Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دکتر ایرج حیدری در دوازدهمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، عنوان کرد: در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اعتبارات قابل توجهی توسط استان جذب و به طرح های مختلف تولیدی در سطح استان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغال روستایی با نظارت دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در سطح استان در حال پرداخت است و بر میزان تحقق اجرای طرح های اشتغالزایی نیز نظارت حاکم است.

حیدری با اشاره به اهمیت تسهیلات اشتغال روستایی در بهبود فضای کسب و کار در مناطق روستایی استان، اظهار داشت: اجرای طرح  پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ، روستاهای استان را تبدیل به کارگاه های تولیدی در حوزه های مختلف کشاورزی، خدماتی ، صنعتی و گردشگری کرده است.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: اجرای طرح  پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، روستاهای استان را متحول نموده و فضای کار و کسب را در این مناطق رونق بخشیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح های پرورش میگو  در استان، تصریح کرد: استان هرمزگان و پسکرانه های خلیج فارس و دریای عمان مستعد ترین مناطق برای پرورش میگو در کشور هستند.

حیدری در همین رابطه گفت: استان هرمزگان با توجه به ظرفیت های خوب ساحلی که دارد می تواند با یک برنامه مدون در سطح استان های جنوبی کشور در زمینه پرورش میگو پیشتاز باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت ها در نواحی پرورش میگوی استان، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی مهمترین مشکل و مانع استان در زمینه اجرای  طرح های پرورش میگو از پارسیان در غرب استان تا جاسک در شرق استان نبود زیرساخت ها به ویژه در زمینه تامین برق اراضی پرورش میگو در این مناطق می باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: بسیاری از سرمایه گذاران در سایت های پرورش میگو در غرب و شرق استان اقدام به سرمایه گذاری برای تولید میگو نموده اند ولی با مانع تامین برق برای آغاز چرخه تولید مواجه هستند.

وی  خاطرنشان کرد: ظرفیت فوق العاده اجرای طرح های پرورش میگو که تاثیر بسزایی در افزایش تولید ، اشتغالزایی ، صادرات و ارز آوری برای کشور دارد نباید غفلت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان گفت: سازمان جهاد کشاورزی  و شیلات یک برنامه مدونی برای رفع موانع پیش روی اراضی پرورش میگو در زمینه ایجاد زیرساخت ها به ویژه تامین برق مورد نیاز اراضی ارائه کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: مناطقی را باید برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در حوزه تامین برق  برای سایت های پرورش میگو  جانمایی کرد و فراخوان در این زمینه به سرمایه گذاران و متقاضیان در حوزه برق داده شود.

وی افزود: تمامی سرمایه گذاران اراضی پرورش میگو در شرق و غرب استان که تمایل دارند برای اراضی خود به صورت مستقل با استقاده از پنل های خورشیدی و یا با استقاده از دیگر امکانات نظیر مورتور های برق ، برق مورد نیاز اراضی خود را تامین کنند  با هماهنگی شیلات و جهاد کشاورزی  در این زمینه اقدام کنند و استانداری آماده همکاری با سرمایه گذاران در این زمینه است و تمامی فرمانداران و دستگاه های اجرای ذیربط  نیز در این رابطه با سرمایه گذاران همکاری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اینکه فعال شدن اراضی پرورش میگو در  غرب و شرق هرمزگان تاثیر بسزایی در افزایش  اشتغال ، تولید، صادرات ، بهبود وضعیت اقتصادی، بهبود درآمد ملی ، ارز آوری و صادرات کشور دارد وزارت نیرو باید با یک نگاه ملی نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز جهت ایجاد زیرساخت های برق رسانی در اراضی  پرورش میگو ی استان هرمزگان  اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: استانداری هرمزگان از همه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه تامین برق مورد نیاز  اراضی پرورش میگو  از غرب تا شرق استان حمایت می کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی برق جهاد کشاورزی عمان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۶۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه های هفته ملی خلیج فارس از 31 فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.
اسماعیل جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم ترین برنامه های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور 11 گروه موسیقی ملی از روز جمعه 7 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه 9 اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.
وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه های در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید؛  برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بندر کنگ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره 81 اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار 9 اثر به بخش پایانی راه یافته است.
جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور30 ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.
وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.
جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه 10 اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.
وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می شود. 

دیگر خبرها

  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه