره‌برداری شهروندان و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز تهیه خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به لایحه دیگری که در صحن شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: لایحه تعرفه‌های اصلاحی بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری موضوع دیگری بود که در صحن شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت؛ با توجه به اینکه تا پایان سال کمتر از ۳ ماه باقی مانده است این لایحه از سوی اعضای شورای شهر رد و قرار شد تعرفه‌های مذکور در قالب لایحه بودجه سنواتی شهرداری ارائه شود.

اعطا ادامه داد: در جلسه امروز بنا به پیشنهاد کمیته نام‌گذاری شورا و با توجه به اینکه در سالروز غرق شدن کشتی سانچی و جان باختن تعدادی از هموطنان هستیم مقرر شد خیابان شهید عاطفی شرقی واقع در بلوار نلسون ماندلا؛ به دریانوردان سانچی تغییر نام دهد و خیابان شهید عاطفی غربی نیز به خیابان شهید عاطفی تغییر نام پیدا کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به لایحه «طراحی، پایش و نمای شهر تهران» که در صحن شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: شورای شهر تهران در سال ۹۳ مصوبه‌ای را در راستای احیا هویت ایرانی اسلامی در سیما و منظر شهری در بحث نما‌های شهری به تصویب رسانده است؛ براساس این مصوبه شهرداری تهران باید در مدت یک ماه لایحه دستورالعمل ساماندهی نما‌های شهر تهران را به شورا ارسال می‌کرد که تا به امروز مسکوت مانده بود.

وی با بیان اینکه تدوین جزییات این لایحه در دوره پنجم شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت، گفت: کار گروه مشترکی از معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و کمیسیون مرتبط در شورای شهر روی این لایحه مطالعاتی را انجام دادند که کلیات آن امروز در صحن شورای شهر به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه ساختمان‌هایی که موفق به دریافت پروانه می‌شوند برای ساخت نما باید طرحشان به تصویب کمیته‌ای از متخصصین برسد، افزود: در رابطه با با بنا‌های عادی و کوچک مقیاس؛ این کمیته در شهرداری مناطق و در مورد بنا‌های خاص و بزرگ مقیاس و در سطح ملی این کمیته با نام «بنا‌های شاخص» در معاونت شهرسازی و معماری مستقر می‌شود. این دو کمیته به لحاظ کیفی و زیبایی شناختی و انطباق با معیار‌های سیما و منظر شهری مطلوب طرح‌های پیشنهادی مالکان و سازندگان را بررسی و به تصویب می‌رساند؛ در جلسه آینده جزییات این لایحه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهروندان تهرانی شرکت در سرمایه گ سامانه سرمایه علی اعطا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: اصل و مبنای ترافیک (راهنمایی و رانندگی)، فرهنگ سازی و آموزش است و باید به این دو مقوله توجه ویژه‌ای شود و شهرداری ها در این زمینه همراهی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد مرودی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان هرمزگان، اجرای طرح آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس و ناوگان حمل و نقل مسافر در معابر درون و برون شهری را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه های مرتبط باید در راستای ماموریت ها و وظایف سازمانی نسبت به آموزش و فرهنگ سازی ترافیک به منظور آگاه سازی شهروندان به ویژه دانش آموزان برای جلوگیری از وقوع تصادفات اقدام کنند.

وی افزود: اصلی ترین راهکار پیشگیری از تصادفات برای دانش آموزان، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و عبور و مرور در بین آنهاست.

مرودی، فرهنگ ترافیک هر جامعه را یکی از نمود‌های رفتاری افراد در استفاده از فضا‌های متعلق به عبور و مرور آن جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به نقش مهم دانش‌آموزان آینده‌ساز در جامعه و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ و قوانین ترافیکی، مسیر خود را در آموزش هرچه بیشتر آینده‌سازان جامعه ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: دانش‌آموزان با پیروی از قوانین و مقررات و کسب مهارت های شهروندی، نقش ها و وظایف خود را در قبال جامعه محلی با مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه های زیست محیطی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و ... انجام داده و همچنین با رعایت نظم و قانون، احساس تعلق نسبت به جامعه، رفتار همدلانه، محترمانه و مشارکت جویانه، آن را تثبیت می کنند.

وی در پایان به اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان و کاربران مرتبط از طریق رسانه های محلی و مدارس و نقش موثر آن در کاهش تصادفات تاکید کرد و از شهرداری ها خواست تا نسبت به نصب تابلو و بنر با محتویات آموزش فرهنگ ترافیک در معرض دید شهروندان اقدام کنند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است