Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد براي ساخت ديوار مکزيک ممکن است وضع فوق العاده ملي اعلام کنم.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري رويترز، دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد ما بايد ديواري بسازيم اما اين ديوار مي تواند به جاي فولاد از بتون باشد.
وي اعلام کرد براي ساخت ديواري در مرز جنوبي ممکن است وضعيت فوق العاده ملي اعلام کند که بستگي به اتفاقات روزهاي آتي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد توافق تجاري چين به خوبي پيش مي رود.

 نشست بي نتيجه نمايندگان کنگره و کاخ سفيد
نشست تيم نمايندگان کنگره آمريکا و کاخ سفيد بدون دستيابي به نتيجه اي در خصوص خاتمه دادن به تعطيلي دولت، پايان يافت.
نشست تيمي از نمايندگان دولت آمريکا و نمايندگان کنگره آمريکا که با هدف بررسي راه هاي خاتمه دادن به تعطيلي کاخ سفيد برگزار شد، بدون نتيجه ماند.
«دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا هم با اشاره به برگزاري نشست نمايندگان دو طرف از بي حاصل بودن مذاکرات بين آنها خبر داد.
وي در پيامي توييتري نوشت در اين نشست که به رياست «مايک پنس» با نمايندگان کنگره برگزار شد، پيشرفتي حاصل نشده است.
ترامپ افزود: پيش مايک پنس و تيمش کاخ سفيد را ترک کردند آنها مرا در جريان نتايج ديدار خود با نمايندگان پلوسي و شومر قرار دادند.
پيش از اين و با شکست مذاکرات رئيس جمهور آمريکا و رهبران حزب دموکرات بر سر بودجه پيشنهادي کاخ سفيد براي ساخت ديوار مرزي مکزيک، ترامپ پيشتر از آمادگي خود براي طولاني تر شدن تعطيلي دولت فدرال خبر داده بود.

چرا کاخ سفيد و کنگره به توافق نمي رسند؟
آسوشيتدپرس گزارش داد، کاخ سفيد و کنگره هنوز نتوانسته اند به توافقي بر سر ديوار مرزي دست يابند.
مقامات کاخ سفيد و نمايندگاني از کنگره روز شنبه در مذاکره براي بازگشايي دولت به نتيجه نرسيدند و البته تصميم گرفتند روز بعد دوباره به ميز مذاکره بازگردند.
دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا، در توئيتر نوشت: "امروز پيشرفت چنداني حاصل نشد."
دموکرات ها نيز بر اين عقيده اند که در مذاکرات شنبه پيشرفتي حاصل نشده است و گفتند کاخ سفيد در درخواست مهم رئيس جمهور که 5/6 ميليارد دلار براي ساخت ديواري در مرز آمريکا و مکزيک است، هيچ تغييري ايجاد نکرد.
پس از اين جلسه به رياست مايک پنس، معاون رئيس جمهور، که بيش از دو ساعت به طول انجاميد، اتهام زني ها آغاز شد. ميک مولويني، رئيس موقت کارکنان کاخ سفيد در مصاحبه اي با سي ان ان دموکرات ها را به ايجاد مانع در اين زمينه متهم کرد. دموکرات ها نيز گفتند موضع کاخ سفيد "غيرقابل دفاع" بود.
نانسي پلوسي، رئيس مجلس نمايندگان، اعلام کرد دموکرات هاي مجلس نمايندگان در نظر دارند تصويب برخي لوايح را آغاز کنند تا وزارتخانه هاي تعطيل شده از جمله وزارت خزانه داري بازگشايي شوند تا مردم آمريکا اطمينان يابند که بازپرداخت مالياتي خود را دريافت مي کنند.
وي گفت: "در حالي که رئيس جمهور ترامپ تهديد مي کند دولت را براي "سال ها" تعطيل نگه مي دارد، دموکرات ها در حال انجام اقدامات فوري براي بازگشايي دولت هستند در نتيجه مي توانيم خواسته هاي مردم آمريکا را برآورده کنيم و از مرزهاي آنها حفاظت کنيم و به کارگران احترام بگذاريم."

آغاز هفته سوم تعطيلي دولت آمريکا
روز شنبه چهاردهمين روز تعطيلي بخشي از دولت آمريکا پايان يافت و اين مشکل وارد هفته سوم شد.
به گزارش شبکه تلويزيوني سي ان ان؛ گفتگوهاي مقامات دولت دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا با نمايندگان کنگره درباره تعطيلي بخشهايي از دولت آمريکا همچنان ادامه دارد. امروز مايک پنس معاون رئيس جمهور آمريکا از جانب دولت ترامپ در کنار وزير امنيت داخلي و جرالد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ در اين گفتگوها شرکت دارد.
اين درحالي است که روز شنبه چهاردهمين روز تعطيلي بخشي از دولت آمريکا پايان يافت و اين مشکل وارد هفته سوم شد.

واکنش سندرز به پافشاري ترامپ بر تعطيلي دولت آمريکا
اصرار دونالد ترامپ بر ادامه تعطيلي دولت تا تامين بودجه ساخت ديوار در مرز مشترک آمريکا با مکزيک، صداي سناتورهاي آمريکايي را درآورده است.
سناتور برني سندرز از ايالت ورمونت در حساب توئيتري خود نوشت: آقاي رئيس جمهور ترامپ! کارمندان فدرال، ميلياردر نيستند. آنها بايد به بچه هاي خود غذا بدهند و قسط وام هاي مسکن خود را بپردازند. هم اکنون به تعطيلي دولت پايان دهيد و با کارمندان فدرال با احترامي که شايسته آن هستند، برخورد کنيد.
سناتور بن کاردين از ايالت مريلند هم در حساب توئتيري خود نوشت: در حالي که رئيس جمهور آمريکا دولت را سر موضوع احداث ديوار به گروگان گرفته است، کارگران دولت فدرال دچار رنج و مشقت شده اند. بسياري از اعضاي گارد ساحلي، ماموران اجراي قانون، و کارکنان ناسا در حال حاضر نمي توانند قبوض خود را پرداخت کنند . اين شرم آور است. من طرحي را براي کمک به آنها ارائه کردم.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تعطيلي دولت آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران

رئیس مجلس در جلسه علنی امروز از موافقت مجلس و دولت با اختصاص ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران در بودجه ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز قوه مقننه، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن از مجموع 194 نماینده حاضر با 146 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، موافقت کردند.

در ادامه جلسه و پس از تصویب کلیات قالیباف رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه 1403 (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این باره برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.

وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.

رئیس مجلس بیان کرد: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول 7 وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده‌اند که از محل تراز جداول، 10 همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • توضیحات رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در مورد احتمال تعطیلی واحد گلباف
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید