Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای اخیر با ورود به فصل زمستان و کاهش دمای هوا، دانشجویان خوابگاه دانشگاه ارومیه نسبت به سرد بودن اتاق‌ها و خاموشی عملکرد نادرست وسایل گرمایشی اعتراض داشتند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امتحانات ترم اول دانشگاه ها آغاز شده است و دانشجویان برای درس خواندن به دنبال فضای مناسبی برای مطالعه هستند؛ اما رضایت چندانی از شرایط ندارند و سرد شدن هوا بهانه‌ای شده تا اعتراض خود را نسبت امکانات رفاهی خوابگاه‌ها اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر همین اساس در روزهای اخیر با ورود به فصل زمستان و کاهش دمای هوا، دانشجویان خوابگاه دانشگاه ارومیه نسبت به سرد بودن اتاق‌ها و خاموشی عملکرد نادرست وسایل گرمایشی اعتراض داشتند.

 

یکی از دانشجویان دانشگاه ارومیه دراین رابطه به خبرنگار ما گفت: سیستم گرمایشی خوابگاه‌ها به خوبی کار نمی‌کند و با توجه به سرد شدن هوا رادیاتور اتاق ها جوابگوی سرما نیست و ما مجبور هستیم با کاپشن و پتو مشغول درس خواندن باشیم.

او می گوید: با شروع زمان امتحانات اگر بخواهیم در خوابگاه درس بخوانیم شلوغی و سر صدا برای ما مزاحمت ایجاد می کند و سالن مطالعه واقعا سرد است و نمی توان در آنجا درس خواند.

 

این دانشجویی دانشگاه ارومیه می افزاید: ساختمان خوابگاه های دانشگاه قدیمی هستند و با وجود اینکه بازسازی شده است؛ اما نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

 

وی می گوید: موضوع دیگری که باعث نگرانی سلامت دانشجویان در خوابگاه شده، کثیفی آب شرب است که قرار شده با پیگیری مسئولین این موضوع بررسی شود.

 

این دانشجویی دانشگاه ارومیه می افزاید: درست است ما از مشکلات صنفی انتقاد می‌کنیم؛ اما مسئولانی هم هستند که کار خود را به  درست انجام می‌دهند و این بی انصافی است که تمام مشکلات را گردن آنها بیندازیم.

 

در این راستا فاطمه قمی، مسئول امور دانشجویی دانشگاه ارومیه به خبرنگار ما گفت: سیستم گرمایشی خوابگاه ها مشکلی ندارد بعضی از دانشجویان چون از شهرهای جنوب کشور آماده اند و طاقت سرمای ارومیه را ندارند، فکر می کنند درجه گرمای شوفاژها پایین است؛ اما با توجه به فصل سرما در جه حررارت شوفاژها را زیاد می کنیم. برای جلوگیری از سرما شیشه های اتاق خوابگاه دوجداره شده است و همچنین تعدا رادیاتورها بستگی به متراژ اتاق ها دارد.

 

قمی با اشاره به امکانات رفاهی خوابگاه ها گفت: پارسال حدود دو میلیارد تومان بابت تعمیرات اساسی خوابگاه هزینه شده است بعضی از دانشجویان در نگه های خوابگاه دقت ندارند، بعضی مسائل باید بین دانشجویان فرهنگ سازی شود و ما این کار را به شورای صنفی سپرده ایم. دانشجویی شیشه دستشویی را شکسته است تا ما بخواهیم طبق دایره دولتی آن را تعویض کنیم دوروزی طول می کشد.

 

وی می افزاید: بعضی از دانشجویان درپی کم ارزش نشان دادن فعالیتهای شورای صنفی هستند و با کوچک ترین موضوعی در کانال های که غیر رسمی نیستند اطلاع رسانی می کنند. و باعث تشویش دانشجویان می شوند، اما با وجود اختلاف سلیقه ای که با شورای صنفی داریم اما در زمینه های صنفی خوب عملکرده اند.

 

قمی می افزاید: طبق بخش نامه وزارت علوم نظارت کامل خوابگاه های و رستورانهای دانشگاه ها استان آذربایجان به  دانشگاه ارومیه واگذار شده است و صدور مجوز خوابگاه خودگران تحت نظر این دانشگاه است.

 

مسئول امور دانشجویی دانشگاه ارومیه  با اشاره به تعداد خوابگاه‌های این دانشگاه می‌گوید: دانشگاه ارومیه ۱۲ خوابگاه پسرانه داخل محوطه اصلی دانشگاه دارد و ۳ مجتمع خوابگاه دخترانه  و یک خوابگاه زیر نظر صندوق رفاه اعضای هیات علمی ساکن هستند و در سطح شهر هم یک خوابگاه با امکانات کامل داخل شهر ارومیه داریم برای دانشجویان دانشکده‌های داخل شهر است دو تا خوابگاه پسرانه و همچنین خوابگاه استیجاری که بستگی تعداد دانشجویان متغییر است.

 

وی با اشاره به مشکلات آب خوابگاه  و دانشگاه می افزاید: دانشگاه ارومیه چون خارج از شهر است سختی آب داریم و لوله های بعضی از خوابگاه مشکل دارد و با توافقی که با صندوق رفاه دانشجویان داشته ایم قرار شده است اخر بهمن برای حل این مشکل اقدام شود و اولویت اول ما با خوابگاه های دانشجویی و رستوران ها است البته پروژه این برطرف کردن مشکل آب زمان بر است.

 ایوب فتح الهی، دبیر شورای صنفی دانشگاه ارومیه هم با اشاره به مشکل سیستم گرمایشی خوابگاه به خبرنگار ماگفت: این مشکل برای دو تا اتاق‌های خوابگاه بوده و درجه حررات رادیاتورها کم بوده که با پیگری های انجام شده این مشکل برطرف شده است دانشجویان باید برای حدر رفتن انرژی از باز گذاشتن پنجرها جلوگیری کنند.

 

فتح الهی می گوید: شورای صنفی در حال پیگیری است تا تابستان سال آینده امکانات گرمایشی و سرمایش خوابگاه نوسازی شود.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مشکلات صنفی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم با اشاره به اینکه نقش علم و دانش در پیشرفت کشور دیده شده، اظهارکرد: اتفاقی که در وعده صادق رخ داد خروجی دانشگاه‌ها بود و دانش آموختگان دانشگاه این اتفاق را برای ما رقم زدند بنابراین اقتدار کشور محصول علم و دانش و دانشگاهیان است.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از ساختمان کلاس های دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت دو بلوک ۳۵ واحدی خوابگاه متاهلی در دانشگاه یاسوج گفت: تا پایان سال جاری سه هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از احداث پنج هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت سیزدهم در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این تعداد کلنگ احداث دو هزار و ۶۰۰ واحد دیگر به زمین زده شده که عملیات احداث آن آغاز شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم پنج هزار واحد خوابگاه متاهلی در تمام دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: طی دوسال و نیم خدمت دولت سیزدهم احداث خوابگاه‌های متاهلی ۳۰ درصد افزایش داشت.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه در این دولت آمایش آموزش عالی، برگشتن دانشگاه به اساسنامه‌ها و نیاز محور شدن دانشگاه‌ها مورد توجه است، تصریح کرد: در تلاش هستیم آموزش عالی را به سمتی ببریم که بر اساس وظیفه دانشگاه‌ها مبنی بر تولید علم و جهت‌دهی به علم و عالم حرکت کنند.

وی در خصوص احداث دانشگاه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حال حاضر توسعه کمی دانشگاه‌ها مدنظر نیست و توسعه کیفی و مهارت محورشدن دانشگاه و توسعه امکانات  دانشکده فنی و مهندسی مدنظر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • تجمع دانشگاهیان ارومیه در حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • گرمای طاقت فرسا در نوار غزه
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد