Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول شجری (مسئول اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران) در ابتدای صحبتش پیرامون وضعیت کفاشان گفت: اعضای این صنف کارشان بدین گونه است که آنچه تولید می‌کنند تلفیقی از کار ماشین و دست انسان است. 

وی با بیان اینکه یک‌چنین کفشی، قابل رقابت و صادرات است، گفت: من خودم هم اکنون از روسیه برای برخی تولیدگران این کفش‌ها سفارش دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر، کفشی که در عرصه رقابت‌های بین‌المللی می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد تلفیق دست و ماشین است که به آن کفش دست‌دوز یا کفش ایرانی اطلاق می‌شود.

وی افزود: گرچه حدود ۵۰ سال است که تلفیق در این عرصه رخ داده است اما این صنعت هنوز کارگر زیادی را می‌طلبد و اشتغال‌زایی بالایی را دارد. با این حال، رکود و مشکلات اقتصادی سال گذشته برای ما ایجاد مشکل کرده است. 

شجری تصریح کرد: امسال نیز، مشکل تامین مواد اولیه داریم. مواد اولیه‌ای که برای حضور در یک بازار رقابتی بسیار لازم است. البته این مساله فقط محدود به ما نیست بلکه تمام اصناف با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند.   

شجری اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۳۰-۴۰ درصد واحدهای تولیدی ما به‌خاطر نبود مواد اولیه نتوانستند تولید داشته باشند. این مساله هم محدود به تهران نیست و تمام شهرهایی که کارگاه‌های تولیدی این حوزه را دارند، از فقدان مواد اولیه آسیب خورده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه به‌رغم مشکلات موجود، صنفی نیستیم که به این راحتی از پا بیفتیم، گفت: البته در چندماه گذشته به‌خاطر افزایش نرخ ارز، کفش چینی و وارداتی در مجموع به نسبت گذشته کمتر داشتیم. به‌علاوه، رضا رحمانی (وزیر صنعت، معدن و تجارت) با توجه به آشنایی‌ای که با مشکلات اصنافی همچون ما را داشته و دارد، در دولت مسائل ما را مطرح کرد و اقدامات بسیار مثبت و دلسوزانه‌ای را برای تسهیل در امر واردات مواد اولیه ما انجام داد. 

مسئول اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران در خصوص سختی کار حرفه شاغلان این عرصه، ضمن اشاره به اینکه شغل کفاشی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور طبقه‌بندی شده، گفت: کارگران کفاش دست‌دوز به‌دلیل اینکه ساعت‌های متمادی ناچار از نشستن و کار کردن هستند، به‌لحاظ فیزیکی بسیار تحت فشار هستند. 

وی در خصوص وضعیت کنونی کارگران این صنف اظهار داشت: کارگران ما همیشه در شرایط سخت و بحرانی‌ای بوده، و حتی در زمانی که شاغل هستند، برای امرار معاش‌شان ناچار از تحمل سختی‌ها و مشقات جدی هستند اما در مواجهه با تعطیلی، وضعیت بسیار وحشتناکی دارند. 

وی تاکید کرد: اگر این روند تعطیلی‌ها بخواهد ادامه داشته باشد وضعیت بسیار بد و نگران‌کننده‌ای را برای کفاشان ایجاد خواهد کرد.

شجری اشاره کرد: در مجموع در تهران بیش از ۵۰ هزار نفر در این عرصه فعالیت می‌کنند و در کل کشور، بیش از ۱۰۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم در این صنعت اشتغال دارند. بنابراین این یک عرصه بزرگ تولیدی است که افراد بسیار زیادی درگیر آن هستند و نیاز به توجه ویژه دارد. 

مسئول اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران در پایان، گفت: شرایط بسیار سختی را پیش‌رویمان داریم. در تلاش هستیم تولیدکنندگان را حفظ کنیم و به‌گونه‌ای عمل کنیم که در شب عید، برای مصرف‌کنندگان نیز مشکلی پیش نیاید. در چنین شرایطی، صادرات می‌تواند برای ما و فعالان این حوزه بسیار راهگشا باشد.     

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روسیه کفش چینی رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت کفش دست دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از معاونت علمی، یک شرکت دانش بنیان با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 750796

دیگر خبرها

  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند