Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد تقی فیاضی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای نخستین بار در لایحه بودجه سال 98 در تبصره 14 مبلغ یارانه نقدی بطور واقعی در نظر گرفته شده و کسری در آن مشاهده نمی شود.
وی با بیان اینکه این میزان در سال 97 حدود 320 هزار میلیارد ریال بود، تصریح کرد: این رقم در بودجه 98 بیش از 420 هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس با تاکید بر اینکه در تبصره 14 و هدفمندی یارانه ها، محل منابع و مصارف تا حد ممکن شفاف سازی شده است، گفت: همه منابعی که باید به حساب هدفمندی یارانه ها واریز شود و محل مصارف در بخش های مختلف از جمله تولید و سلامت و اعتبارات آنها در این تبصره دیده شده است.
فیاضی اضافه کرد: همچنین بطور مشخص 70 هزار میلیارد ریال اعتبار برای کاهش فقر مطلق در این لایحه دیده شده است.
وی با بیان اینکه توجه ویژه ای به بحث معیشت مردم در لایحه بودجه 98 شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به شرایط پیش آمده و سیاست های اجرایی، همه منابع مورد نیاز برای توزیع سبد کالایی (بسته حمایتی) دیده نشده بود اما در بودجه 98 بصورت قانونی این موضوع در نظر گرفته شده که از نکات مثبت لایحه است.
این کارشناس اضافه کرد: همچنین دولت می خواهد 14 میلیارد دلار با ارز 42 هزار ریالی برای یارانه کالاهای اساسی در نظر بگیرد که در اصل، گام مثبتی در بودجه بشمار می آید.
وی با بیان اینکه این کار، معایبی نیز دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است این یارانه ها در اختیار واردکنندگان و در واقع تولیدکنندگان خارجی قرار گیرد، این ماده باید اصلاح شود.
فیاضی به تخصیص 30 هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه 98 برای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اشاره و تصریح کرد: 20 هزار میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده که از نکات مثبت بودجه هستند.
این کارشناس درباره بودجه بخش محیط زیست نیز توضیح داد: پایه بودجه های در نظر گرفته شده برای این بخش با توجه به چالش های زیست محیطی، چندان زیاد نیست و با وجودیکه بودجه این بخش در سال آینده افزایش یافته اما لازم است که دولت و مجلس توجه بیشتری به آن داشته باشند.
وی درباره پایداری بودجه 98 در برابر تحریم های ناعادلانه نیز تصریح کرد: آنچه که در این بودجه بسته شده پیام خوبی به خارجی ها می دهد و این است که آسیب پذیری ما در برابر تحریم ها، پایین است.
وی اضافه کرد: دولت در لایحه بودجه 98 با در نظر گرفتن فروش روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت، نشان داد که این توانایی را در خود می بیند که با وجود تحریم ها و محدودیت های جدید بتواند این میزان صادرات را داشته باشد.
لایحه بودجه سال ١٣٩٨ کل کشور روز سه شنبه چهارم دی جاری با حضور رییس جمهوری در نشست مجلس شورای اسلامی تقدیم نمایندگان مردم شد.
در لایحه بودجه سال 1398 منابع و مصارف قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به‌میزان 44 درصد رشد یافته و از 980 هزار میلیارد ریال در قانون بودجه سال 1397 به 1420 هزار میلیارد ریال رسیده است.
3011/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ارز قانون مجلس شورای اسلامی هدفمند کردن یارانه ها هدفمندی یارانه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس را مثبت ارزیابی کرد

 «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر بامداد سه‌شنبه گفت: حماس پاسخی به پیشنهادات کشور‌های میانجی در رابطه با آتش‌بس ارسال کرده که می‌توان آن را مثبت دانست.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، الانصاری این سخنان را پس از موافقت حماس با طرح پیشنهادی مصر و قطر درخصوص آتش بس در غزه بیان کرده است.

وی افزود: دوحه امیدوار است دور جدید مذاکرات در قاهره، به آتش‌بس فوری و دائمی منجر شود. هیأت قطری صبح سه‌شنبه برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم عازم قاهره می‌شود.

این درحالی است که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است.کابینۀ جنگ این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

از سوی دیگر «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیرو‌های این رژیم حمله‌ای ناگهانی را علیه اهداف حماس در شرق رفح آغاز کردند و جزئیات بیشتر در این زمینه بعدا منتشر خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • قطر پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس را مثبت ارزیابی کرد
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم