Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا در مصاحبه‌ای با شبکه‌ی تلویزیونی آمریکایی نیوزمکس گفت: ما آمریکایی‌ها ارتباطاتی را میان اسراییل و کشورهای عربی برقرار ساختیم تا یک ائتلاف در خاورمیانه به منظور حفظ امنیت آمریکا تشکیل شود.

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: دولت قبلی آمریکا تصمیم گرفته بود ایران را به عنوان "اولین حامی تروریسم در خاورمیانه" بپذیرد و شریکش در منطقه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ما کاملا این وضعیت را تغییر دادیم. ما می‌دانیم که این یک تهدید واقعی را متوجه آمریکا و کل منطقه می‌سازد.

پامپئو درباره‌ مساله‌ صلح در خاورمیانه گفت:‌ ما شرایطی در خاورمیانه ایجاد کرده‌ایم که در آن این کشورها در جبهه‌های زیادی با یکدیگر همکاری می‌کنند. من شاهد اعلامیه دونالد ترامپ برای خارج شدن از سوریه بودم. ما هنوز می‌توانیم همراه با شرکایمان با تهدید داعش در منطقه مقابله کنیم . ما سیاست‌مان را تغییر نداده‌ایم اما این کار را به شکلی هوشمندانه‌تر و بهتر انجام خواهیم داد و می‌توانیم این کار را به لطف ائتلاف‌های ایجاد شده توسط دونالد ترامپ انجام دهیم.

این صحبت‌های پامپئو چند ساعت بعد از یک بیانیه عمر البشیر رئیس جمهور سودان مطرح شد که در آن وی مدعی شده بود که به دولت سودان توصیه به عادی سازی روابط با اسراییل شده تا در این کشور  اصلاحات انجام شود.

پامپئو در عین حال طرح دونالد ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه را تایید و به برنامه‌ آمریکا برای تداوم رویارویی با ایران اشاره کرد.

او گفت: تصمیم ترامپ در زمینه‌ خارج ساختن سربازان آمریکایی از سوریه واضح است. سربازان آمریکایی از آنجا خارج خواهند شد.

با این حال پامپئو از دادن چهارچوب زمانی دقیق برای این خروج خودداری کرده و تنها گفت: من نمی‌خواهم دشمنانمان بدانند دقیقا کی ما خارج خواهیم شد.

پامپئو در این مصاحبه ترکیه را نیز مورد خطاب قرار داده و گفت: ترکیه لازم است تضمین کند که کردها توسط ترکیه‌ای‌ها کشته نشوند و از اقلیت‌های مذهبی در سوریه حفاظت شود. تمام این مسائل بخشی از دورنمای تعیین شده توسط آمریکا هستند.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این که آیا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه یک شریک قابل اعتماد گفت: مسائل فراوانی است که باید همراه با ترکیه حل کنیم.

پامپئو به این مساله اشاره کرد که ترکیه یک همپیمان آمریکا در ناتو بوده و حمایت زیادی از وسایل مد نظر آمریکا انجام می‌دهد اما همچنان یک سری مسائل نگران کننده وجود دارد.

وی افزود: جان بولتون مشاوره امنیت ملی دولت آمریکا و جیمز جفری فرستاده آمریکا به سوریه چند روز دیگر به ترکیه سفر خواهند کرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ایران کشورهای عربی وزیر امور خارجه آمریکا آمریکا دونالد ترامپ جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری

وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران زخمی شده بود، عیادت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای وی از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرده بود.

افتتاح ساختمان جدید بخش کنسولی ایران در دمشقامیرعبداللهیان: آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت مسئول است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است