Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعلی نعمت اللهی توضیحاتی را درباره چرایی ادغام مرکز روابط عمومی و دفتر وزارتی آموزش و پرورش ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، امیرعلی نعمت اللهی قائم مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش در مورد " دلایل ادغام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با دفتر وزارتی و اینکه  آیا برای این اقدام بررسی‌های کارشناسی انجام شده است؟"، اظهار کرد: براساس اقدامات کارشناسی که از ماه‌ها قبل توسط همکاران بنده در آموزش و پرورش صورت گرفت، طی هماهنگی با سازمان امور اداری و استخدامی و براساس تجارب موجود دستگاه‌های اجرایی کشور به منظور تحول، تحرک و پویایی بیشتر، وزیر آموزش و پرورش تصمیم گرفت مرکز روابط عمومی و حوزه وزارتی را که در بسیاری از موارد دارای همپوشانی و موازی‌کاری بودند با یکدیگر ادغام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اتفاق مربوط به بازه زمانی فعلی نیست و بررسی‌های کارشناسان در این رابطه از مدت‌ها قبل انجام شده بود. برخی دستگاه‌ها نیز ساختاری شبیه به این قضیه دارند که هدف اصلی چابک‌سازی و کوچک‌سازی ستاد به منظور تحرک و بهره‌برداری بیشتر است.

سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش "برخی منتقدان می‌گویند، توییت‌های اخیر رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در نقد دخالت‌های نمایندگان و فشار آنها زمینه ساز تغییر او شد" عنوان کرد: صادقانه و شفاف می‌گویم که این تغییرات به این مسائل ارتباطی ندارد و پیگیری خاصی نیز انجام نشده است. از ماه‌ها قبل بررسی‌های کارشناسانه انجام شده بود، اما اجرای آن به تاخیر افتاد که هم اکنون شاهد عملیاتی شدن آن هستیم.

نعمت‌اللهی ادامه داد: چارت جدید وزارت آموزش و پرورش پویا شده است که بادر نظر گرفتن کوچک‌سازی ستاد به زودی ابلاغ می‌شود.

دلایل عدم اطلاع رسانی سایت و کانال تلگرامی آموزش و پرورش

وی در پاسخ به این پرسش" چرا جریان اطلاع‌رسانی در آموزش و پرورش تعطیل شده است و هم اکنون خبری بر روی سایت آموزش و پرورش و کانال تلگرامی این وزارتخانه منتشر نمی‌شود؟"، گفت: برخی مشکلات فنی و از سوی دیگر  تلاش برای هماهنگی و هم‌افزایی علت این موضوع بود که هم اکنون مسائل رفع شده است و در روزهای آینده تمام مسائل و مشکلات حل خواهد شد و جریان اطلاع‌رسانی آغاز خواهد شد حتی نسبت به گذشته نیز تقویت می‌شود.

سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی در پاسخ به این پرسش " آیا در آموزش و پرورش باز هم تغییرات دیگری خواهیم داشت؟" خاطر نشان کرد: بله و در روزهای آینده این تغییرات اعلام خواهد شد که در 2 حوزه مدیریتی و ساختاری است.

نعمت‌اللهی در پایان عنوان کرد: بنده فعلا با حفظ سمت در واحد حقوقی وزارت آموزش و پرورش حضور دارم ولی به زودی با انتصاب معاون پارلمانی جدید این پست را تحویل خواهم داد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار تسنیم، در رابطه با برخورد و رفتار تحقیر آمیز یک معلم با دانش‌آموزی در مدرسه‌ای در بوشهر که در فضای مجازی منتشر شده بود، اظهار کرد: پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی بلافاصله دستورات مقتضی صادر شد و با تمام مقصران این ماجرا برخورد خواهد شد. همچنین به تمام خانواده‌ها اطمینان می‌دهم که فرزندان‌شان امانتی در دست ما هستند و طبق دستور وزیر آموزش و پرورش با قاطعیت و سرعت به پرونده‌های این چنینی رسیدگی می‌شود.

به گزارش تسنیم، با تغییرات جدیدی که در ساختار آموزش و پرورش انجام شده است، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه با دفتر وزارتی ادغام شده است و امیرعلی نعمت‌اللهی به عنوان قائم مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی منصوب شده است. همچنین شاپور محمدزاده که پیش از این مدیرکل دفتر وزارتی بود به عنوان مشاور و دستیار ارشد وزیر آموزش و پرورش منصوب شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آموزش وپرورش روابط عمومی آموزش و پرورش 0

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان به هیچ عنوان نباید اهمیت راهنمازدن را دست کم بگیرند چرا که این اقدام به ظاهر کوچک، از تصادفات بسیاری جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: تجربه، در رانندگی معلم خوبی نیست و احتیاط شرط عقل است؛ چرا که بسیاری از رانندگان با تجربه هم گاهی با بی احتیاطی‌های خود باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شوند. به عنوان مثال  ناگهان تغییر مسیر دادن و عرض راه را بدون زدن راهنما طی کردن؛ بسیار خطرناک است اما برخی رانندگان  این کار انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه عدم استفاده از راهنما در هنگام تغییر مسیر نشانه حرفه‌ای بودن نیست، گفت: بسیاری از موتورسیکلت‌ها در همین تغییر مسیرهایی که توسط رانندگان بی‌احتیاط صورت گرفته دچار آسیب‌های شدید و حتی مرگ شده‌اند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگان هنگامی که رانندگان در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در حال حرکت هستند و قصد تغییر مسیر دارند باید حتما از راهنما استفاده کنند. همچنین پس از استفاده از راهنما کاهش سرعت نیز ضروری است و پس از آن باید اقدام به تغییر مسیر شود.

شریفی گفت: برخی از تغییر مسیرهای ناگهانی در صورت سرعت بالای خودروی سواری می‌تواند به علت وجود نیروی گریز از مرکز، باعث واژگونی خودرو شود.

وی همچنین با اشاره به رفتار غلطی که برخی از رانندگان مرتکب آن می‌شوند، گفت: رانندگان نباید با بیرون آوردن سر از خودرو و فریاد زدن، دیگر رانندگان را از اهداف خود باخبر کنید بنابراین استفاده از راهنما، بهترین روش است. 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: حال سوال اینجاست که اگر شما راهنما بزنید؛ حق تقدم عبور با شماست؟ و در جواب این سوال باید گفت خیر. راننده حتما باید حق تقدم عبور را رعایت کرده و ابتدا با نگاه کردن به آیینه‌های وسط و جانبی تردد دیگر خودرو ها را کنترل کند. سپس در منتهی الیه سمت راست، با توجه به اینکه از قبل در فاصله مناسب ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری راهنما زده، با کاهش سرعت اقدام به خروج از راه کنند.

شریفی افزود: شاید این جمله را شنیده باشید که برخی از رانندگانی که عادت به زدن راهنما ندارند و  به شوخی می‌گویند که راهنما نزنید چون برق مصرف می‌شود. این کار اصلا درست نیست. در ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی نیز عنوان شده که رانندگان باید در بین خطوط حرکت کرده و برای هر تغییر مسیر، با زدن راهنما به دیگر خودروها اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۴۱ خبرنگار از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • خواهان ایفای نقش اثرگذارتر از سوی آنروا هستیم
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • «راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست