Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسخ سوال با در نظر گرفتن هزینه بارسا حداقل در مقطع فعلی، منفی است.

طرفداری - فیلیپه کوتینیو، ستاره برزیلی سابق لیورپول دقیقا یک سال پیش در چنین روزی به بارسلونا پیوست.

کوتینیوی 26 ساله دقیقا یک سال پیش با رقمی نجومی به بارسا پیوست. آبی اناری‌ها که از تابستان 2017 و به دنبال جدایی نیمار به شدت به دنبال جذب کوتینیو بودند و مذاکرات بسیاری هم با سران لیورپول داشتند، نهایتا در بازار نقل و انتقالات زمستانی به هدفشان رسیدند و این ستاره برزیلی را با رقم 120 میلیون یورو فیکس به علاوه 40 میلیون یورو بندهای پاداشی سهل الوصول به خدمت گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توان با قطعیت گفت بارسا 160 میلیون یورو برای کوتینیو هزینه کرد و طبعا او گران ترین خرید تاریخ باشگاه به شمار می‌رود.

پس از یک سال، زمان خوبی است برای پرسیدن این سوال که آیا کوتینیو انتظارات را برآورده کرده است؟ اینکه او گران ترین خرید تاریخ بارسلونا است، انتظارات بالایی که از او می‌رود را به خوبی توجیه می‌کند. واقعیت این است که فیلیپه تا امروز نتوانسته انتظارات را به طور کامل برآورده کند. شکی در کیفیت او نیست و کوتینیو از آن دست بازیکنانی است که می‌تواند به تنهایی سرنوشت یک بازی را رقم بزند ولی او ثبات لازم در درخشش را نداشته است. ثبات، همان چیزی که مرز بین بازیکن خوب و ستاره است.

یک سال بعد از خرید کوتینیو، حالا تردیدهایی پیرامون این خرید بروز پیدا کرده است. کوتینیو جایگاهش در ترکیب تیم را از دست داده و امروز، نمی‌توان گفت او یکی از بازیکنانی است که والورده بی چون و چرا در ترکیب قرارش می‌دهد. در واقع در هفته‌های اخیر، کوتینیو کار بسیار مشکلی برای متقاعد کردن والورده به گنجاندن نامش در ترکیب اصلی داشته و واقعیت این است که او فعلا رقابت را به دومین خرید گران قیمت تاریخ باشگاه یعنی عثمان دمبله واگذار کرده است. این روزها فعلا عثمان است که در کنار مسی و سوارز در خط حمله قرار می‌گیرد.

از خیر خط حمله که بگذریم، جایگاه کوتینیو در خط هافبک هم چندان واضح و شفاف نیست. در ابتدای فصل والورده چنین سیستمی را آزمایش کرد و هر چهار مهره هجومی‌اش را در ترکیب قرار داد ولی بعد از چند بازی مشخص شد در چنین حالتی، تیم تعادل کافی را ندارد و به لحاظ تدافعی تحلیل می‌رود. بنابراین اکنون به جرات می‌توان گفت کوتینیو نمی‌داند چه جایگاهی در ترکیب بارسا دارد. چیزی که انتظار می‌رود والورده پاسخی برایش پیدا کند.  بارسا در مقطع تعیین کننده فصل به بازیکن تاثیرگذاری چون کوتینیو نیاز خواهد داشت. نیازی به گفتن نیست که برای مدیران باشگاه دیدن یک بازیکن 160 میلیون یورویی روی نیمکت چقدر زجرآور است.

 

به لحاظ آماری که در ادامه طی یک اینفوگرافیک زیبا از نشریه مارکا با جزییات همه اطلاعات را به شما خواهد داد، کوتینیو در سال 2018 مجموعا 44 بار برای بارسلونا به میدان رفت. در این بازی‌ها کوتینیو 15 گل زد و 10 پاس گل داد. شوتزنی یکی از بارزترین خصوصیات کوتینیو است اما او در سال 2018 میانگین یک شوت در چارچوب در هر بازی برای بارسلونا داشت. عملکردی که باید بهتر شود. انتظار می‌رود در سال 2019 کوتینیو یک گام رو به جلو بردارد چون هزینه خریدش این را اقتضا می‌کند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی به یاد مربی افسانه‌ای: چقدر زود رفتی تیتو!‏

به گزارش "ورزش سه"، تیتو ویلانوا، سرمربی بارسلونا در سال 2014 ‏درگذشت و دنیای فوتبال را سوگوار کرد. ‏

تیتو ویلانوا در روزهای درخشش لیونل مسی در بارسا سرمربی او بود. ‏این سرمربی اسپانیا با مسی در فصل 13-2012 قهرمانی تاریخی‌ای در ‏لالیگا به دست آورد. بارسای ویلانوا برای اولین بار با کسب 100 امتیاز ‏قهرمان اسپانیا شد و این رکورد را به نام خود ثبت کرد. ‏

اما در سال 2013 کمی بعد از آن قهرمانی تاریخی مشخص شد که ‏ویلانوا به سرطان غدد لنفاوری مبتلا است و او یک سال بعد از دنیا ‏رفت. ‏

تاثیری که ویلانوا بر بارسلونا و لیونل مسی گذاشته هرگز فراموش ‏نمی‌شود. رسانه‌های نزدیک به بارسا می‌گویند ویلانوا نقش مهمی در ‏ماندگار شدن این ستاره آرژانتینی در بلوگرانا داشته است. در سال ‌‏2019 حتی مارکا در گزارشی اعلام کرد ویلانوا در آخرین روزهای حضور ‏در بارسا مسی را متقاعد کرده بود که حتی به فکر ترک کردن بارسلونا ‏نباشد چرا که می‌تواند با پیراهن این تیم به اسطوره‌‌ای تاریخی تبدیل ‏شود. ‏

لیونل مسی که این روزها در اینترمیامی بازی می‌کند دهمین سالگرد ‏درگذشت سرمربی سابقش را فراموش نکرد و با انتشار یک استوری در ‏اینستاگرام نوشت: "10 سال گذشت، ما فراموشت نخواهیم کرد تیتو". ‏

دیگر خبرها

  • مسی به یاد مربی افسانه‌ای: چقدر زود رفتی تیتو!‏
  • ماندن یا رفتن ژاوی هیچ ربطی به من ندارد!
  • کار دشوار بارسا برای حفظ نایب قهرمانی لالیگا
  • حضور ژاوی در بارسا یک فصل دیگر هم ادامه دارد
  • بارسلونا به ستاره پی اس جی ساخت!
  • شرط ژاوی مشخص شد: خرید ستاره سیتی
  • ژاوی در بارسا ماندنی شد
  • تونی کروس: ال‌ کلاسیکو؟ خوب نبودیم وگرنه 4-0 بارسلونا را می‌بردیم!
  • پاسخ بارسلونا به پی اس جی در مورد یامال
  • ژاوی نمی‌خواهد بازنده و سرافکنده از بارسا برود