Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:17:21 GMT

غفلت از جنبه‌های علمی در مراکز ترک اعتیاد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۶۸۳۶۷

غفلت از جنبه‌های علمی در مراکز ترک اعتیاد

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن دارایی شامگاه یکشنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان در سخنانی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی علاوه بر کارکرد قضایی خود در برخورد با معتادین مواد مخدر، همگام و پیش رو در برنامه های فرهنگی در این حوزه نیز است اظهار داشت: در کنار کار قضایی خلا بحث های فرهنگی و اجتماعی را به عنوان یکی از دغدغه ها در این حوزه احساس می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان در برنامه هایی که تدوین می شود به امر فرهنگی و اجتماعی توجه فراوانی دارد، افزود: در این راستا برگزاری دو دوره «سربازان امید» از سوی این معاونت برای سربازان تمامی نیروهای مسلح در دو حوزه جلوگیری از دو معضل اعتیاد و خودکشی برگزار شده است.

معاون رئیس کل دادگستری لرستان همچنین با اشاره به همکاری دستگاه قضایی استان در اجرای طرح «نماد» با آموزش و پرورش، بیان داشت: همچنین ایجاد سامانه «سجام» یا «سامانه جامع اطلاعات مردمی» در تمام استان ها از سوی قوه قضائیه در دستور کار قرار داده است.

دارایی، تاکید کرد: هدهف قوه قضائیه در ایجاد این سامانه این بوده که از ظرفیت جامعه محلی در رابطه با رفع آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استفاده کند.

وی با بیان اینکه فعلا در گام اول دهیاران و شورای روستاها در این سامانه عضو خواهند شد و برای آنها کد پیگیری پیش می شود تا بتوانند با دستگاه قضایی ارتباط بگیرند، گفت: در این راستا جلسه ای با حضور دهیاران و شوراهای روستاها برگزار شود.

معاون دادگستری لرستان، بیان داشت: در این جلسه ابعاد مختلف این طرح را به دهیاران و شوراهای روستاها معرفی می کنیم.

دارایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مراکز ترک اعتیاد متاسفانه جنبه های علمی موضوع تقریبا مغفول مانده است، گفت: حداقل باید یک پزشکی دائمی در این مراکز داشته باشیم چرا که بسیار اتفاق می افتد در همین مراکز ترک اعتیاد به واسطه درمان نامناسب، معتادین فوت می کردند، ما در مراکز ترک اعتیاد فوتی کمی نداشته ایم.

کد خبر 4505883

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتیاد دادگستری لرستان شورای مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران

تین نیوز

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: تجمیع و تحلیل اطلاعات مربوط به تماس شهروندان در سامانه پاسخگو توانسته این مجموعه را در بهبود کیفیت ارائه خدمات منطبق با نیاز مشتریان و همچنین ارزیابی سطح کیفی خدمات در مراکز معاینه فنی شهر تهران همراهی کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، سید محمد مهدی میرزایی قمی در توضیح فعالیت سامانه پاسخگو بیان کرد: در راستای پیاده سازی نظام مدیریت امور مشتریان و پاسخگوئی مناسب به سئوالات و مشکلات شهروندان و همچنین اجرای طرح کاهش در شهر تهران این ستاد نسبت به راه اندازی مرکز تماس۹۶۰۰۶۰۰۰ اقدام نموده است.

میرزایی قمی ضمن تاکید براهمیت پاسخگویی به شهروندان یادآور شد: در حال حاضر مرکز تماس ستاد ۹۶۰۰۶۰۰۰ و سامانه ۱۳۷ پلاس شهرداری تهران آمادگی پاسخ به سوالات و مشکلات شهروندان گرامی را دارد. از مشتریان درخواست می شود جهت دریافت اطلاعات صحیح مربوط به مراکز معاینه فنی شهر تهران و یا هرگونه پیشنهاد تنها با این دو سامانه تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به تعداد ۲۲ هزار تماس با سامانه پاسخگویی ستاد معاینه فنی در سال ۱۴۰۲ افزود: بنا بر گزارش استحصال شده از پنل مدیریتی سامانه پاسخگو در سال گذشته به تعداد بالغ بر ۳۰ هزار پرسش شهروندان پاسخ داده شده و در هر تماس بیش از یک سوال مطرح شده است. تحلیل سئوالات مطرح شده نشان می دهد که پرسش مربوط به سامانه تهران من با سهم ۴۲ درصد در رتبه نخست، آدرس مراکز معاینه فنی شهر تهران با سهم ۱۸ درصد در رتبه دوم و معرفی مراکز معاینه فنی پذیرش حضوری با سهم ۱۰ درصد در رتبه سوم قرار داشته است. 

سرپرست ستاد معاینه فنی در خصوص زمان فعالیت سامانه پاسخگو افزود: اپراتورهای مرکز تماس ۹۶۰۰۶۰۰۰ در وقت اداری آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان هستند ضمن اینکه در خارج این زمان بدون نیاز به ارتباط با اپراتور بصورت تلفن گویا دسترسی به اطلاعات کلی و متداول مورد نیاز جهت انجام معاینه فنی در مراکز امکان پذیر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان