Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@10:31:15 GMT

حمایت تمام قد نمایندگان مجلس از کالای ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۷۰۳۲

حمایت تمام قد نمایندگان مجلس از کالای ایرانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از کالا و تولیدات داخلی قوانینی وضع کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  مهدی مقدسی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر گفت: مجلس در خصوص حمایت از تولید و ساخت کالاهای داخلی قوانین متعددی داشت و در سال 94 مجلس قانونی را در این راستا تصویب کرد و قانون بهبود فضای کسب و کار هم قبلا تصویب شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   او با بیان اینکه در بررسی ها مشخص شد مشکلاتی در این قوانین وجود دارد که بخشی مربوط به دولت است، بخشی دیگر خود قانون است که مدیران را محدود می کند و با توجه به اینکه امسال شرایط کشور ایجاب می کند توجه بیشتری به کالای داخلی  شود، گفت: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صدد بر طرف کردن موانع قانونی استفاده حداکثری از تولید داخلی برآمدند و طرحی که 25 ماده واحده دارد را تهیه و به کمیسیون های ویژه و اصل 44 فرستادند که هدف آن استفاده بهینه از تولیدات صنایع داخلی است.  او گفت: واقعیت این است که در خیلی از صنایع داخلی امکان اینکه کالای مورد نیاز را صد در صد داخلی تولید و آماده کنیم وجود دارد ولی  متاسفانه  خیلی از دستگاه های مدعی می شوند از تولید آن خبر ندارند که اقدام به تهیه مشابه خارجی آن را می کردند. مقدسی گفت: در این قانون سامانه ای تعریف شده است که تولید کنندگان و وزرات صمت موظف شدند ظرف زمان معینی فهرست کلیه کالاهای داخلی را اعلام کنند تا هر فردی و یا هر شرکتی که قصد خرید دارد به این سامانه مراجعه کند.


منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کالای ایرانی حمایت مجلس تولید کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند

روز گذشته یک عضو هیأت رئیسه مجلس از امضای بیانیه‌ای در حمایت از بازگشت طرح گشت ارشاد خبر داد.

به گزارش انتخاب، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

دیگر خبرها

  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی