Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس منابع طبیعی پلدشت گفت: سطح مراتع شهرستان ۱۲۰ هزار هکتار بوده که تفاهم نامه پروژه های حفاظت مشارکتی در سطحی بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان با مجریان طرح های مرتعداری و نماینده بهره برداران انعقاد گردیده است و از این نظر پلدشت رتبه نخست را در بین شهرستان های استان کسب کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  رضا مرادخانی در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به دوستی و تعامل با طبیعت گفت: دوستی و تعامل با طبیعت امری بسیار مهم بوده و رابطه انسان ها و طبیعت امری اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: انسان ها نقش بسیار مهمی در حفاظت از این سرمایه عظیم را دارند.

رییس منابع طبیعی پلدشت افزود: یکی از راهکارهای پیشگیری، کنترل و مقابله با پدیده خشکسالی، نابودی مرتع و جنگل ها بحث ورود و ذینفع کردن مردم با نگرش اقتصادی کردن طرح های حفاظتی است.

به گفته وی سطح مراتع شهرستان ۱۲۰ هزار هکتار بوده که تفاهم نامه پروژه های حفاظت مشارکتی در سطحی بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان با مجریان طرح های مرتعداری و نماینده بهره برداران انعقاد گردیده است و از این نظر پلدشت رتبه نخست را در بین شهرستان های استان کسب کرده است.

مرداخانی با اشاره به اقدامات این اداره گفت: از مهمترین اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در این طرح می توان به شناسایی و معرفی گونه های سازگار و قابل کشت در محدوده طرح، آموزش مجری به منظور ارتقا توان فکری، شناسایی آفات و امراض گیاهی، معرفی مجری جهت استفاده از تسهیلات بانکی و بیمه در صورت لزوم اشاره کرد.

رییس منابع طبیعی پلدشت با اشاره به اهداف این طرح افزود: پیشگیری و کنترل عوامل تهدید و تخریب منابع طبیعی، کاشت و مراقبت از کمربند سبز حائل بین مستثنیات و اراضی ملی، اجرای اقدامات گیاه پزشکی در محدوده طرح، پیشگیری ازحریق و اطفاء حریق در محدوده طرح، همکاری در بازسازی و مرمت پروژه های حفاظتی گوشه ای از اهداف این پروژه است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان روز چهارشنبه با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرز‌های ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان