Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان با انتقاد از عملکرد بانک های خصوصی اسلتان در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: برخی بانک ها به بنگاه داری روی آورده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا آشناگر استاندار سمنان در نخستین حضور خود در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تقدیر از عملکرد این شورا گفت: این شورا را فرصتی می دانم تا از نقطه نظرات صاحب نظزان و متخصصان عرصه اقتصاد و تولید استفاده کنیم و کمکی ئدر بازکردن گره های فعالان اقتصادی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشناگر نقش بخش خصوصی در جنگ اقتصادی را محوری دانست و گفت: منابع دولت محدود است و در شرایط جنگ اقتصادی جهاد اصلی توسط صاحبان سرمایه صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حجم سنگین نقدینگی در کشور وجود دارد اظهار کرد: اگر این حجم از نقدینگی مدیریت نشود برای اقتصاد کشور می تواند خطرآفرین باشد.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان با بیان اینکه نقش دولت تسهیل گری و نه تصدی گری است ابراز کرد: دولت در نقش تصدی گری کار را بدتر می کند و نباید اقدام به مالکیت کند. اگر از قوانین به نفع دولت بهره گیرد، بخش خصوصی ضرر می کند و این با سیاست های خصوصی سازی در تضاد است.

آشناگر واگذاری امور به بخش خصوصی را ضروری دانست و اظهار کرد: باید با گشاده دستی امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم و بندهارا از دست و پای صاحبان صنایع باز کنیم.

وی نظام بانکی فعلی را یکی از معضلات کشور عنوان کرد و گفت: اگر قرار است فضای کسب و کار بهبود پیدا کند، باید سیستم بانکی اصلاح شود.

استاندار سمنان با انتقاد از عملکرد بانک های خصوصی استان تصریح کرد: در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید، عملکرد بانک های خصوصی قابل قبول نیست و و گویا برخی فقط نقدینگی را جمع کرده و به بنگاه داری روی می آورند.

آشناگر عدم استفاده از ظرفیت قانونی برای جذب سرمایه گذار خارجی  را یکی دیگر از ضعف های اقتصادی استان خواند و تصریح کرد: این موضوع بیانگر آن است که مراکز خدمات سرمایه گذاری عملکرد مطلوبی نداشته اند. اگر در جذب سرمایه گذار خارجی موفق نبوده ایم حداقل برای حفظ سرمایه گذار داخلی تلاش کنیم.

وی با تاکید بر استتفاده از شیوه های نوین الکترونیکی در امور اداری گفت: در حال حاضر ممکن است ارتباط چهره به چهره برای همه مقدور نباشد و باید شیوه های الکترونیکی در تسهیل فرآیند اداری جایگزین شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت گفت: سرمایه گذاران و فعالان عرصه تولید از افسران جنگ اقتصادی به شمار می روند که در این شرایط تحریمی با همه امکانات و توان در عرصه تولید حضور دارند.

استاندار قم بیان کرد: رویکرد مجموعه استان حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل مسیر سرمایه گذاری است که ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان قم به صورت مستمر جلسات خود را برگزار می کند و موضوعات مورد دغدغه فعالان اقتصادی دنبال می شود.

آقامیری اضافه کرد: بخش خصوصی ظرفیت و توانمندی خوبی در عرصه های مختلف اقتصادی دارد و ما بر این امر اعتقاد داریم و توجه به این بخش از برنامه های استانداری قم است.

وی ابراز کرد: دولت سیزدهم در عرصه رونق اقتصاد و حمایت از بخش تولید دغدغه جدی دارد و در طول دوره فعالیت این دولت شاهد این رویکرد بوده ایم.

وی تاکید کرد: ثبات اقتصادی از مهمترین عوامل شکوفایی و رونق بخش تولید است و در البته نباید از پرداخت مالیات فرار کرد و در عین حال اخذ مالیات باید از درآمدهای واقعی باشد.

کد خبر 6094280

دیگر خبرها

  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد