Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه ۳۷ درصد جمعیت تحت پوشش این نهاد در مناطق محروم و مرزی ساکن هستند گفت: همه خانوارهای بدون مسکن در مناطق محروم و مرزی در اولویت تحویل مسکن قرار دارند. ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد لطفی ظهر امروز در  نشست بررسی وضعیت محرومیت مددجویان استان بوشهر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد توجه جدی به مشکلات مددجویان ساکن در مناطق محروم و مرزی است،اظهار داشت: 28 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 55 هزار نفر در استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد هستند دارد که در طول سال خدمات متنوعی به آنها ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مددجویان ساکن در نقاط مرزی و محروم دارای مشکلات بیشتری هستند افزود: 37 درصد از جمعیت مددجوی تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم ومرزی استان قرار دارند که نسبت به سایر مددجویان از مشکلات بیشتری برخوردارند.

لطفی مسکن و اشتغال را بیشترین مشکلات این مددجویان عنوان کرد و گفت:  امسال همه خانوارهای بدون مسکن در مناطق محروم و مرزی استان بوشهر در اولویت تحویل مسکن قرار دارند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اشتغال‌زایی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد برای مددجویان مناطق محروم و مرزی عنوان کرد و اظهار داشت: مددجویانی که شرایط اشتغال را داشته باشند استعداد سنجی و آموزش داده می‌شوند و سپس با اعطای تسهیلات اشتغال به آنها، زمینه خودکفایی آنها فراهم می‌شود.

وی، بیمه منازل و اثاثیه مددجویان مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های کمیته امدادعنوان کرد و افزود: اجرای این طرح سبب پیشگیری از ضرر و زیان به خانوارهای مددجویان در برابر حوادث و بلایای طبیعی می‌شود.

35 میلیارد ریال در ساخت مسکن مددجویان روستایی استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود 4.4 میلیارد ریال برای تحصیل مددجویان کمیته امداد استان بوشهر پرداخت شد مددجویان کمیته امداد استان بوشهر صاحب مسکن می‌شوند

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر اجرایی برنامه‌های فرهنگی، دینی و همچنین آموزش‌های بهداشتی و سلامت را از دیگر برنامه‌های مورد نیاز مددجویان مناطق محروم برشمرد و گفت: با تعامل و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و برگزاری دوره‌های تخصصی اقداماتی برای  آموزش مددجویان و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار برای آنان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شنبه شب در همایش حج در بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام اظهار داشت: حج آنچنان مهم است که اهل بیت دعا می‌کردند که نصیبشان شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: انسانی که وارد برنامه حج می‌شود باید وقتی که از لباس احرام بیرون می‌آید انسانی باشد که با خداوند عهد و قرارداد بندگی بسته و انسان دیگری باشد.

وی تصریح کرد: کلمه حج یعنی که کسی قصد کرده زندگی دنیوی را کنار بگذارد و همه زندگی او برای خدا باشد و بندگی خدا کند و مرتکب گناه نشود.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: برخی از عناوین به انسان داده می‌شود، همچون مدیر بودن اما بعد از برکناری آن فرد، این عنوان هم از او گرفته می‌شود اما برخی از عناوین همچون حاجی و حاجیه برای همیشه ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به بیان توصیه‌هایی در رابطه با قبل، حین و بعد از سفر به حج پرداخت و گفت: انسان قبل از سفر باید توبه حقیقی کند، توبه هم تنها مربوط به انسان گناهکار نیست، انسان از گذشته خود اگر مرتکب به گناه بوده از خدا طلب بخشش کند و اگر نماز و روزه و حق الناسی به گردن او هست حق خود را نسبت به خداوند و بندگانش ادا و طلب بخشش کند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: اگر انسان در زندگی احیاناً مراعات عدالت نکرده همچون توجه بیشتر به پسر نسبت به دختر در یک خانواده و یا بلعکس، قبل از رفتن به حج از فرد مقابل دلجویی کند، همچنین از افرادی که در زندگی به او کمک کردند قدردانی کرده و آنان را مورد احترام قرار دهد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حین انجام اعمال حج دل‌ها باید سبک و خالی از کینه باشد گفت: در دلمان کینه و ناراحتی نباشد که آن را با خود به مکه ببریم.

وی با توصیه به مرور اعمال حج پیش از اعزام و رعایت برخی مستحبات گفت: به مواردی که روحانی کاروان توصیه می‌کند حتماً عمل شود تا اعمال به درستی و صحیح انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با توصیه به وحدت و همدلی بین مردم شیعه و سنی اظهار داشت: اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است.

آیت الله صفایی بوشهری در توصیه‌ای پیرامون بعد از حج گفت: در عرفات همه گناهان انسان بخشیده می‌شود اما بعد از حج فرد باید این موارد را مراقبت کند و گناه مرتکب نشود.

کد خبر 6096735

دیگر خبرها

  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد