Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند سقط جنین مکرر برخی از بانوان به دلیل ضعف اسپرم مردان یا وجود آسیب DNA در اسپرم آنهاست و ربطی به بانوان ندارد.   محققان دانشگاه کالج امپریال لندن در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند سلامت مردان برای بارداری بانوان بسیارمهم و سبب موفقیت یا شکست بارداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
آسیب اسپرم یا وجود صدمه در DNA اسپرم مردان می‌تواند زمینه ساز سقط جنین و توقف بارداری در بانوان شود. وجود آسیب در اسپرم مردان می‌تواند سبب کاهش میزان اکسیژن دریافتی جنین و بروز انواع واکنش‌های سلامت در جنین شود. در بیشتر مواقع کارشناسان علت سقط جنین را وجود مشکل دربارداری مادر می‌دانند، اما پژوهش‌های جدیدنشان داده است سقط جنین مکرر در بانوان می‌تواند ناشی از مشکل اسپرم در پدران باشد.   از جمله مشکل‌هایی که سبب سقط جنین در زنان می‌شود می‌توان سابقه وجود عفونت‌های مجاری ادراری در پدران، چاقی، بالا بودن سن مردان و مواردی از این دست را نام برد که سبب آسیب دیدن مولکول DNA اسپرم می‌شود.   پژوهش‌های پیشین نشان داده است اسپرم نقش مهمی در تشکیل جفت دارد که برای تامین اکسیژن و مواد مغذی به جنین بسیارمهم است.
سقط جنین مکرر، از سه مورد بیشتر در بارداری‌های تا قبل از هفته ۲۰ حاملگی بریک زوج ازهر ۵۰ زوج درکشور انگلستان اثر می‌گذارد.   افزایش آمار سقط جنین در زنان بالای  ۴۰ سال آمار‌ها نشان می‌دهند سقط جنین در زنان بالای ۴۰ سال بیش از زنان با زیر ۴۰ سال وجود دارد، کارشناسان دانشگاه امپریال در این مطالعه به بررسی اسپرم ۵۰ مرد دارای همسر با سابقه سقط جنین مکرر  با اسپرم مردانی که همسران آن‌ها بارداری‌های موفقیت آمیز داشته، پرداخته‌اند.
کارشناسان وجود عفونت‌های مجاری ادراری در مردان به ویژه وجود میکروب و باکتری درپروستات را در بروز سقط جنین مکرر در زنان اثرگذار می‌دانند.
سقط جنین مکرر می‌تواند سبب بروز آسیب‌های روانی و از دست رفتن سلامت روان و حتی صدمه و آسیب به رحم و تخمدان و درنتیجه ناباروری دائم شود.
محققان در نظر دارند با ادامه پژوهش‌های خود راهکار‌های درمانی جدیدی برای جلوگیری از سقط جنین مکرر و افزایش شانس باروری زنان و درمان ناباروری بیابند.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

نتایج تیم‌های ریکرو مردان و زنان کشورمان در مرحله اول کاپ جهانی شانگهای مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، مسابقات مرحله اول کاپ جهانی در مرحله مقدماتی در شانگهای چین امروز در بخش تیمی ریکرو برگزار شد و کمانداران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفت و با نتیجه 5 بر یک شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

تیم ریکرو بانوان کشورمان با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه 5 بر 3 به پیروزی رسید. تیم ایران در یک هشتم نهایی با نتیجه 6 بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران