Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از تقاضای افزون بر ۱۰۰ نماینده مجلس برای تخصیص ۳۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای احیای دریاچه ارومیه خبر داد. ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

سیدهادی بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اهمیت موضوع احیا دریاچه ارومیه و تبعات فراوان بحران خشکیدگی آن اظهار داشت: به‌ تازگی افزون بر 100 نماینده مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تقدیر از حمایت‌های ایشان از اجرای طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه که پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد دارد تقاضای جدیدی مطرح کرده‌اند تا روند احیا دریاچه ارومیه شتاب گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نامه ارسالی از تلاش‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در احداث تونل زاب به دریاچه ارومیه تقدیر شده است چرا که در صورت اتمامان سالانه افرون بر 638 میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه سرازیر خواهد شد که همین امر خواهد توانست به تهدید ریزگردهای نمکی در منطقه شمال غرب کشور پایان دهد.

بهادری تصریح کرد: متأسفانه در لایحه بودجه 98 برای تکمیل این پروژه که 740 میلیارد تومان نیاز دارد پیش‌بینی لازم انجام نشده است بنابراین برای جبرانان مبلغ 150 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در چارچوب نامه نمایندگان از رهبر معظم انقلاب درخواست شده است.

جنوب دریاچه ارومیه بی‌آب ماندپل میانگذر دریاچه ارومیه باید اصلاح و پل جدیدی احداث شودروند دریاچه ارومیه در 6 سال اخیر در یک نگاه + نمودار

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر موضوع افزایش راندمان در مصرف آب در بخش کشاورز به ویژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که همین موضوع به نوعی در سخنرانی چندی قبل رهبر معظم انقلاب در صحن رضوی به صراحت مورد تاکید ایشان قرار گرفت بنابراین در بخشی از نامه نمایندگان مجلس به همین نکته اشاره شده است.

وی افزود: برای اجرای برنامه‌هایی نظیر اصلاح و اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی، برنامه‌های جامع اصلاح باغبانی در 160 هزار هکتار از اراضی، و ساماندهی شبکه‌های رودخانه‌های ورودی به دریاچه ارومیه نیز علی الحساب مبلغ 200 میلیون دلار مورد درخواست قرار گرفته است چراکه این اقدامت به افزون بر 7000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بهادری گفت: در مجموع 350 میلیون دلار برای کمک به روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط به احیا دریاچه ارومیه از رهبر انقلاب از محل صندوق توسعه ملی تقاضا شده است.

انتهای پیام/ش

R41361/P/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری با بیان اینکه رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی در طول یک سال با حمایت‌های هیات امنای صندوق مخصوصا شخص رئیس جمهور شکسته شد، توضیح داد: طی سال ۱۴۰۲، بیش از دو میلیارد و دویست میلیون دلار از مطالبات صندوق توسعه ملی وصول شد. در سال گذشته و با پیگیری رئیس جمهور محترم، علاوه بر تامین مالی چندین طرح، درمورد وصول مطالبات نیز پیگیری‌های جدی‌تری صورت گرفت و در سال ۱۴۰۲، بیش از یک میلیارد دلار تامین مالی توسط صندوق توسعه ملی انجام شد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، با تاکید بر اینکه بررسی بیش از دو میلیارد دلار پروژه در سال قبل به پایان رسید گفت: پروژه‌های مذکور در نیمه نخست سال جاری تامین مالی و سرمایه‌گذاری خواهند شد؛ ضمن آنکه سال ۱۴۰۳ سال تأمین مالی طرح‌های جدید خواهد بود. همچنین در راستای اهداف دولت محترم سیزدهم، مبلغ بیش از ۶۶۰ میلیون دلار بابت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد