Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- مسئول مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: رخداد پس‌لرزه در استان کرمانشاه بعد از زلزله آبان ماه سال گذشته تا دو سال طبیعی است.

فرهاد فروزی با اشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری در عمق 10 کیلومتری در حوالی شهر گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه اظهار داشت: تعدادی پس‌لرزه بالای چهار ریشتر نیز بعداز این زمین‌لرزه رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه عنوان کرد: این زلزله از نظر زمین‌شناسی و لرزه‌شناسی روی لبه‌های پایینی لایه‌های شکسته شده زلزله آبان ماه سال گذشته رخ داده و بر این اساس از پس‌لرزه‌های همان زلزله است.

فروزی افزود: زمین‌لرزه آبان ماه سال گذشته تغییرات شگرفی در لایه‌های زیرین آن منطقه ایجاد کرده است و تا زمانی که این تغییرات به حالت پایدار و ثابت نرسد رخداد پس‌لرزه‌ها ادامه دارد و یک زون گسلی است که از قسمت‌های مختلف آزادسازی انرژی رخ می‌دهد اما همان گسل سال گذشته نیست.

مسئول مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: بعد از زمین‌لرزه بزرگ 7.3 ریشتری به طور معمول تا دو سال زمان نیاز است که منطقه آرامش خود را به دست آورد و پس‌لرزه‌ها در منطقه طبیعی است.

فروزی با بیان اینکه برای زمین‌لرزه 7.3 ریشتری پس‌لرزه حدود 6 ریشتر می‌تواند اتفاق بیفتد، افزود: تاکنون شاهد وقوع زلزله 6.4 ریشتری بوده‌ایم و از نظر علمی نمی‌توان زلزله را پیش‌بینی کرد اما رخداد پس‌لرزه‌ها تا دو سال طبیعی است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه وقوع زلزله نیویورک از زاویه دید مجسمه آزادی (فیلم) وحشتناک‌ترین تصاویری که از زلزله تایوان ثبت شد (فیلم) برخورد وحشتناک سنگ سقوط کرده از کوه به یک خودرو (فیلم)

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند