Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی با تصریح بر اینکه مدیران خراسان شمالی تا به حال برنامه ای برای ایجاد اشتغال و پایدار کردن اشتغال بانوان نداشته اند، اعلام کرد: حفظ و ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان استان باید در اولویت برنامه ریزی های مدیران استان قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، ملیحه یغمایی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در جمع اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در سطح روستاهای خراسان شمالی 16 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی آنان در سطح شهرهای استان هشت درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمار، در سطح استان تعداد بانوان شاغل در ادارات کمتر است، گفت: اغلب بانوان شاغل در استان در بخش خصوصی به ویژه در حوزه کارگری مشغول به کار هستند.

وی افزود: میانگین نرخ سن این بانوان شاغل در استان 35 سال است.

یغمایی در ادامه با اشاره به این مطلب که استانداری برای ایجاد اشتغال برای بانوان جویای کار در استان تلاش کرده است که امکان تسهیلاتی برای آنان فراهم کند، عنوان کرد: در همین راستا، 300 نفر از بانوان هم استانی از محل دریافت تسهیلات سه میلیون تومانی شاغل شدند.

وی گفت: 65 نفر از آنان در روستای کلاته محمد علی پهلوان ساکن بودند که از محل این تسهیلات یک کارگاه خیاطی راه اندازی کردند و شاغل شدند.

به گزارش عصر اترک، محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب بانوان در استان در روستاها ساکن و مشغول به کار هستند و میانگین سن اشتغال آنان نیز 35 سال است، این موضوع از وجود نیروهای آماده به کار در گروه بانوان در سطح استان حکایت دارد.

شجاعی با تصریح بر این مطلب که بانوان شاغل به ویژه در روستاها، نیروهای مولدی هستند که تامین غذایی مصرف کنندگان را در دست دارند، افزود: این نیروها، سربار جامعه نیستند بلکه آنها با وجود تمام بی توجهی های مدیریتی در سطح استان، سختی های کار در روستا را پذیرفته اند و ادامه فعالیت داده اند.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا در همین راستا، مدیران و مسئولان شهرستانی و استانی تا به حال برای این نیروی کار آماده به کار و حاضر در میدان، برنامه ای به منظور پایدار کردن اشتغال آنان و ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای آنان داشته اند؟ گفت: خیر!

وی تصریح کرد: نکته این است که مسئولان تا به کنون برای افزایش و رشد ارزش افزوده فعالیت این بانوان شاغل در روستاها اقدامی کرده اند که موجب رشد رفاه خانواده های آنان نیز بشود!

استاندار خراسان شمالی در ادامه با اعلام اینکه پایداری اشتغال و فعالیت و ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای بانوان استان باید در اولویت برنامه ریزی های مدیران و مسئولان استانی قرار بگیرد، تصریح کرد: مسئولان استانی باید به دنبال حفظ و جذب نیروهای مولد در گروه بانوان استان بروند.

شجاعی پیشنهاد داد: در سایه تشکیل شرکت های تعاونی امکان اشتغال های پایدار و اقتصادی را برای بانوان در استان فراهم شود که بنده نیز در این زمینه کمک خواهم کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از تعدادی از بنا‌های قدیمی واقع در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گفت : در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گذری قدیمی با عنوان گذر جلوخان-حدفاصل خیابان مدرس تا خیابان جلیلی - واقع شده که بسیاری از بنا‌هایی که در این بخش قرار دارند، دچار فرسودگی شده‌اند. 

وی افزود: علیرغم اینکه این بنا‌ها از نظر تاریخی دارای اهمیت زیادی هستند، اما به دلیل گذشت زمان استحکام آنها ضعیف شده و باید مورد مرمت قرار گیرند. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: مالکین عمده این بنا‌ها توان مالی چندانی برای مرمت بنای خود ندارند، لذا نیاز است حمایت‌هایی از آنها صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات دولتی نیز برای مرمت آنها محدود است، عنوان کرد: کل اعتباراتی که امسال برای بافت تاریخی کرمانشاه اختصاص پیدا کرده حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده نیمی از این اعتبار صرف طرح مطالعاتی مرمت بازار قدیمی فیض آباد شود و نیمی دیگر از این اعتبار را برای مرمت گذر جلوخان، با مشارکت مالکین بنا‌های واقع در این محله اختصاص دهیم. 

خانی لعل آبادی تصریح کرد: خوشبختانه در بازدیدی که استاندار کرمانشاه از گذر جلوخان داشتند، قول‌هایی برای افزایش اعتبار ساماندهی این محله تاریخی دادند که امیدواریم بزودی محقق شود. 

وی خاطرنشان کرد: از طرفی مقرر شد که یک کارگروه با حضور دستگاه‌های ذیربط همچون میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری برای ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمانشاه تشکیل شود. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه عنوان کرد: بافت تاریخی که بخشی از هویت گذشته شهر ما به شمار می‌رود، می‌تواند به عنوان یک فرصت به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند، در همین راستا با حمایت استاندار و همراهی دستگاه‌های ذیربط در تلاش برای احیاء این بخش از شهر هستیم. 

استاندار در این برنامه از برخی از بنا‌های قدیمی بافت تاریخی شهر کرمانشاه همچون خانه اکبرپور، حمام ملاباشی، زورخانه علمدار، سرای همدانی ها، هتل بوتیک ونوشک (خانه تاریخی صارم الدوله)، خانه حکیم نصیر، مسجد نظام، گذر جلوخان و خانه رنده کش بازدید و با اهالی این محله گفتگو کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد