Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر تاکید کرد: همزمان با آغاز فصل زراعی جدید و با آماده‌سازی ۲۹۵ هزار هکتار، کشاورزان و بهره‌برداران خوزستان و ایلام کاشت محصول زراعی را در ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری سفر مقام معظم رهبری آغاز کردند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد صالحی‌‌نژاد درباره طرح آبرسانی به زمین‌های ایلام گفت: سال گذشته کشاورزان خوزستانی و ایلامی در ۲۵۰ هزار هکتار از این اراضی به کاشت محصولات زراعی پرداخته بودند که این رقم در سال جاری به ۲۷۰ هزار هکتار می‌‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نقش مؤثری در افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان دارد که برای ۵۰ سال آینده خوزستان در عرصه تجمیع اراضی کشاورزی و افزایش راندمان تولید پیشگامی خود را درسطح  استان‌‌ها حفظ خواهد کرد.

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر با ماندگار خواندن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در تاریخ خوزستان و ایلام اظهار داشت: کاری که در خوزستان و ایلام انجام شده کاری بزرگ در ایران و خاورمیانه محسوب می‌‌شود و این منطقه را به نماد توسعه‌‌یافتگی در عرصه کشاورزی تبدیل خواهد کرد.

نصری ادامه داد: نشانه‌‌های این اثرگذاری در سال زراعی گذشته برای مردم و مقام‌های استانی و کشوری آشکار شد زیرا علیرغم وقوع خشکسالی در خوزستان که در ۵۰ سال اخیر بی‌‌سابقه بود.

وی اضافه کرد: با تکمیل فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام، زمینه‌‌‌سازی افزایش تولید سالانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی استان خوزستان فراهم شده و سبب بهبود معیشت اقتصادی کشاورزان خوزستانی و ایلامی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان خوزستان خاورمیانه زمین کشاورزی مقام معظم رهبری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد