Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از جهاد کشاورزی استان زنجان، سید محمدعلی صادقی با اشاره به اینکه پرورش زنبور عسل علاقه مندان بسیاری در استان زنجان دارد، تصریح کرد: طبق سرشماری انجام گرفته در سال جاری، این استان داری ۲ هزار و ۲۵۲ زنبورستان است که یک هزار و ۷۳۳ نفر در این زنبورستان ها مشغول به کار بوده و شغل اصلی۸۷۰ نفر از بهره برداران استان زنبورداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رشد بیش از ۱۵ درصدی تولید عسل استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، از تولید بیش از یک هزار و ۷۷ تن عسل طی سال جاری در استان زنجان خبر داد و عنوان کرد: همه ساله علاوه بر عسل، سایر فرآورده های فرعی همچون بره موم، موم، گرده گل و ژل رویال توسط زنبورداران استان تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان همچنین از تولید ۱۶ هزار و ۳۴۳ کیلوگرم موم طی سال جاری در استان زنجان خبر داد و گفت: امسال همچنین یک هزار و ۱۲۸ کیلوگرم بره موم، ۳ هزار و ۶۶۶ کیلوگرم گرده گل و ۹۷ کیلوگرم ژل رویال در استان تولید شده است.

صادقی بیان داشت: حمایت از تشکیل و تقویت تشکل های زنبورداری بویژه زنجیره های تولید عسل یکی از اولویت های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان محسوب می شود و تلاش بر این است در شهرستان های مختلف استان این زنجیره ها تشکیل شود به طوری که در این راستا تاکنون مجوز فعالیت برای ۶ پشتیبان در شهرستان های زنجان، سلطانیه، ایجرود، خدابنده و ماهنشان صادر شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه زنبورداران استان از تخصص و تجربه کافی در زمینه پرورش زنبور عسل برخوردار هستند، افزود: ۱۴۲ نفر از زنبورداران استان دارای تحصیلات فوق دیپلم و بالاتر هستند و مابقی زنبورداران نیز علاوه بر داشتن تجربه عملی، در مراکز ترویجی جهاد کشاورزی و فنی حرفه ای، آموزش های لازم را کسب می کنند.

کد خبر 4504972

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنجان عسلویه علی صادقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ شرکت مگاموتور با تولید ۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه موتور از انواع محصولات گروه سایپا شامل پلت‌فرم‌های ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰، نیسان، SP100 وME16، توانست برای نخستین‌بار بعد از گذشت 12 سال بدون برخورداری از امکان تولید محصولات وارداتی و تنها با تکیه بر توان داخلی، رکورد جدیدی از تولید روزانه محصولات خود را ثبت کند.

ثبت این میزان تولید روزانه توسط شرکت مگاموتور در حالی رقم خورده که این شرکت اجرای برنامه گسترده و بی‌سابقه‌ای در زمینه توسعه سبد محصولات و طراحی و ساخت انواع موتور و پیشرانه‌های جدید و برخورداری از فناوری‌های روز را در دستورکار خود قرار داده است.

گفتنی است،‌ در سال 1372 شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل مگاموتور تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت‌های خود، زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم کند. بر این اساس شرکت مگاموتور افزایش رفاه عمومی و توسعه پایدار از طریق طراحی و تولید قوای محرکه صنعت حمل و نقل با استفاده از تکنولوژی‌های برتر را ماموریت خود می‌داند.

دیگر خبرها

  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی