Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@22:12:49 GMT

سرقت از زنان مسن در پوشش افراد نیکوکار

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۳۰۳۳

سرقت از زنان مسن در پوشش افراد نیکوکار

رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۲ سارق طلای بانوان کهنسال در رشت خبر داد.

 سرهنگ رحیم شعبانی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان گفت: در پی دریافت پرونده‌های متعددی از شهروندان مبنی بر اینکه سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری تحت پوشش خیر در معابر و کوچه‌های خلوت، اقدام به سرقت طلاجات افراد کهنسال کرده و سپس به سرعت اقدام به فرار می‌کند، بررسی پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

---

وی افزود: سارقان پس از شناسائی بانوان سالخورده، تحت این عنوان که قصد کمک به افراد نیازمند را دارند و با البسه‌های مستعمل، اما در کاور و پوشش نو و چک پول‌های تقلبی که روی صندلی‌های خودرو گذاشته بودند، اعتماد مالباخته‌ها را به خود جلب و در یک فرصت مناسب و با شیوه و شگرد خاصی، طلای بانوان کهنسال را سرقت و اقدام به فرار می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان اظهار داشت: بررسی‌های اولیه نشان داد که سارقان غیربومی هستند که با اقدامات گسترده اطلاعاتی و پلیسی تعداد ۲ نفر از آنان که با یک دستگاه خودرو از مسیر تهران به استان گیلان در حرکت بودند و قصد ارتکاب جرم را داشتند با سرعت عمل و اشراف اطلاعاتی قبل از ارتکاب به جرم دستگیر شدند.

سرهنگ شعبانی با بیان اینکه در بازرسی از داخل خودروی سارقان تعداد ۵۰۰ قطعه ایران چک تقلبی ۵۰ هزار تومانی و همچنین ۳۰ ثوب لباس مستعمل به همراه کاور نو کشف و ضبط شده است، گفت: سارقان تاکنون به ۱۰ فقره سرقت به همین شیوه و شگرد در شهرستان‌های استان اعتراف کردند.

وی افزود: متهمان ۵۴ و ۴۸ ساله برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند و به منظور شناسایی سایر مالباختگان، در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان از کسانی که به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند، خواست برای شناسایی و پیگیری پرونده به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند، تصریح کرد: شهروندان توصیه کرد ضمن جدی گرفتن هشدار‌های پلیسی، به هیچ عنوان به افراد غریبه اعتماد نکنند./ باشگاه خبرنگاران 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند 

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار داشت: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

کد خبر 6095835

دیگر خبرها

  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند 
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • قاتل ۴۱ ساله در رشت دستگیر شد
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند